Beantwoord

mijn wifi valt constant weg zyxel modem

  • 9 January 2021
  • 4 reacties
  • 204 Bekeken

Ik ben nu een paar weken klant maar mijn wifi valt constant weg ,bekabeld geen probleem, de modem staat dicht bij de dsl ingang en in de woonkamer, kwa afstand zou er dus geen issue moeten zijn. 

Mijn chromecast heeft dus ook constant problemen met de wifi terwijl die heel dicht bij de modem is omdat de modem naast de tv staat 

Wachtwoord al veranderd, de modem staat al op alle 2 de gigahertz,  kanaal zoeken op automatisch,

Het wifi lampje brand niet vast ,maar knippert heel veel. 

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want ik verlang nu terug naar kpn zijn stabiele internet verbinding 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 January 2021, 12:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pnadort 

Als bekabeld goed is dan is de verbinding dus geen probleem.

Is er toevallig niks anders zoals een WiFi versterker dat voor problemen zorgt of misschien andere apparaten? Test het eens bij ieder apparaat door hem te verwijderen uit je netwerk.

Er zitten 3 telefoons op de wifi en de chromecast en die veroorzaken geen storing 

Reputatie 7
Badge +15

@pnadort

Verder heb je geen andere switches/versterkers?

Je zou ook 2,4 GHz WiFi en 5 GHz WiFi kunnen scheiden door easymesh uit te zetten in je modem (192.168.1.1) zodat je 2 netwerken hebt en de kanalen vast zetten ipv automatisch.

Misschien wilt een fabrieksreset ook helpen, druk het resetknopje achter de modem in voor ongeveer 10 seconden met een tandenstoker bijvoorbeeld.

Reputatie 7

Hoi @pnadort,

Ik ben erg benieuwd wat het effect zal zijn wanneer je de stappen van @Waqqas doorloopt. Misschien heb je ‘m al gezien, maar check ook vooral dit topic (link is klikbaar). Mocht dit nog niet het probleem hebben opgelost, laat het ons dan weten. Dan gaan we kijken hoe we het best jouw Wifi-verbinding optimaal kunnen krijgen. 

Reageer