Beantwoord

NAS niet meer te bereiken via browser met nieuw modem

  • 22 September 2020
  • 8 reacties
  • 1000 Bekeken

Reputatie 1

Hallo T-mobile,

Ik heb onlangs van jullie een nieuw modem gekregen. (Zyxel). Draait op zich goed maar ik kan nu mijn NAS via de browser niet meer bereiken. Ik heb een Synolgy SD218Play die ik voorheen via de browser kon benaderen. Nu kan dat alleen nog maar via de server verbinding met de Mac finder of via de Synology assistent. Hiermee wordt de NAS wel gevonden maar zodra ik een verbinding wil maken wordt de browser geopend. Daarin komt de foutmelding ‘server niet gevonden’.

Firewall staat uit (wat voorheen ook niet het geval was), ik gebruik Safari (in Chrome doet ie het ook niet).

Ideeën?

icon

Beste antwoord door koopmaro 22 September 2020, 12:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4

Heeft jouw nas misschien een vast IP adres?

Nu met een nieuwe router is de range van ip adressen hoogst waarschijnlijk een andere dan waar de nas inzit.

Daar heeft een Synology nas een reset knopje voor.

Zie: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS en dan gebruik je Modus 1

Reputatie 1

Ik heb de reset knop gebruikt maar geen resultaat. Ik zie de NAS nog steeds in de Synology assistent maar niet via de browser.

Heb mijn mac, de NAS en het modem maar eens opnieuw opgestart maar helaas...

 

Reputatie 1

Ik heb nog wat verder getest en de situatie is nu als volgt…

Ik heb mijn MacBook met de kabel verbonden aan het modem en de wifi uitgezet, Dan krijg ik de NAS wel via de browser te zien en is deze volledig beschikbaar. Echter, het ‘gewone’ internet doet het dan niet meer, webpagina’s openen dan niet meer. Snap er niks meer van????

Iemand?

Reputatie 4

Heb je meer dan één router in gebruik?

Reputatie 1

Ik heb 1 modem van t-mobile (Zyxel). De 4 poorten gaan naar  een NAS, een FRITS Lan repeater, een losse kabel voor bedraad internet en een draadloze verbinding voor deTV.

Reputatie 7

Hey @Rutger1973, dat is een goede vraag. Er zwerven wat topics rond over het gebruik van een NAS in combinatie met de Zyxel maar ik zie hier niet echt een éénduidige oplossing. Het goede nieuws is dat het uiteindelijk in veruit de meeste gevallen wel werkt, meestal na een restart/reset. Ik heb zelf helaas geen ervaring met het opzetten van een NAS maar er zijn een aantal gebruikers hier die je vast verder op weg kunnen helpen! 

Reputatie 1

Beste @Brian . In de eerste plaats, bedankt voor je reactie. Ik moet daarbij wel meteen concluderen dat ik dit, van een t-mobile tech support, wel een erg teleurstellende reactie vind. Ik had gehoopt dat ik via dit forum reacties van t-mobile techneuten kon krijgen die me wat concrete hulp kunnen bieden. Jouw reactie voegt werkelijk niets toe… ‘ergens zijn er misschien wat topics’ en ‘meestal lost zich dit vanzelf op met een reboot’? Sorry, kan er helemaal niks mee.

Reputatie 4

Deze lan repeater ken ik niet maar je weet zeker dat daar geen router functie in zit?

Koppel deze anders eens los en sluit alleen de nas aan op je nieuwe router.

Probeer dan de nas eens te benaderen.

Als je nas geen vast ip adres heeft en deze krijgt van de dhcp server in de router zo het toch gewoon moeten werken.

Of benader je jouw nas via zijn naam?
Dan kan er misschien in je MacBook nog een verwijzing staan naar het oude ip adres van de nas.

Reageer