Beantwoord

Modem

  • 1 June 2020
  • 6 reacties
  • 362 Bekeken

Ben niet tevreden over mijn huidige modem van T-mobile.

Welke raden jullie mij aan om als huidige modem (glasvezel) te vervangen?

Ik had zelf de Fritz 7590 in gedachten.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 June 2020, 19:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niek12345 

Welke modem heb je nu?

De Fritzbox, TP-Link Archer Asus en netgear zijn bekende routers hier en makkelijk in te stellen.

Indien je een Draytek hebt dan heb je nog wel een eigen mediaconverter nodig en vaste telefonie zal niet werken icm een eigen modem/router. Zie dit topic :

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061

Als je ook vaste telefonie hebt is het beter je eigen router achter je huidige T-mobile te plaatsen.

Bij de Fritzbox hoef je enkel het T-mobile profiel te selecteren in de configuratie and that's it.

Op dit moment heb ik een zyxel modem met media converter.

Nee geen vaste telefonie, alleen internet.

Mijn bedoeling is echt om mijn huidige modem te vervangen voor een andere glasvezel modem.

Reputatie 7
Badge +15

Met bovenstaande merken heb je een tal aan routers, het is gewoon even op internet zoeken naar een goede router met goede specificaties en natuurlijk een betaalbare.

Zoals in de link staat moetener wel VLANs in te stellen zijn.

Bedankt voor de informatie

Reputatie 7
Badge +4

ik zou voor de fritz gaan, beetje jammer dat T Mobile hier zelf niet voor gekozen heeft 😉

TV en internet weken niet over 1 kabel dus je moet je tv rechtstreeks op het modem aansluiten en aangeven in welke poort die zit in de fritz.

Thanks, ja dat is zo😉

Welke Fritz modem heb jij?

Alvast bedankt

Reageer