Beantwoord

Modem verplaatsen. Welke fiber verlengkabel kan ik gebruiken?

  • 16 August 2019
  • 4 reacties
  • 594 Bekeken

Ik wil mijn modem verplaatsen. Ik wil geen gebruik maken van utp maar van glasvezel aangezien ik gebruik maak van Ubiquity apparatuur.
Op de huidige korte kabel staat niet duidelijk welke dat is, tenminste voor mij niet. Er staat het volgende opgedrukt ( Optical fiber cable sm 9/1 25um ofnp 08/2017 00002m ). Omdat ik graag de juiste kabel wil bestellen hoop ik hier hulp daarbij te verkrijgen.
Weet iemand misschien welke fiberkabel geschikt is om te gebruiken?
icon

Beste antwoord door TAVL 16 August 2019, 14:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@methos12345

Wat je kan doen, als je echt de optic kabel wilt verlengen, dat te doen met een SC to SC adapter.
Hierna kun je een SC/SC patch kabel kopen in diverse lengten, dat zie ik wel als optie (YT).

Alleen een kleine voetnote, elke adapter geeft altijd kleine verliezen!

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @methos12345,

Welkom op het forum. Het antwoord van @Folkert sluit wellicht niet direct aan op jouw vraag, maar het is wel de waarheid. Het is eigendom van de netwerkbeheerder en derhalve mag alleen de netwerkbeheerder deze verplaatsen of vervangen. Als er schade ontstaat door het verplaatsen dan is dat je eigen risico. Wil dat zeggen dat het niet kan of dat het niet gebeurd? Nee, maar het is af te raden. Mocht je toch verder willen gaan, dan zitten hier genoeg techneuten, die je verder kunnen helpen. 🙂
Beste Folkert,

Hartelijk dank voor je antwoord. Helaas sluit het niet aan bij mijn vraag, misschien dat anderen wel een antwoord kunnen geven.

Groet, Serge
Reputatie 7
Badge +3
Beste @methos12345

Het niet toegestaan wijzigingen aan te brengen aan de combinatie fiber en media converter. Vanaf de media converter kun je met UTP "doen wat je wilt".

Groet, Folkert

Reageer