Beantwoord

modem

  • 18 September 2020
  • 27 reacties
  • 267 Bekeken

1 site (werk) wordt door modem geblokkeerd.. Help

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 September 2020, 14:36

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de update @Jobyaan8! Geef het gerust aan je collega's door dat wij er hard aan werken om dit probleem aan te pakken. Hopelijk kan je zo snel mogelijk weer op de oude vertrouwde manier aan het werk. :wink:

Hi Cal, 

Door ICT is mijn limiet vrijgegeven en kan nu verbinding maken via de hotspot op mijn telefoon. 
Er zijn inderdaad meerderen op het werk met Tmobile die tegen hetzelfde probleem oplopen. 
Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden. 
vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jobyaan8,

Hopelijk is het je inmiddels gelukt om een (tijdelijke) oplossing te vinden? Excuus, wij ontvangen meerdere meldingen over DNS problemen, en wij hebben dit doorgezet naar ons netwerkteam. In het volgende topic houden wij je op de hoogte van alle updates: website niet bereikbaar, via VPN wel. Ondertussen werken wij hard door aan een definitieve oplossing!

En @Waqqas weer bedankt voor je tomeloze hulp in dit topic! :smile:

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8 

Ik heb dit en ik kan gewoon prima op apps.noordwijk.nl, je kan deze eens proberen :

 

Toepassen en opnieuw opstarten, als het niet lukt kijk dan eens of andere apparaten zoals mobiel of een andere laptop wel naar alle websites kunnen.

Ok, bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +15

Nee sorry dat gaat helaas niet, ik ben ook een mede klant die wou helpen, maar DNS veranderen hielp niet geen idee waarom. 

Kunnen we misschien bellen?

Met terugzetten naar proxy kan ik niet de 8888 invullen.. Allemaal in verschillende vakjes gedaan.. Alleen laptop.. Is van de zaak.. Werkt niet

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8

Andere apparaten deden het dus wel op de Google DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4?

Tel staat op 4 G en iPad doet het wel

Internet doet het nu wel, maar ben ik weer terug bij af toch? Door proxy?

Ict gaf aan niet mee te willen gaan in aanpassen server instellingen 8888.. Ligt het daar aan?

Nope..

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8

Als je weer terug inlogt op 192.168.1.1 menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie, onder DNS waarden weer de eerste proxy DNS aanvinken, toepassen en herstarten dan zou het weer gewoon moeten zijn geen idee wat er verkeerd gaat, hoort te werken.

Kon je met andere apparaten zoals telefoon wel op websites of niet?

Wereldbol modem knippert geel, met laptop kan ik niet meer sites.. Weet zeker dat aanpassing klopt.. Wereldbol op laptop blijft zichtbaar.. Staat no internet, secured.. Wel properties.. Moet ik daar nog iets veranderen?

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8 

Normaal hoort het te werken. Kan je eens alles goed nalopen en controleren of bij server 1 en 2 staat 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Is het alleen de laptop of brand de wereldbol op de modem nu rood?

Beveiliging vanuit ict?

Gedaan, maar nu maakt laptop geen verbinding met internet...

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8 

In je browser ga naar 192.168.1.1 en log in met admin en wachtwoord staat achter op de modem.

Menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk en in de eerste tabblad kijk onder DNS waarden, verander het vinkje van proxy DNS naar statische DNS. Voer bij server 1 in 8.8.8.8 en bij server 2 voer je in 8.8.4.4 klik op toepassen en herstart je modem.

Zyxel.. Wil je aangeven hoe ik dit kan doen?

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8 

Kan je gemakkelijk zelf wijzigen hoor ,:)

Welk T-Mobile modem heb je?

Dat wil ict niet veranderen.. Iets met in modem wijzigen.. Kastje muur 😊

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8

Welke T-Mobile modem heb je? De DNS servers wijzigen kan vaak helpen.

Voor mij werkt de site prima. T-Mobile WiFi met een andere DNS.

Via 4g kan ik er wel op

Site is thuiswerkplek en werkte tot dinsdag prima. Door jullie is al een reset uitgevoerd.. Geen resultaat helaas 

Reageer