Beantwoord

Modem vervangen is onmogelijk bij T-Mobile

  • 1 November 2019
  • 9 reacties
  • 2639 Bekeken

Reputatie 2

Wat ik vreemd vind van T-mobile is dat ik nu TV en bellen eruit heb gegooid omdat ik dit nooit meer gebruik. Ik heb een Draytek modem die dus dedicated tv poorten heeft. Welke niet omgezet kan worden naar normale data poorten. Maar als ik bel naar de klantenservice dan zeggen ze ja pech voor je. We vervangen geen modem. Ook al kan ik het modem niet in volle potentie gebruiken. "Ja gebruik maar een switch.” hoor ik dan. 

 

Ik ken geen provider die niet welwillender is dan T-Mobile. Ik vind dit echt oprecht jammer. 

Wat is het voor moeite om dan te zeggen nou dan stuur je de draytek terug en krijg je een Huawei ofzo. 

Waarom is T-mobile zo koppig om niet gewoon mee te gaan in de wens om alle poorten te kunnen gebruiken zoals het hoort bij zo'n device. 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 2 November 2019, 18:57

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Laat ik eerste zeggen dat ik het met je eens ben. Maar er is een heel eenvoudige oplossing: Koop gewoon je eigen modem, als de prijs je tegenvalt, op Ebay zijn 2e-hands Fritzboxen tegen hele mooie prijzen te krijgen. Werkt perfect en dan ben je zelf gewoon baas over de instellingen. Voor een paar tientjes zou ik zeggen dat het leven te kort is om er moeilijk over te doen.

Reputatie 7
Badge +5

@andytuinman3 

Al eens getracht te realiseren wat voor handelingen er allemaal uitgevoerd moeten worden om die draytek te wisselen voor een andere modem?

  1. helpdesk medewerker; toestemming vragen aan gerechtigd persoon om dit in te zetten.
  2. invoeren werkopdracht naar verzendafdeling.
  3. magazijn; medewerker print werkopdracht
  4. magazijnmedewerker pakt (gereviseerde?) modem. In dat geval zal er misschien nog een technicus of getrainde medewerker naar moeten omzien om een controle uit te voeren. We noemen dit maar puntjes 4a, 4b, 4…
  5. Modem verpakken en van een adreslabel voorzien
  6. Terugkoppelen van werkorder dat modem in de verzending gaat
  7. Modem verzenden (ophalen of afleveren bij expeditie)
  8. Er kan kunnen nog wat punten toegevoegd worden voor het pakket zich in onder jouw hoede bevind.
  9. Jij stuurt de Draytek terug met een “met complimenten” kaartje :wink:

En dan maar hopen dat het echt een goed werkende of zelfs nieuwe modem (zonder defectje) betreft zodat je ongestoord van de 4 aanwezige poorten gebruik kan gaan maken.

Het advies van de helpdesk om een switchje achter de Draytek te plaatsen is zo slecht nog niet.

Het beste advies is echter dat van @dmantione, schaf zelf een geschikte modem/router aan en wees op die manier gewoon baas over je “eigen” netwerk gedeelte met een kwalitatief betere router.

 

Reputatie 7
Badge +2

Het lijstje is inderdaad nog niet compleet @yalerta, @andytuinman3,

De Draytek heeft een ingebouwde glasconverter. De Huawei en Zyxel modems niet.

Er moet dan dus ook een glasvezelconverter geleverd en geïnstalleerd worden.

Voor deze installatie moet ook een monteur ingepland worden. 

Zo simpel is het dus niet.

Reputatie 7
Badge +3

@andytuinman3 

Werk zelf al jaren met een eigen modem/router, waarbij deze ook gewoon achter de Draytek zat.

Was toen een NAT over NAT, waar sommige mensen mij voor afschoten .. maar nooit problemen mee gehad.

Tegenwoordig heb ik een medsiaconverter met de ene dag daarop aangesloten de Zyxel van TMT, maar een andere dag kan het zijn dat ik mijn Edgerouter lite 3 er aan heb hangen.  De toekomst is dat er een Edgerouter 4 (SFP) komt te hangen, dan kan de mediaconverter ook de kast in.

De opmerking om over te stappen op een eigen modem/router is inderdaad mogelijk, alleen moet je dan wel rekening houden met het zelf aanschaffen van een paar zaken.

Het volgende topic, geschreven door een medeklant, zou je als handleiding kunnen gebruiken. Eventuele vragen over zaken rond dit topic kun je altijd daar stellen.

Reputatie 2

Ik heb nog een Mikrotik rb3011 liggen met SFP. Maar eens kijken of ik daar gigabit uit kan halen. Theoretisch moet dat lukken. Alleen ben ik niet bekend met de cli van mikrotik dus doe alles nu via gui. Ja ik weet het als Ccnp engineer moet ik me diep schamen :p

Reputatie 7
Badge +5

Deze?

 

Beetje overkill?

Ben zelf momenteel aan het bestuderen/overwegen om de Zyxel met of zonder mediaconverter in ruste te zetten. Maar een dusdanige Microtik had ik niet in gedachten 4poortjes voldoende in mijn situatie..

Op dit moment werkt de Zyxel in DMZ naar mijn eigen pfSense (software vituele) router zonder problemen. Het is meer een kwestie van dat grote Zyxel ding uit mijn sowieso te kleine meterkast verwijderen.

Reputatie 2

@yalerta ik hoop dat het overkill is :). Ik had 'm nog liggen dus ja daardoor hoef ik geen converter te halen en kan de switch er ook tussenuit. Nu nog aan de praat krijgen. 

Reputatie 3

Hoi @andytuinman3

Ik zie dat je al een flink aantal tips hebt gehad van andere gebruikers en zelf een eigen modem bent gaan testen - is dit gelukt? Als je nog verdere vragen hebt, plaats gerust nog een bericht!

Reputatie 2

Nou ja gelukt niet. Ik vind het nog steeds jammer dat T-mobile niet een ander modem wilt leveren die ik kan gebruiken. Ja de tips helpen natuurlijk om een ander modem wat niet van T-mobile is te installeren. Maar dit lijkt me niet perse een geschikte oplossing. Althans van T-mobile uit dan. Dit is meer een "je zoekt het maar uit en je zet maar een eigen device neer wat wij niet ondersteunen."

 

Nu ben ik een redelijke tweaker maar menig ander niet. En ook komt er een monteur voor de demping waarvoor ik nu alles weer moet terug bouwen. Want ja als de monteur het ziet geeft hij ook geen ondersteuning. (terwijl de demping ook op jullie modem aanwezig is) 

 

Wel wil ik iedereen bedanken voor de tips. 

Reageer