Beantwoord

Modem van kinderkamer naar woonkamer verplaatsen

  • 22 September 2018
  • 3 reacties
  • 574 Bekeken

Geachte T-mobiel,

Ik heb 4 weken geleden een abonnement bij T-Mobile onderschreven. Was eerder bij Ziggo.
Op 12/09/2018 kwam er een monteur van KPN en we realiseerden ons dat de modem in de kinderkamer moet zijn. We hebben 3 keer klantenservice gebeld om het probleem uit te leggen en vragen om de modem naar de wookamer te verplaatsen. Vandaag kwam KPN weer, stopte de modem in de Kinderkamer en vertrok. We hebben klanterservice opnieuw gebeld. Antwoord: dit is niet hun probleem. We moeten onszelf via Mijnaansluiting.nl vragen.
Op deze website staat vermeld dat Mijnaansluiting zal worden gebruikt door KPN en Ziggo. Waarom Ziggo sinds nu hebben we T-mobile?

Het probleem (Modem in Kinderkamer) is lang geleden geïdentificeerd en nu ben ik bang dat het nog lang zal duren voordat dit is opgelost. Al 2 monteur (KPN), 4 oproepen (T-Mobile) en nu Mijn aansluiting ... Het zijn heel veel mensen, we moeten altijd hetzelfde verhaal steeds weer uitleggen.

Als er volgende week geen oplossing is, gaan we terug naar Ziggo omdat het te lang, ingewikkeld en te veel mensen zijn om altijd hetzelfde verhaal uit te leggen.

Ik weet zeker dat je onze situatie en het welzijn van onze kinderen begrijpt.

Vriendelijke groeten,

Guillaume
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 22 September 2018, 15:00

Bekijk origineel

3 reacties

Er is geen enkel bewijs dat wifi signalen schadelijk zijn voor wie dan ook. We worden dag en nacht omringt met electromagnetische straling van radio/tv/telefoons/etc waar wifi maar een klein deel van is.

Als je het toch liever niet hebt zou je wifi in je modem kunnen uitzetten en via een netwerkkabel een apart access point kunnen aansluiten. Ik raad je wel aan om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluit punt te houden om snelheidsverlies te voorkomen.
Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb een verlengkabel gekocht en mezelf in een andere kamer op de modem aangesloten. Niet ideaal maar beter dan kinderkamer.

Vriendelijke groeten,
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @GuillaumeR,

Ik snap het probleem en je verwarring en zal het je uitleggen.

In huis heb je verschillende aansluitingen.
Stroom, gas, water, kabel tv en Telefoon. Dit is ooit een keer aangesloten en daar is toen voor betaald. Tegenwoordig is het zo dat kabel tv en telefoon gebruikt kunnen worden voor de doorgifte van internet. wil je deze aansluiting verplaatst hebben dan kost dat een paar honderd euro. dit gaat via mijnaansluitingen.nl

Nu ben ik natuurlijk niet op de hoogte van de situatie in jou woning maar wellicht is het mogelijk om met de juiste kabel het modem te verplaatsen naar een plek waar je deze wel wil hebben.
Dit is vaak wel veel goedkoper maar geeft geen garantie op een goede werking (nu zal met de juiste kabel niet heel snel een probleem geven) het is natuurlijk de moeite waard om dit te proberen voor je een paar honderd euro uitgeeft om je aansluiting van KPN te verplaatsen.
Dit zou je eventueel ook kunnen regelen met de monteur service van Guidion.


KPN is de netwerkbeheerder voor de andere providers. bij jou thuis huurt T-Mobile de infrastructuur van KPN om hun diensten aan te kunnen bieden.

Reageer