Beantwoord

NAS van buitenaf kunnen benaderen?

  • 9 April 2017
  • 4 reacties
  • 2298 Bekeken

Na wat opstartproblemen is het mij gelukt om de NAS inmiddels vanuit mijn interne netwerk te benaderen. Als ik naar 192.168.1.200:5000 ga kom ik in het DSM-menu en kan ik inmiddels alle doen (o.a. Time Capsule-back ups wegschrijven).

Ik wil mijn NAS echter ook van buiten mijn netwerk kunnen benaderen. Bij mijn oude provider kon ik simpelweg QuickConnect gebruiken, of mijn externe IP-adress invullen gevolgd door :portnummer en kon zo inloggen. Nu kom ik steeds bij het firewallscherm van mijn router uit. Wat doe ik verkeerd?

De juiste poorten staan open (gecheckt met de diverse websites), maar ***.synology.me levert mij bijvoorbeeld dit scherm op:
icon

Beste antwoord door lemonkid 11 April 2017, 17:16

Bekijk origineel

4 reacties

Hi AlphaUMi,

Ik heb dit voor je gecheckt. Wat gebeurt er precies als je naar de synology.me link gaat? Als het goed is, zou je middels die betreffende link geen poorten hoeven te forwarden.

Ik hoor het graag.
Hi Matthew,

Kan het nu vanaf een andere locatie proberen, maar er gebeurd helemaal niks. In diverse browser blijft hij laden om vervolgens aan te geven dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Vroeger ging ik rechtstreeks naar mijn externe IP-adres:portnumber en dat werkte super. Alle Synology-apps werkten daar ook goed op, evenals mijn CalDAV-settings.
Reputatie 3
Wat je kunt proberen is om in je synology.me account de link naar de bewuste nas te deleten. Daarna kun je het opnieuw instellen in het DSM menu van je NAS. Doe dat dan nadat je de nas eerst hebt herstart.

Kijk dan ook even bij de netwerk instellingen. Is de juiste gateway geselecteerd? Doe voor de grap ook een security-check om te kijken of er wellicht verder nog iets verkeerd staat in je nas.

Vul daarna de Quickconnect gegevens in. Je moet vervolgens een poosje wachten en je synology account checken. En als alles werkt kun je de nas nog een keer herstarten. Soms werkt Quickconnect niet... Maar dan ligt dat aan Synology. Meestal is het kort daarna weer hersteld. Ik heb onlangs een nieuw modem gekregen en een nieuw IP adres. Maar bij mij werkte alles onmiddellijk normaal.

Je kunt ook als alles werkt je apparaten aan laten en het modem herstarten.
@lemonkid

Heb je stappen doorlopen en aanvankelijk kreeg ik helemaal geen connectie meer met de Synology (blauwe LED op de aan/uit knop bleef knipperen, geen verbinding mogelijk).

Vervolgens de stekker eruit en erin, en nu kom ik via quickconnect.to/*username* binnen en zie ik inderdaad mijn externe IP-adres:55406 (weliswaar op http). Dus ben ieder geval een stuk verder, dank je!

Reageer