Mogelijkheid ruilen modem

  • 11 August 2020
  • 30 reacties
  • 1332 Bekeken

Reputatie 2

Is het al mogelijk om een modem te ruilen. Ik heb nog een draytek router maar deze heeft 2 problemen. 

1: poort 3 en 4 zijn niet te gebruiken. (ik heb geen tv)

2: mijn internetsnelheid valt soms naar 150mbit (heb gigabit). En een reboot is niet voldoende. Ik moet dan het modem compleet terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan de config terugzetten.

 

Kortom. Vervelend. 

Ik hoop dat T-mobile nu eindelijk de mogelijkheid bied een ander type modem sturen. Desnoods omdat deze gewoon kuren vertoont


30 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De modem en converter moet in principe door een monteur aangesloten worden. De monteur kan dan meteen de glasvezelkabel vanuit het ftu preventief vervangen (dit mag de klant niet zelf doen), en de mediaconverter op de juiste manier instellen. (Dipswitches)

Mvg. Marcel

Reputatie 2

Ok maar betekent dit dan ook dat het niet mag.

De kabel vanuit de FTU is al vervangen kort geleden dus daar verwacht ik geen problemen mee. Dus het enige is: moet ik echt 2 weken wachten of mag je het ook zelf doen? Zonder de kabel. In de FTU te vervangen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @andytuinman3, wat @Marcel MCi aangeeft klopt als een bus! Het is niet zozeer dat we jou het aansluiten niet toe vertrouwen, maar meer dat als er schade ontstaat aan het FTU of de apparatuur, de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Het betreft zeer fragiele apparatuur en dat is ook precies de reden dat we het door een gecertificeerde monteur laten installeren. 

Super dat je het liever zelf wilt doen, maar dat is niet aan te raden. Mocht er straks namelijk hulp nodig zijn omdat een onderdeel defect is of de verbinding niet blijkt te werken, dan kunnen wij je niet langer helpen. Twee weken is erg lang, gelukkig komen ze de 31e! Heb je de afspraak kunnen bespoedigen? 😄

Reputatie 2

Ik moet helaas de monteur afbellen vanwege ziekte. Het is weliswaar geen corona maar volgens de regelementen mogen ze niet komen. Ik moet dus wachten totdat dat voorbij is. Wat helaas een aantal maanden kan duren. 

Ik moet het dus nog even volhouden. Of het toch zelf doen. Ik weet dat het niet "mag" maar aangezien de FTU niet wordt aangeraakt ben ik er niet zo bang voor.

Wat ik trouwens niet snap is dat er wel een topic is over een eigen modem waar je een mediaconverter voor moet gebruiken. Waar t-mobile vrolijk over meepraat. Maar als ik de mediaconverter wil aansluiten met een modem van t-mobile dan kan dat opeens niet. 

Voor nu kan dit dus op slot

Reputatie 7
Badge +15

In het topic Draytek vervangen mist denk ik nog iets onder waarschuwing en dat is ga hier alleen mee aan de slag als je het zelf kan wat wel in de reacties daar wordt genoemd. Waarschuwing over schade staat er al.

Belangrijk wat de monteur ook doet is achteraf wanneer alles werkt de werkende verbinding aanmelden bij de technische dienst zodat ook alles administratief goed staat.

Reageer