Beantwoord

Moet modem dagelijks herstarten


Sinds ik een T-Mobile thuis aansluiten heb valt iedere avond TV uit en is soms mijn Internet supertraag. Ik moet daarom dagelijks mijn modem resetten. Voorheen bij Telfort nooit problemen in de zelfde configuratie. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Geniva 26 September 2019, 17:32

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hallo @Rinus59

Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
wat voor modem heb je ?
Ik heb een Zyxel T-50 modem en internet via de glasvezel
Reputatie 7
Hi @Rinus59, daar gaan we meteen naar kijken! Wat gebeurt er precies wanneer de TV uitvalt? Wordt het beeld zwart, zie je een foutmelding, blijft het beeld hangen? En is je trage internetverbinding bekabeld of via de wifi? Je geeft aan het verleden geen problemen te hebben gehad met dezelfde configuratie. Kan ik daar uit opmaken dat je zelf ook apparatuur aan hebt gesloten? Zo ja, zou je dan eens willen proberen om de TV Box rechtstreeks op de modem aan te sluiten zonder eigen routers/modems/powerline adapters etc er tussen? Als dit wil goed werkt dan wordt het een kwestie van uitsluiten en steeds wat toevoegen totdat de problemen weer ontstaan om er achter te komen wat de mogelijke oorzaak is.
De TV box zit direct in het Modem. Daar zit niets tusssn. Poort 4 en al gewisseld met 3. Een collega van je is er trouwens ook al mee bezig en zegt dat ze kon zien dat de tv box storing gaf. Ik wacht even af of de utp poort wisseling verschil maakt. Ik kam de komende dagen niet aan kijken toe dus zal het deze week niet meer merken.
Reputatie 7
Hi @Rinus59, zo te zien heeft het niet gewerkt. We gaan een monteur bij je langs sturen om de TV problemen op te lossen zodat je zo snel mogelijk onbezorgd TV kan kijken!
Dank, er is al een monteur door jullie besteld en die komt vrijdag langs.
Inmiddels is er afgelopen week een monteur geweest die een nieuw modem heeft geplaatst. Toch gaat het weer fout. Alleen de settopbox is nog niet vervangen. Dus daar graag nog actie op en anders geef ik het op. Gelukkig kan ik nog via de chromecast kijken.
Reputatie 7
Hey @Rinus59,

We gaan net zo lang door met het vinden van een oplossing totdat je probleemloos van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten! Heeft het na het monteursbezoek wel goed gewerkt? En kun je mij precies beschrijven wat voor problemen je momenteel ervaart met je TV beeld? Zie je enkel een zwart scherm of hapert het beeld? Er zijn een aantal stappen die je kunt uitvoeren om weer TV te kijken. De eerste is het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Dit lost vaak eventuele storingen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag of dit heeft geholpen! Zo niet, dan breng ik onze techneuten op de hoogte.
Ik krijg nu weer hetzelfde riedeltje. 😞 Mijn beeld gaat zo nu en dan hangen en dan krijg ik een foutmelding in beeld. Alleen reset van het modem helpt. Stuur mij svp een nieuwe settop box op, dan is alles vervangen. Ik wordt er ondertussen een beetje moe van. Eerst alleen de converter vervangen, dan alleen het modem, kan het niet in een keer goed? Ik hoef ook geen monteur meer want wat die al die keren gedaan heeft kan ik zelf ook. 😉
Reputatie 1
Hi @Rinus59 , ik heb gelijk doorgegeven aan de technische dienst dat jij nog steeds problemen hebt met vastlopend beeld. Ik heb ook gelijk doorgegeven dat alles inmiddels is vervangen op de TV Box na. Zij pakken het verder op en zullen indien zij het probleem om afstand niet kunnen oplossen een nieuwe STB opsturen. Deze ontvang je dan binnne no time thuis. Bedankt voor je geduld! Nog even en dan kun jij weer zorgeloos TV kijken. 😉
Dank voor je actie, ik oefen nog even in geduld. Gelukkig kan ik altijd via de Chromecast nog kijken.

Reageer