Beantwoord

NAS extern benaderen via T-Mobile modem met een losse TP-LINK router gekoppeld

  • 19 April 2018
  • 3 reacties
  • 599 Bekeken

Hoi,

Ik ben T-Mobile Thuis klant en heb de volgende situatie waar ik ondersteuning/een oplossing bij wil:

* T-Mobile modem
* Eigen router (TP-LINK Archer MR200), deze is verbonden met het T-Mobile modem
* NAS, verbonden met de TP-LINK router

Deze NAS (Western Digital) wil ik verbinden via WebDAV, zodat ik hem extern kan benaderen. Dit heeft in het verleden al prima gewerkt via een andere router en andere internetverbinding (modem/provider dus).

Ik heb wel enigszins verstand ervan, maar hij maakt geen verbinding, dus er moet even kritisch naar gekeken worden.
Ik stel WebDAV in op de NAS (poort 4443), in mijn TP-LINK router maak ik een virtual server (is volgens mij port forwarding op die router, want echt een onderdeel port forwarding heeft die router niet). Dit met zowel TCP als UDP geprobeerd en daarin poort 4443 verwerkt.

Om verbinding te maken op afstand gebruikte ik in het verleden mijn ISP IP-adres. Dit probeer ik nu ook, het IP-adres verstrekt door T-Mobile.

In de T-Mobile modem-omgeving heb ik eerst niets geconfigureerd, later ben ik daarnaar gaan kijken, maar ik zou niet weten wat ik daar moet instellen. Waarschijnlijk moet de NAS, verbonden via mijn router, eerst doorgestuurd worden naar het modem of iets dergelijks? Zodat de verbinding naar buiten kan treden...

Ik hoor graag van de experts....
icon

Beste antwoord door Brian 27 April 2018, 09:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hi Jorn, mogelijk heb je nog wat aan dit topic over het gebruik van een NAS en je eigen router!
Hoi,

Dit inmiddels gedaan en dan als hostadres het mac-adres van mijn router gekozen.

De verbinding werkt nog niet, kun je nog helpen bij het configureren van de rest? Wat moet er verder gebeuren om de NAS te kunnen benaderen?
Reputatie 7
Badge +4
hoi jorn,

je moet in het modem je router in dmz zetten zodat alle poorten door gestuurd worden naar je eigen router.
als je glasvezel gebruikt kan je ook een media convertor gebruiken zodat je de draytek niet meer nodig heb. alleen kan je dan geen gebruik meer maken can vaste telefoon.

Reageer