Modem instabiliteit

  • 18 March 2020
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 3

Goedemiddag,

 

Sinds een week ongeveer valt mijn internet verbinding bijna dagelijks weg; de enige remedie is dat het modem opnieuw te starten. Het modem is dan ook intern via de wifi ook niet meer bereikbaar als dit gebeurt, andere apparaten wel. Ik ben benieuwd of anderen in het oosten van Amsterdam dit gedrag wellicht ook zien.

Het modem is een Draytek Vigor 2132FVn, versie van de firmware is 3.7.9.1.

 

Groet,

 

Eric


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @LordChaos73 

Al een fabrieksreset geprobeerd door het reset knopje aan de achterkant van de modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp?

Je zou ook eens kunnen kijken naar de stabiliteit van alleen het modem dus zonder ander apparatuur aangesloten.

Reputatie 3

Hi @LordChaos73 

Al een fabrieksreset geprobeerd door het reset knopje aan de achterkant van de modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp?

Je zou ook eens kunnen kijken naar de stabiliteit van alleen het modem dus zonder ander apparatuur aangesloten.

Als het zich nog eens voordoet zal ik mijn modem resetten, ik zal eerst wat screenshots maken van de huidige instellingen.

Reputatie 7
Badge +15

2de punt ook gedaan?

De stabiliteit van de T-mobile modem testen zonder eigen apparatuur.

Reputatie 3

2de punt ook gedaan?

De stabiliteit van de T-mobile modem testen zonder eigen apparatuur.

Dat ga ik niet doen. Het issue komt één à twee keer per dag voor en het zou betekenen dat ik de hele dag naast de meterkast moet gaan zitten. De hele setup (managed switches, Ubiquiti Amplifi, lokale DNS etc. etc.) draait al sinds 2017 super stabiel alleen sinds vorige week dus niet meer.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LordChaos73, top dat je het bij de Community neerlegt. Samen gaan we een oplossing zoeken! Ik ben erg benieuwd naar de screenshots van je instellingen. Daarmee kunnen we constateren of er per ongeluk iets verkeerd ingesteld staat of iets dergelijks. Het heeft jarenlang goed gewerkt, dus het zal vast een tijdelijke hapering zijn. Of er moet intern wat mis zijn in de aangesloten apparatuur/bekabeling of je thuisnetwerk. 

Reageer