Beantwoord

na een uur valt internet op mijn beamer weg

  • 14 July 2020
  • 6 reacties
  • 564 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds een paar weken ben ik verhuisd en ben ik overgestapt naar tmobile thuis. Ik heb internet fast en gebruik internet voor een beamer. 
 

de beamer kan internet ontvangen middels een Fire Stick (hdmi) die voeding krijgt vanuit de usb van de beamer. Het werkt prima maar na een uur loopt het internet vast. Zie filmpje.
 

Als ik de modem aan/uit switch is het verholpen maar na een uur krijg ik het helaas weer. Dit gebeurt elke keer als ik de beamer gebruik. Wat kan ik eventueel verbeteren aan mijn internet instellingen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 16 July 2020, 09:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rhdaw 

Ik zie dat je modem is aangesloten op een aansluitpunt en niet op het ISRA (hoofdaansluiting), modem op je ISRA aansluiten kan helpen. Zit meestal in de meterkast.

Internet LED blijft branden? Loopt dan alleen de beamer vast en niet een laptop ofzo wanneer je de beamer niet gebruikt?

Nee bij de andere apparaten loopt het gewoon.

 

betreft het isra punt. Ik woon in een flat. Een isra in mijn meterkast zie ik niet. De telefoon aansluiting waar mij modem op zit is de enige in dit huis...

Reputatie 7
Badge +15

@Rhdaw 

Als het bij andere apparaten gewoon "loopt" dan zou je denken dat het iets met de stick is.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rhdaw, top dat je om hulp vraagt op de Community, je bent van harte welkom! 

@Waqqas heeft je al een eindje op weg geholpen: het lijkt erop dat het aan de Fire Stick ligt. Wanneer je de stick aansluit op iets anders dan de beamer, valt de verbinding dan ook stil? Waarschijnlijk loopt er iets niet lekker in de communicatie tussen de stick en het modem. Omdat alles het eerste uur gewoon prima werkt, krijg ik het idee dat er iets met de DHCP aan de hand is. Kun je de instellingen van de stick aanpassen? Misschien staat de IP-lease op één uur, waardoor de verbinding dan wegvalt. We komen er samen uit, dat weet ik zeker! 

Wat voor gitaar heb je daar staan? Ik speel zelf ook! 😎

P.s. Heb jij een goede film gezien waar je echt over wilt kletsen of volg je een serie die wij direct moeten gaan volgen? Check ons supertoffe Magenta Must-Sees topic. Deel al je tips in ons movie, serie en docu topic! Daarnaast vind je hier de beste Netflix, Videoland of Prime Video tips en hebben we ook nog een mooi magenta extraatje!

Bedankt voor het bericht ik ga het uitzoeken. Basgitaar heb ik al lang niet gespeeld maar ga het binnenkort weer oppakken!! Ik hou jullie op de hoogte...

Reputatie 7
Badge +16

Heel veel succes met het uitzoeken en als we je ergens anders mee kunnen helpen, vraag ons het hemd van het lijf! 😉 Veel plezier met bassen! Ik heb ergens nog een oude Spector bass liggen die ook weer nodig opgepakt moet worden. Fijn, zonnig weekend toegewenst! 🌞:guitar:

Reageer