Beantwoord

Modem of provider houdt VPN verbinding tegen

  • 3 April 2020
  • 1 reactie
  • 344 Bekeken

Ik wil vanuit huis de fileserver van mijn werk kunnen bereiken, het bedrijf dat onze servers beheerd heeft een VPN tunnel aangemaakt maar het lukt hun niet om mijn laptop aan te sluiten op de server. Het lukt ze wel om zelf verbinding te maken met de server, maar op mijn laptop niet, omdat ze vermoeden dat de verbinding wordt geblokkeerd door mijn modem of provider. 

Als ik verbind met VPN krijg ik de volgende foutmelding:

The remote connection was not me because the attempted VPN tunnels failed. The VPN server might be unreachable. If this connection is attempting to use an L2TP/IPsec tunnel, the security parameters required for IPsec negotiation might not be configured properly.

Ik heb een T Mobile Thuis 50 abonnement met een Zyxel T50 modem. 

Iemand die mij verder kan helpen? Bij de Tmobile klantenservice zeggen ze dat dit buiten hun normale service valt...

icon

Beste antwoord door Brian 7 April 2020, 10:32

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hey @nvanbalken, uiteraard denken we graag mee maar VPN services zijn altijd wat lastig omdat jouw internetverkeer dan eigenlijk via een externe partij loopt. Dit is voor ons een beetje een “black box” en we zien dan eigenlijk net zo weinig als jij. Als er concrete informatie is ie je nodig hebt laat het dan zeker weten, dan zal ik mijn best doen om je hiervan te voorzien!

Reageer