Beantwoord

Mijn wifi valt steeds weg


Mijn wifi valt om het kwartier ongeveer weg. het is maar een halve minuut en dan werkt het weer.
downloaden weinig last van maar als je online gamed kapt alles er gelijk mee. de console bekabelen werkt daarin tegen ook niet beter.

enige tijd geleden de wifi monteur geweest die heeft een versterker geplaatst maar dit heeft nog niks geholpen.
icon

Beste antwoord door tmoesel 8 May 2019, 17:18

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Goedenmorgen @Juustenation


Had je al geprobeerd je modem te resetten of terug naar fabrieksinstellingen te doen?
Mocht dit niet werken dan is er iets met de modem denk ik zo.

groetjes,
Marcel
Heb ik inderdaad al gedaan, gelijk ook toen de wifi versterker geplaatst werd.
Reputatie 6
Mijn wifi valt om het kwartier ongeveer weg. het is maar een halve minuut en dan werkt het weer.
downloaden weinig last van maar als je online gamed kapt alles er gelijk mee. de console bekabelen werkt daarin tegen ook niet beter.

enige tijd geleden de wifi monteur geweest die heeft een versterker geplaatst maar dit heeft nog niks geholpen.

Om welk merk+type modem/router gaat het?


Om welk merk+type modem/router gaat het?


Ga ik even nakijken, durf ik vanaf mijn werk niet te zeggen 😉

Reputatie 6
Dit is een Huawei HG659 nog uit Vodafone tijden en dan gaat het om DSL.

Waarschijnlijk is er iets mis met de HG659 of z'n stroomvoorziening, maar dat is lastig zo te beoordelen. Het kan ook zijn dat een aangeloten apparaat het netwerkgebeuren door de war schopt. Om dat te testen zet dan de WiFi eens uit en sluit maar 1 apparaat met kabel aan, door ook de extra WiFi even afkoppelen. Als dan internet nog steeds wegvalt, kan het ook KPN DSLtelefoonlijn zijn die voor de onderbreken zorgt. Kijk daartoe in de HG659 op de 'DSL informatie' pagina om te kijken hoe lang de verbinding zoal instant blijft.
Reputatie 7
Hey @Juustenation, ik ben gelijk naar je verbinding gaan kijken. Gelukkig heb ik daar in ieder geval geen problemen weten te vinden. We moeten dan grondiger te werk gaan om je probleem te achterhalen. Heb je ook al het stappenplan van Tmoesel uitgevoerd? Ook ben ik benieuwd of je Wifi verbinding wegvalt wanneer je je versterker van het stopcontact af haalt en alleen gebruik maakt van de Wifi van je modem.
Helaas heeft dit alles niet geholpen, daarnaast hebben wij Telefoonlijn dus durf ik ook niet te zeggen hoe ik dat kan checken.

wat betreft de verbinding van de versterker maakt dat niet uit aangezien hier voor ook al het probleem aanwezig was!

dus als je nog andere opties heb hoor ik het graag!
Reputatie 7
Hi @Juustenation, hmm dan zit de oorzaak mogelijk toch in de modem zelf. DSL is een ander woord voor Telefoonlijn dus jij en tmoesel bedoelen in dit geval hetzelfde 😉 Je modem zelf lijkt niet uit te vallen, deze is 37 dagen online, maar je verbinding is nu ongeveer anderhalve dag online dus hier lijkt er wel wat te gebeuren. Op het moment dat je de verbinding kwijt bent welke lampjes zie je dan nog branden op de modem? Excuses voor de vele vragen maar zo komen we er hopelijk achter wat de oorzaak is!
Gisteren nogmaals de wifi versterker die ik van jullie heb gehad er uit gehaald en dit leek te helpen. de 20 minuten dat ik heb geprobeerd is daarin niks gebeurt. van het weekend zal ik een langere tijd kunnen testen of dit nu de oorzaak is of niet.

Na het weekend horen jullie weer van mij!

ps. indien me verbinden wel weg val zal ik ook gelijk kijken naar de lampjes die nog branden, daarin tegen wat zouden we er aan kunnen doen als de oorzaak wel degelijk de wifi versterker is?
Reputatie 7
Hey @Juustenation, top om te horen dat de verbinding nu niet is weggevallen! Dit weekend ook probleemloos doorgekomen? Wanneer het probleem wordt veroorzaakt door de versterker, dan kan het zijn dat er tussen je modem en versterker geen stabiele connectie is. Je zou je versterker in een ander stopcontact kunnen stoppen (dichter bij je modem) en kijken of de verbinding wel stabiel blijft.
ha Piotr,

hij is inderdaad niet weggevallen.

wat betreft de versterker, ik denk dat er hemelsbreed afstand tussen zit van 1.2 m1 dichterbij heb ik niks!
groetjes,

Joost
Reputatie 7
Hi @Juustenation, top, dan zijn we in ieder geval een stap verder, het lijkt dus aan de versterker te liggen. Misschien klinkt het wat gek maar je zou kunnen proberen om de versterker wat vérder van de modem af te plaatsen (mits je nog goed bereik hebt). Als de versterker te dicht op de modem zit dan kunnen de signalen elkaar namelijk in de weg gaan zitten. Je kan ook proberen om de versterker een fabrieksreset te geven en deze daarna weer verbinding laten maken met het modem. Laat zeker weten wat het resultaat is!

Ik zit met het zelfde probleem!! Godverdomme 100x op een dag de WiFi plijte maar wel volle pond wille vangen ! En kom nou niet aankakken met kabeltje dit of dat regel het godverdomme een x! En komt niet met die schijt smoesjes oohh is Huawei van de Vodafone periode flikker op tering goedkope schijt meuk moet je dan niet aan je klanten geven ! Stelletje oplichters zijn jullie! Ik krijg naar bijna een jaar gezeik nog geen 1 tegemoetkoming niks ! Alleen maar pakken van klanten maar helpen ho maar! Ik verwacht dat dit gefixt word! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Smeji,

 

Welkom op de Community! Graag helpen we je hier aan oplossingen en doen we er alles aan om vragen zo snel mogelijk op te pakken. Mag ik je wel verzoeken om het netjes te houden, graag zonder scheldwoorden? :wink: Ik neem met alle liefde een aantal stappen met je door, want ik begrijp dat het niet fijn is wanneer de Wifi niet werkt zoals je wilt. 

Hieronder heb ik wat tips neergezet die de sterkte van Wifi uitleggen:

De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: http://bit.ly/2lPihzq. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal Succes met de tips! Indien je er niet uitkomt, trek aan de bel, dan komen we je te hulp schieten.

Reageer