Beantwoord

Minder MB/ps op R7000 met DD-WRT

  • 26 June 2019
  • 4 reacties
  • 520 Bekeken

Als ik de Netgear R7000 met DD-WRT (net nieuwe firmware erop) aansluit op mijn LAN (bedraad, cat6), dan behaal ik een snelheid van 500Mbps. Doe ik de Huawei er weer tussen, 800Mbps (Heb de 750Mbps). Heb al gelezen dat dit bij Netgear wel een issue is, maar dat is met met hun eigen firmware. Dus heeft er iemand een tip hoe ik in DD-WRT er meer uit kan slepen, of heeft iemand een suggestie voor een andere router die WEL de 800mbps behaald en waarop ik DD-WRT kan installeren?
icon

Beste antwoord door Dennis P 26 June 2019, 21:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Hoi @Dennis P Welkom op het forum.

DD-WRT heeft geen HW Acceleration ondersteuning. Dit zijn schijnbaar geen open drivers, alleen Tomato, (mijn advies is dan Fresh Tomato, die wordt flink door ontwikkeld) of XWRT dit is gebaseerd op de Asus Merlin build. Bij de Tomato moet je HW acceleration wel aanzetten in het menu onder Advanced / Miscellaneous CTF ON . XWRT weet ik niet meer of die standaard aan stond. Beide firmwares haalde ik gewoon de gigabit.
Met Tomato had ik geen ekel probleem maar met XWRT kreeg ik onmogelijk een poort geopend. Ben hier heel lang mee bezig geweest en de moed maar opgegeven. Let er wel op als je voor Tomato mocht kiezen dat je wel de ARM kiest in downloads.
Het is inmiddels opgelost. In DD-WRT stond SFE niet aan.
Reputatie 6
@Dennis P Die kon ik niet. Ik heb me wat ingelezen en de meningen zijn er over verdeeld.

Ik las dat je met SFE rond de 900Mbit uitkomt. Mocht je een snellere verbinding krijgen, dan kun je doen wat ik boven je geschreven heb. Maar voorlopig kun je vooruit.

Hallo,

Dit is al een oude thread, maar is het mogeljik om jullie instellingen te delen hoe de R7000 verbonden kan worden met T-Mobile?

Bij voorkeur met DD-WRT òf wanneer een andere FW beter/wel werkt die ook direct verbonden kan worden met een VPN provider?

De VPN connect heb ik werkend maar met de R7000 als tweede router.

 

Het is als verschillende keren besproken op dit forum, maar ik heb tot zover nog geen connectie tot stand weten te brengen met de info die ik heb gevonden.

 

Bij voorbaat dank voor reacties! :)

Reageer