Beantwoord

MineCraft server portforwarden (HG659)

  • 30 March 2017
  • 10 reacties
  • 1576 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
Hallo,

Ik probeer al een hele tijd om port "25565" voor mijn MineCraft server te portfowarden.
Dit lukt telkens niet... dus ik dacht misschien kan ik hulp krijgen van de mensen die op dit forum zitten.

Port: 25565
Applicatie: MineCraft server
Type modem: HG659 (Huawei)

Screenshots:




Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groet,
Kevin
icon

Beste antwoord door Sander 3 April 2017, 13:28

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hey Sco_, leuk dat je het forum hebt gevonden! 🆒

Nou ben ik zelf niet zo bekend met portforwarding op de Huawei, maar ik heb wel wat gevonden voor je. Dit is een standaardtopic over het aanmaken van rules voor de poorten.

Ook wordt er in dit recente topic nog uitgebreider ingegaan op portforwarding. Hier staan vele, technische, tips in. Ik hoop dat je hiermee verder komt!

Wellicht dat er nog iemand anders bekend is met het forwarden op het Huawei modem? Zien we hier iets over het hoofd?
Hallo Sander,

Deze topics heb ik uiteraard al bekeken. Het werkt niet ik heb de porten geforward hoe het wordt uitgelegd op meerdere tutorials, maar er kan niemand van buiten af verbinden met mijn minecraft server. Het ligt niet aan de firewall dat heb ik namelijk al getest.

--
Kevin
Hoi Kevin,

De configuratie die jij gedaan hebt, lijkt op wat ik gedaan heb voor mijn NAS.
Twee dingen die mij te binnen schieten:
Check je poortnummer en of je TCP of UDP nodig hebt.
Kijk eens op deze site en test of de verbinding open is. http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/


Groeten,
Martien

PS: bijzonder dat je onder administrator op de router ingelogd bent ipv user 🆒
Hoi Mart,

Ik heb de configuratie juist gedaan. Voor een MineCraft server moet je het protocol TPC & UDP gebruiken. Dit heb ik gedaan ik heb ook de standaard poort gebruikt namelijk: 25565. De website geeft het volgende aan: xx.xxx.xxx.xxx isn't responding on port 25565 (). Ik weet niet of het uitmaakt of de server aan of uit staat. Het is niet zo bijzonder dat ik als administrator ben ingelogd ik heb dit namelijk aangepast.

Groet,
Kevin
Het maakt wel uit of de server aan staat. Als de server niet aan staat, kan het van buiten komende verzoek namelijk niet geaccepteerd worden (door je minecraft server). Je router is namelijk niet meer dan een sorteermachine voor die inkomende data-pakketjes.
Heb het nu getest want ik was op school toen ik je reactie had gelezen. Heb het hier thuis getest en de server stond aan en ik krijg dezelfde melding "xx.xxx.xxx.xxx isn't responding on port 25565 ()". Ik heb nog even in de forwarding settings gekeken en dat staat allemaal goed. Is er misschien iets in mijn modem zelf wat kapot kan zijn?
Het lijkt me sterk dat je modem defect is, dan zou je meestal meer problemen ervaren.

Heb je een ander apparaat dat je met testen kan helpen? Je zou eens een website kunnen hosten en port 80 kunnen openen, kijken of dat werkt.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Maar T-Mobile Thuis heeft de modems van Vodafone Thuis overgenomen en op die modems staat een eigen firmware versie van Vodafone. Misschien ligt het daar aan?
(ik heb zelf ondertussen ook een issue 😞 met poorten en goed doorzetten, heb een topic geopend)
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem...
Heb jij al een oplossing gevonden?

Reageer