Beantwoord

ncbi.nlm.nih.gov werkt niet meer

• 25 maart 2020
  • 14 reacties
  • 211 Bekeken

• is een Top Poster
  • 8 reacties

Sinds afgelopen maandag is ncbi.nlm.nih.gov niet meer te bereiken vanuit mijn glasvezel aansluiting. Er lijken meerdere studenten in ons onderwijs ook last van te hebben en heb ook een melding van hetzelfde probleem op het KPN network. Uiteraard andere browsers geprobeerd, en kan verder melden van als ik VPN gebruik, de website wel degelijk werkt. ncbi.nlm.nih.gov is een zeer belangrijke website van de Amerikaanse overheid met essentiele feiten over het coronavirus, dus dat deze website het juist nu niet doet, is niet erg handig.

Graag help ik door extra dingen te testen. Ik zit in de Eindhoven regio, en mogelijk is het een lokale issue. DNS misschien? Spam block? Graag snel fixen.

icon

Beste antwoord door Irismel 25 maart 2020, 17:40

Hey, 

Ik had dit probleem ook en heb nu door de storing van tmobile als tip gehad om handmatig de DNS te veranderen naar die van google 8.8.8.8. en 8.8.4.4 en nu werkt ook de website van ncbi weer. Dus er moet inderdaad iets mis zijn met de DNS die tmobile automatisch toewijst. Nu wel een goede oplossing maar zou ook fijn zijn als tmobile het zelf oplost.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hi @egonw 

Via het T-mobile mobiele netwerk werkt hij wel, kan je proberen de firewall in je modem interface op laag zetten?

Via het T-mobile mobiele netwerk werkt hij wel, kan je proberen de firewall in je modem interface op laag zetten?

Mijn firewall? Waarom zou mijn modem deze website blokkeren? En hoe komt het dan dat ik via VPN de website wel kan bereiken? Maakt die VPN de firewall onbruiknaar? Sorry dat ik wat sceptisch ben, maar “op laag zetten” klinkt me te veel als “mag ik je sleutels even lenen zodat ik kan kijken waarom het raam vies is”… mag ik wat meer info?

Okee, heb dat even snel geprobeerd en helpt niet.

Reputatie 7
Badge +13

@egonw

Firewall op laag zetten is helemaal zo erg nog niet, ik snap niet dat je dit met sleutels weggeven gaat vergelijken maar goed, zoals ik al zei lukt het wel via 4G van T-mobile. Je zegt dat het vóór maandag wel werkte? Lukt dat wel via andere providers bij anderen bijvoorbeeld?

Lukt dat wel via andere providers bij anderen bijvoorbeeld?

Ja (hoewel KPN mogelijk ook het probleem heeft). En zoals ik schreef, met VPN gaat het prima.

Maar goed, ben je klant of van T-mobile zelf?

Reputatie 7
Badge +13

@egonw

Klant, ik ben gewoon wat langer actief waardoor mijn rank wat hoger is.

Klant, ik ben gewoon wat langer actief waardoor mijn rank wat hoger is.

Okay, helder, en ook gewaardeerd, hoor!

Ik hoop wel dat ook iemand van T-Mobile zelf naar het probleem gaat kijken.

Hey, 

Ik had dit probleem ook en heb nu door de storing van tmobile als tip gehad om handmatig de DNS te veranderen naar die van google 8.8.8.8. en 8.8.4.4 en nu werkt ook de website van ncbi weer. Dus er moet inderdaad iets mis zijn met de DNS die tmobile automatisch toewijst. Nu wel een goede oplossing maar zou ook fijn zijn als tmobile het zelf oplost.

handmatig de DNS te veranderen naar die van google 8.8.8.8. en 8.8.4.4

Kan ik daar instructies voor vinden, want ik kan dat in de UI van de router dus niet vinden.

handmatig de DNS te veranderen naar die van google 8.8.8.8. en 8.8.4.4

Kan ik daar instructies voor vinden, want ik kan dat in de UI van de router dus niet vinden.

Laat maar. Dat heb ik nu gevonden. Home Network → LAN Interface → DHCP Server → Manually configure the DNS server for LAN devices

Ik weet niet wie dit gedaan heeft, maar dit problem is NIET opgelost en mijn vraag NIET beantwoord. “Gebruik een andere provider” is NIET een oplossing.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @egonw, kun je de website inmiddels weer bereiken? De problemen lijken grotendeels opgelost te zijn. Hebben de tips in dit topic je geholpen? Ik begrijp maar al te goed dat het van essentieel belang is dat je deze info kunt bereiken. Mocht het nog niet werken, dan zoek ik met alle liefde naar een oplossing die wel werkt. Sorry voor het ongemak! 

Hoi @egonw, kun je de website inmiddels weer bereiken? De problemen lijken grotendeels opgelost te zijn. Hebben de tips in dit topic je geholpen? Ik begrijp maar al te goed dat het van essentieel belang is dat je deze info kunt bereiken. Mocht het nog niet werken, dan zoek ik met alle liefde naar een oplossing die wel werkt. Sorry voor het ongemak! 

Ja, het lijkt dat de crash gisteren en de reboot (of zoiets, neem ik aan) het probleem ook gefixt heeft. Maar dan is het dus een DNS probleem geweest?

Reputatie 7
Badge +13

Het was inderdaad een probleem met de DNS van T-mobile dat nu opgelost is. Ik gebruik nu ook een andere DNS sinds de storing.

De site getest met de Cloudflare DNS en ik kom gewoon op de site.

Reageer