Beantwoord

Modem leidt eigen bestaan 😳

  • 4 May 2019
  • 4 reacties
  • 362 Bekeken

Van de een op de andere dag lijkt mijn modem (Huawei) een eigen leven te leiden. De internetverbinding en het WiFi-signaal vallen weg en alleen het groene power-lampje blijft branden. Na enige tijd gaat het WiFi-lampje weer aan. Af en toe gaat de rest ook weer branden (wan, internet en VoIP) maar meestal alleen als ik zelf het modem herstart.
Er is geen peil op te trekken. Het uitvallen gebeurt ook als ik alle WiFi-verbindingen op mijn mobiele apparaten uitschakel. Ik heb alle vormen van resetten al geprobeerd. Heeft iemand nog een tip?
icon

Beste antwoord door supermaver 6 May 2019, 10:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @supermaver ,

Wat jij beschrijft, zeker als alle lampjes gewoon uitgaan, lijkt bijna op een crash van de router.

Even een vraag over je aangesloten devices.
Krijgen die allemaal hun IP uit de DHCP pool, of heb je ook devices met een fixed IP?
Wat is er aangesloten op de LAN uitgangen en is het uit te vinden of dit ook gebeurt als er niets op de LAN's is aangesloten?
Heb je ook IPTV, valt dan ook je TV stil?
Ha Pieter, bedankt voor je reactie. Op de LAN-uitgangen is niets aangesloten. Aan de WiFi hangen twee Sonos-speakers en een Apple-tv. De rest zijn mobiele devices (telefoons en tablets). Ik heb geen IPTV.
Ik ben helaas niet zo technisch, dus ik weet niet of er apparaten zijn met een fixed IP.
Als het vermoeden is dat de router crasht, moet ik misschien even bellen met T-Mobile. Kan zo’n ding van het een op het andere moment stuk? Zo lang heb ik ‘m nog niet...
Reputatie 7
Badge +2
Hallo supermaver,

Het lijkt of het modem spontaan herstart. Dan brand idd eerst alleen het powerlampje en even later het wifi lampje. Weer later zou het wan lampje moeten gaan knipperen, vervolgens gaan branden en daarna gaat het internetlampje aan.

Is het modem / voeding goed aan het stopcontact verbonden? Zo ja dan is het modem waarschijnlijk niet in orde.

Mvg. Marcel
He Marcel,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels contact gehad met T-mobile. Met het modem lijkt niets aan de hand, de oorzaak ligt in een gekke verbinding in een KPN-kast (iets met een 'open lijn'). Het modem reageert op het onregelmatig wegvallen van de internetverbinding door een herstart uit te voeren om de verbinding te herstellen. Ze gaan er werk van maken.

groet!

Reageer