MS Office 365 kan geen verbinding maken via Zyxel wel via T-Mobile Mobiel netwerk


Wij, mijn werkgever, zijn sinds vannacht over op office 365. Het bijwerken en verbinding maken van outlook komt bij mij niet tot stand, VPN met werkgever over Zyxel modem,  via de T-Mobile Mobiel Hotspot van de telefoon werkt het wel.

Wat kan dit zijn?


14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @a3winters 

Benaderen jullie Office 365 met een VPN? Wat krijg je als foutmelding en zou je eens kunnen proberen om in de modem interface je forewall op laag te zetten?

En wat gebeurt er als je geen VPN gebruikt?

Dit gaat via VPN omdat de Office365 server op het interne netwerk van mijn werkgever staat.

Dus zonder VPN kom ik er al helemaal niet.

Het vreemde is, dat wanneer ik bij mijn schoonvader ben op het Draytec modem van T-Mobile het wel foutloos werkt.

Het ligt dus aan het Zyxel modem. Maar daar kan niemand mee helpen bij T-Mobile, en dat is erg frustrerend.

Reputatie 7
Badge +15

Als het op een Draytek wel werkt en op een Zyxel niet dan is wel duidelijk dat het kan, zoals eerder gezegd firewall op laag zetten zou je kunnen proberen. misschien zijn er andere instellingen waar aan je veranderingen hebt verricht.

Goedendag, heeft iemand dit probleem al opgelost. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Verbinden met vpn van het werk gaat goed maar Outlook kan geen contact krijgen met de server. Via een ander netwerk of mobile mobile hotspot werkt het wel.

Reputatie 7

Hi @Ultrasonic Hmm dat is vreemd. Lukt het om een screenshot te plaatsen van de melding die je krijgt vanuit Outlook/bij welke stap tijdens het verbinding maken het mis gaat? Dan kijk ik graag met je mee!

Bij het openen van Outlook:

Deze melding krijg ik soms ook als ik een "gedeeld” bestand vanuit Onedrive wil openen.  

Op dit na werkt de VPN verbinding gewoon normaal en zodra ik met een ander netwerk (mobiele hotspot) verbind werkt ook mijn mail weer. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Ultrasonic

Als je een trace route doet naar de mail server ga je dan wel via de VPN van je werk of direct het T-Mobile Thuis netwerk op. 

Goedendag, helaas weet ik niet hoe ik een trace route naar de mail server moet doen, het gaat om een Microsoft Exchange verbinding. Zonder VPN doet outlook het sowieso niet, dat is geblokkeerd. 

Reputatie 7
Badge +14

Als de VPN werkt en je hebt verbinding met het kantoor, dan kan de router niet meer binnen de VPN naar datapakketten kijken. Jouw laptop zal dus alle bestemmingen buiten het LAN over de VPN (moeten) sturen naar de VPN concentrator van je bedrijf. Ik zie dat het niet werkt hoor in je plaatje, maar dit kan geen router issue zijn. Er staat immers een Virtual Private Network tussen de laptop en het bedrijf.

Dat klinkt logisch. L

i

het zo zeggen, ik moet met vpn verbonden zijn om Outlook te kunnen openen. Anders krijg ik een melding dat Outlook niet op dit apparaat te openen is. Of er werkelijk een connectie wordt gemaakt via de VPN durf ik niet te zeggen.

Vanuit ICT bedrijf wordt er gezegd dat het aan de ISP ligt aangezien het met andere netwerken wel werkt.

 

Reputatie 7
Badge +14

 

Vanuit ICT bedrijf wordt er gezegd dat het aan de ISP ligt aangezien het met andere netwerken wel werkt.

 

Lekker makkelijk gezegd.. Maar als de router al invloed heeft dan moet het dus inbreken op de VPN. Lijkt me niet echt goede VPN software dan. BAM.. Daar hebben ze vast niet van terug.

Reputatie 6
Badge +3

Als de VPN werkt en je hebt verbinding met het kantoor, dan kan de router niet meer binnen de VPN naar datapakketten kijken. Jouw laptop zal dus alle bestemmingen buiten het LAN over de VPN (moeten) sturen naar de VPN concentrator van je bedrijf. Ik zie dat het niet werkt hoor in je plaatje, maar dit kan geen router issue zijn. Er staat immers een Virtual Private Network tussen de laptop en het bedrijf.

 

Dat hoeft niet perse :wink: . Je kan een VPN ook inrichten dat alleen verkeer voor hun systemen (bijv. Mail) via de VPN gaat. En al het andere verkeer gewoon via de ISP. Om hun netwerk/VPN niet te belasten met de youtube fimpjes die mensen kijken tijdens het werken. :wink:

Reputatie 7
Badge +14

Exact, dus dan is het instelling van de VPN software. 

Reputatie 7
Badge +15

@Ultrasonic

Van welke modem maak je gebruik?

Indien je een Zyxel hebt wil je dan eens kijken of het helpt als je de laptop in DMZ zet?

Via 192.168.1.1, menu, netwerkinstellingen, NAT, DMZ? Je opent dan alle poorten naar je laptop.

Kies bij apparaat informatie de toegewezen ip aan je laptop en de rest wordt automatisch ingevuld.

Reageer