Beantwoord

Modem problemen

  • 26 February 2018
  • 12 reacties
  • 651 Bekeken

Geachte heer / mevrouw,

Op 27-07-2016 is er door Guidion een kapot modem vervangen door een oud type die hij net van een klant had meegenomen. Deze zou echter vervangen worden door een nieuw model wat tot op heden nog niet gebeurd is. Doordat een en ander werkte heb ik het maar zo gelaten, echter de laatste maanden zijn er steeds meer problemen. Kan dit op korte termijn opgelost worden?

Deze vraag had ik ook gesteld via mail, daar had ik de werkbon bij toegevoegd.

[Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator]
icon

Beste antwoord door Sterre 9 March 2018, 09:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Beste moderatoren,

Ik ben nu al twee weken hiermee bezig zonder enige reactie van jullie te krijgen zowel per mail als op dit forum. Ik ga het nog op twitter proberen, mocht dat niet lukken is het exit TMobile,

Groet
Reputatie 7
Goedemiddag meneer Wolthuis,

Allereerst mijn excuses voor het verlate antwoord. Ik kan wel weer vertellen dat het druk is op onze kanalen, maar dat heeft u ook wel gemerkt. Welke problemen ervaart u met het modem? Terwijl ik regel dat u een nieuw modem krijgt (dit kan eventjes duren vanwege processen die ik moet volgen en de openingstijden van ons monteursbedrijf), kan ik u oplossingen bieden voor de problemen die u ervaart. Zo kunt u in de tussentijd toch optimaal genieten van de diensten. Ik beloof u dat er een nieuw modem aankomt!
Hi Sterre,

Regelmatig wegvallen van de WiFi verbinding en continue haperen van het geluid. Ik heb zelf een access punt aangesloten en dit ging een tijdje goed, maar ook door de haperingen in geluid van de tv is het mij wel duidelijk dat het aan het modem ligt. De monteur destijds gaf ook aan dat het modem bij de vorige gebruiker niet goed functioneerde. Was al raar omdat ik toen aan de planning doorgegeven had van Guideon dat de monteur een nieuw modem mee moest nemen omdat ik 100% zeker wist dat het geleverde modem niet functioneerde wat klopte, maar hij die niet mee had en derhalve met dit oud type modem aan kwam. Het is ook in slechte staat fysiek gezien.

Ik ga ervan uit dat een en ander heel snel geregeld wordt en niet in weken maar in dagen, alvast bedankt.

Groet,

Marnix Wolthuis
Reputatie 7
Hallo buffel1967,

Als ik het goed begrijp heeft het modem 1 jaar en 7 maand gewerkt.
Voor zover ik weet word er bij DSL enkel een Huawei HG659 gebruikt en op glasvezel de Draytek 2131Fvn(oud) en 2132Fvn(nieuw). Doorgaans word dit binnen 5 werkdagen geregeld, Dit is natuurlijk afhankelijk van uw beschikbaarheid en die van de monteur.
Reputatie 7
Hi Marnix, bedankt voor de toelichting! Ik begrijp dus dat je zowel met de vaste verbinding (TV) als wifi problemen ervaart. Speelt dit tegelijkertijd? Dus valt het geluid weg wanneer de wifi verbinding ook wegvalt of andersom? En hoe werkt je bekabelde internetverbinding op dat moment? Ik heb meteen even met je meegekeken en ik zie een melding bij netwerkpoort 2 dat de verbinding niet optimaal is. Zou je eens willen testen wat er gebeurt wanneer je het apparaat dat nu op poort 2 zit niet aangesloten hebt? En heb je al eens een fabrieksreset van de modem uitgevoerd? Dit kan je doen door de 'reset' of 'FR' knop even een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of satéprikker. Ik hoor graag van je!
Dat resetten van het modem heb ik al eerder gedaan. Problemen blijven terugkeren, gewoon even een nieuw modem en graag nog voor het weekeinde, zelf geef je dus aan dat poort 2 niet goed werkt. We zijn alweer een paar dagen verder en er is weer niks gebeurt, om moedelooos van te worden.
Reputatie 7
Hey Marnix, we kunnen het modem zeker vervangen als dit de oorzaak is. Ik wil dit echter graag zeker weten, het klopt dat ik een foutmelding zie bij de poort maar dit komt meestal doordat er iets niet goed aangesloten zit wat de verbindingsklacht veroorzaakt en niet door de modem zelf. Vandaar dat je het beste even de wifi kan testen zónder dat je andere apparatuur aan hebt gesloten. Als ook dan de wifi weg blijft vallen dan is de kans groot dat de modem zelf inderdaad de oorzaak is en gaan we deze vervangen! Ik zou dat ook nog graag willen weten welke lampjes er branden op het moment dat dit gebeurt, dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Hallo Marnix!

Ik heb goed nieuws voor u. Onze technische dienst heeft op afstand nog naar het modem gekeken en heeft onze monteursdienst Guidion aangestuurd zodat het modem vervangen kan worden. Ik vermoed dat Guidion u vandaag nog belt. Wilt u zelf bellen om een afspraak te maken, dan kan dat ook. Het telefoonnummer is 088 - 2000 151. Vandaag zijn zij tot 17:30 uur bereikbaar, morgen van 9:00 tot 17:00 uur. Er komt dus zo snel mogelijk een nieuw modem!
Ik heb problemen met mijn modem. Vandaag is internet uitgevallen. Het internet lampje op de modem werd eerst rood en doet het nou helemaal niet meer. Ik heb de kabel vervangen, gereset etc., maar niets hielp. Ik heb de modem nog geen maand.
Reputatie 7
Hi @Martin1969, er is sprake geweest van een korte storing in de omgeving Rotterdam, excuses voor de overlast!

Hallo,

Ik heb probleem met mijn moedem doet het niet doet het eerst 3 dagen en niet meer!!!???? en nu 3 dagen zonder internet en ik heb geprobeerd 4 keer om te bellen naar klantenservice maar niemand opnoemen!!! en ik wachten bijna een uur met bellen wat kan ik doen?????

kan iemand me helpen hier?

Reputatie 7

@Hussain1234 

Je hebt jouw vraag ook al in dit topic gesteld en daar zal het verder worden opgepakt. Het is niet de bedoeling dat je in andere, oude topics het bericht blijft herhalen.

Dit topic gaat op slot.