Beantwoord

Modem stuk en slechte opvolging

  • 11 July 2019
  • 7 reacties
  • 684 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Na groot onderhoud blijkt na contact met een medewerker dat mijn modem stuk is waardoor ik geen internet meer heb. De medewerker zou een monteur inschakelen, nu blijkt dat de eerste mogelijkheid is over 11 dage, Ik heb contact gehad met Guidion die mij doodleuk vertelde dat ik niet moest zeuren, ik moest blij zijn dat ik geen maand hoefde te wachten. Als ik snellere service wilde had ik gewoon een ander abonnement moeten nemen,Wat een slechte service, T-mobile geef aan geen modems op te sturen. Wederom wat een slechte service en wat klantonvriendelijk. Wellicht inderdaad tijd te wisselen van provider waar men je wel netjes te woord staan
icon

Beste antwoord door Brian 16 July 2019, 10:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 6
@Juul61 Welkom op het forum.

Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik niet moest zeuren, zou ik 'm bij wijze door de telefoon willen trekken. Wat een onbeschofte manier zeg. Ik vind dan ook in deze situatie dat T-Mobile hier eens wat van mag zeggen, maar ben bang dat dit niet gebeurd.

Dit is een klant helpt klant forum, met ondersteuning vanuit T-Mobile. Veel problemen kunnen we onderling oplossen, maar soms is webcare nodig. Een reactie van een webcare medewerker duurt gemiddeld 24/48 uur, maar door drukte kan dit uitlopen.

Je zal nog even geduld moeten hebben, maar zeg er vast bij dat webcare niet de monteur voor je kunnen versnellen. Ik vind het ook maar raar dat ze niet gewoon een modem opsturen. Een monteur is niet nodig, je zet gewoon de draadjes over, maar dit is schijnbaar de regeling met Guidion.
Reputatie 7
Hi @Juul61, vooropgesteld, je moet natuurlijk netjes te woord gestaan worden! Wat het verwisselen van je modem betreft is het altijd kiezen tussen twee opties: Eén is het er op gokken dat het inderdaad de modem is en een nieuwe naar je opsturen. Blijkt het niet de modem te zijn? Dan moeten er alsnog een afspraak met een monteur gemaakt worden en wacht je langer. Optie twee is direct een monteur langs sturen die de aansluiting kan nalopen, de modem direct kan vervangen én mocht er toch een andere oorzaak zijn dit meteen oplossen.

In jouw geval hoeft het niet direct de modem te zijn. De modem gaat normaal gesproken niet defect door netwerk onderhoud (het zou wel kunnen door onderhoud aan het elektriciteitsnetwerk) en ik zie dat de modem de afgelopen drie dagen online is geweest en verbinding met het netwerk heeft. Ik zou je dus zeker adviseren om de monteur de aansluiting even na te laten lopen!
Reputatie 6
@Brian Als je een modem opstuurt is die een dag later bij de klant. Je praat nu net of het versturen een hele klus is, dat een week moet duren. Als het modem het niet is dan komt de monteur over 7 dagen. Is het wel opgelost kan die monteur naar de volgende klus. Win-win dus.

Modem kan toch gewoon terug gestuurd worden? Snap het probleem niet helemaal.
@Brian, klopt het probleem is dat de instellingen niet gewijzigd kunnen worden op het modem.
Ik heb nu een vriend via een omweg de instellingen van het modem laten wijzigen waardoor het weer werkt.
Maar bij een volgende reset heb ik weer hetzelfde probleem, dus het ligt wel aan het modem.
Dus opsturen was veel eenvoudiger geweest om het probleem te verhelpen, nog los van het feit dat ik anders 9 dagen geen internet zou hebben gehad. Wat nog vreemder is dat jullie wel aanbieden om een hotspot te maken via het mobiele abonnement van mijn dochter (jullievergoeden de data). Dan moet mijn dochter wel de hel dag thuis zijn?
Kortom er wordt nauwelijks meegedacht, het probleem had definitief opgelost kunne worden door het versturen van een nieuw modem.
Reputatie 7
@Glassertje Normaal gesproken zou een nieuwe modem opsturen inderdaad ongeveer een dag of 2/3 in beslag nemen (van melding tot ontvangst) maar met de huidige vertraging duurt dit wat langer. Daarnaast is onze ervaring dat de modem vaak niet de oorzaak is en dat we daarna alsnog een monteur langs moeten sturen. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen :)

@Juul61 Als in dit geval een nieuw het oplost dan was dat achteraf gezien inderdaad beter geweest maar ik vermoed dat mijn collega het risico niet wilde neen met de huidige vertraging. Maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig welke instellingen dat dan zijn en waarom dit met een nieuw modem wel zou werken.🤓
als je dit toch allemaal leest dat blijkt toch echt dat T-Mobile nog in de vorige eeuw leeft.
iets oplossen kunnen ze niet, gevoel voor service ontbreekt, klachten vooral niet serieus nemen T-mob.

misschien beter als Julie iets anders gaan doen, zand verkopen of, zo daar kan niet zo veel mee mis gaan.
Reputatie 7
@ronhome

Het is niet nodig om continu soortgelijke berichten te plaatsen. Je eerste topic blijft openstaan, de rest gaat op slot. Houd rekening met onze huisregels op de Community.