Beantwoord

Modem reset steeds zodra data geladen wordt

  • 31 May 2019
  • 1 reactie
  • 529 Bekeken

Hi,

Enkele dagen geleden is de monteur langs gekomen om T-Mobile thuis internet te installeren. Toen even vlug een speedtest gedraaid, leek goed te werken. Maar verder niet al te uitvoerig getest, (ik ging ervan uit dat de monteur ook het eea doorgemeten zou hebben) en gister pas weer opnieuw geprobeerd (gaat om een nieuwe woning).

Sindsdien loop ik echter tegen het probleem aan dat mijn modem steeds reset (uitvalt en opnieuw opstart) zodra ik data begin te laden. Dus het WiFi netwerk wordt opgezet, maar zodra ik enige hoeveelheid data probeer te laden (afbeelding laden, video kijken, speedtest, etc) valt het modem uit. Dit gebeurd zowel als ik verbinding probeer te maken met het internet, als de interne router pagina's probeer te laten (op 192... etc)

Ik heb een normale reset geprobeerd, een factory reset, heb alle kabels in en uitgeplugd, de converter gereset, een ander stroompunt geprobeerd, niks lijkt te werken.

Lijkt mij dat er iets mis is het het modem. Helaas is er bij de telefonische klantenservice een wachtrij van meer dan 30 (!) minuten, dus ik dacht, misschien heeft iemand hier de gouden tip over hoe ik dit misschien zelf op kan lossen.

Dank alvast!
icon

Beste antwoord door Sander 11 June 2019, 21:22

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hoi @modemproblemen01,

Hier help ik graag mee! Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er precies speelt en wat de oorzaak hiervan kan zijn. Daarom wil ik je vragen om de volgende stappenplannen door te lopen.

Gaat het echt alleen om de Wifi dan wil ik je vragen de stappen uit deze video te doorlopen:
Wifi Volg deze stappen voor een snelle en stabiele Wifi-verbinding.

Gaat het ook om de bekabelde verbinding, dan helpen deze stappen je waarschijnlijk verder:
Internet Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.

Helpt dit niet, wil je dan aangeven wat er gebeurde bij het stappenplan en hoe de opstelling er precies uitziet? Beschrijf hoe het modem (welk merk?) is aangesloten op het aansluitpunt en jouw hardware op het modem.

Fingers crossed!

Reageer