Beantwoord

Modem in Bridge-modus?

  • 19 June 2017
  • 6 reacties
  • 2639 Bekeken

Is het mogelijk om het Huawei modem in te stellen als Bridge? Ik gebruik een eigen Gateway/firewall en wil die graag blijven gebruiken. Ik gebruikte tot voor kort een XS4ALL verbinding en het modem dat ik hierbij gebruikte (Fritzbox) gaf die mogelijkheid.

Ik heb ergens gelezen dat het als bridge instellen mogelijk is indien je op je Huawei modem inlogt als "Admin", maar dan heb ik hierbij wel het juiste wachtwoord nodig.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 21 June 2017, 13:27

Bekijk origineel

6 reacties

Niemand? Het zou een niet al te lastige aanpassing moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Op de modems welke in bruileen zijn van T-Mobile staat hun eigen FirmWare, waarbij de Bridgemode niet meer mogelijk is.
Een login als "admin" heb je niet, je kan alleen inloggen als "user" met beperkte rechten.

Heb hier zelf het glasvezelmodem de Vigor Draytek, die voor mij de glasvezel omzet.
Heb vanuit LAN 1 een Cat7 UTP kabel liggen naar mijn huiskamer waar een ASUS RT-AC68U staat. Die regelt al het verkeer in en om het huis met 2.4G & 5G en is dus tevens de DHCP server.

REF: https://www.cnet.com/forums/discussions/router-behind-a-router-405492/

ROUTER MODE:
T-Mobile router LAN (192.168.1.1) -> Eigen router WAN (192.168.2.1) -> Eigen router is de DHCP voor jouw eigen netwerk.

SWICH MODE
T-Mobile router LAN (192.168.1.1) -> Eigen router LAN -> Eigen router de DHCP uitzetten, T-Mobile router is de DHCP voor jouw netwerk.
Kijk, daar kan ik wat mee. Veel dank! De router mode die jij beschrijft is wat ik zou willen proberen. Begrijp ik het goed dat je zowel het T-mobilemodem als je eigen router een vast IP adres geeft, de DHCP van het T-mobilemodem uitschakelt en op je eigen router aanzet?
Reputatie 7
Badge +3
Op mijn Vigot Draytek staat geloof ik de DHCP wel aan, maar die bedient dan ook alleen maar 1 client ... de ASUS op zijn LAN uitgang.
De Vigor heeft de optie Bind IP to MAC, waardoor de ASUS op de LAN altijd hetzelfde IP adres heeft. Je kunt de DHCP op de Vigor om die reden dan ook wel uitzetten, want je hebt er geen last van, omdat de Vigor maar 1 client heeft.
Mocht je besluiten om toch ook nog wel de Wifi van de Vigor te willen gebruiken, dan moet je de DHCP server wel aan laten staan.

Wil je de routermode inzetten, is het wel belangrijk dat de beide in een afzonderlijk subnet zitten.
De Vigor zit standaard op 192.168.1.1 en door nu de gateway op de andere router in te stellen op 192.168.2.1 werkt de LAN -> WAN out op de box.
Je connect dan alle clients via je eigen gekozen router (LAN of Wifi)
De IP adressen is een voorbeeld, maar denk ik wel werkbaar.

Heb je al een eigen router (ASUS) o.i.d.?
Dank voor je info. Ik heb als router een Ubiquity UniFi security gateway. Die gebruikte ik toen ik klant was bij XS4ALL. Ik ging er vanuit dat ik mijn netwerk intact kon laten na de overstap op T-Mobile Thuis, maar dat bleek iets complexer te zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Denk dat je het hebt over de aparte LAN uitgangen voor Internet en TV.
Dat is een veel gehoorde klacht hier en voorheen ook op het Vodafone forum, waar ik vandaan kom.


Die Ubiquity USG is denk ik op zich nog wel te gebruiken, zeker als je die wilt inzetten voor je Internet gebruik zoals ik een beetje aangaf.

Reageer