Beantwoord

Netflix op een Samsung TV.

  • 17 February 2019
  • 13 reacties
  • 274 Bekeken

Reputatie 2
Goedemiddag

Sinds wij een modemswap hebben gedaan ondervinden wij problemen met Netflix kijken. Ook hebben wij de Fritzbox repeater 1750E er tussen zitten voor de wifi in ons huis.

Onze Samsung QE65Q9F is verbonden met 5ghz verbinding in ons huis. Maar Netflix moet best vaak ( bufferen) voordat we dan weer een stuk verder een film kunnen kijken. Iemand een idee hoe dit kan? Op de telefoon haal ik een snelheid van 350mbps download.

Ben benieuwd naar de reacties.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 17 February 2019, 13:30

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Maikzors,

Is de 1750e bedraad of draadloos gekoppeld aan het modem? Indien draadloos: Is de repeater opnieuw gekoppeld met het modem na de modemswap?
Is het wifi signaal (2.4g of 5g) voldoende sterk bij de tv?
In principe is het beter om het internet op de tv bekabeld aan te sluiten. Dan heb je de hoogste snelheid en geen haperingen meer door wifi.

Mvg. Marcel
Reputatie 2
Hallo Maikzors,

Is de 1750e bedraad of draadloos gekoppeld aan het modem? Indien draadloos: Is de repeater opnieuw gekoppeld met het modem na de modemswap?
Is het wifi signaal (2.4g of 5g) voldoende sterk bij de tv?
In principe is het beter om het internet op de tv bekabeld aan te sluiten. Dan heb je de hoogste snelheid en geen haperingen door wifi meer.

Mvg. Marcel

Hoi Marcel,

De repeater is bedraad aangesloten. Ja ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet van de repeater,en weer alles goed ingesteld.

Ik heb idd een UTP kabel liggen bij de TV,maar aangezien we maar 2 ethernet poorten op de draytek hebben kan ik dus geen gebruik maken van de kabel.
Reputatie 7
Badge +2
Dat is zonde, voor een paar tientjes zet je er een Switch tussen en kan je het bekabeld aansluiten.
Reputatie 2
Dat is zonde, voor een paar tientjes zet je er een Switch tussen en kan je het bekabeld aansluiten.
Klopt. Maar aangezien ik de 750mbit aansluiting heb,zijn de switch wel iets duurder?

De meterkast zit al helemaal vol,en dan nog een switch erbij... 😂😎
Reputatie 7
Badge +2
Je moet wel een Gigabit switch hebben (zoals in het linkje), het kastje is maar klein. 😉
Reputatie 2
Je moet wel een Gigabit switch hebben (zoals in het linkje), het kastje is maar klein. 😉
Besteld. Eigenlijk gekke werk dat ik een switch ga bestellen om het probleem op te lossen.
Ik heb thuis ook een cameradeurbel van aliexpress gemonteerd. Deze werkt ook niet altijd. Als iemand aanbelt dan worden we 9 vd 10 keer niet gebeld op onze telefoons.
Reputatie 6
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.
Reputatie 2
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.
Even kijken of dat lukt. Zit namelijk geen Android op de TV. Maar Tizen.
Reputatie 2

@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.Even kijken of dat lukt. Zit namelijk geen Android op de TV. Maar Tizen.


5 ghz verbinding op de Samsung TV. Via web-based getest.

Reputatie 2
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.
Zie foto
Reputatie 2
@Maikzors Kun je misschien andere Apps op de TV downloaden? Zoja, misschien speedtest en zo uitvinden waar de bottleneck zit.

2.4 ghz verbinding

Reputatie 6
@Maikzors De 5GHz WiFi snelheids getallen bevestigen wat ik dacht en denk: Ergens in keten van van Netflix download streamen zit een bottleneck. Een modemwissel kan ook tegelijkertijd voor een ander IP adres gezorgd hebben en kan er ook voor gezorgd hebben dat het pad vanaf een Netflix server nu onder druk staat, b.v. simpelweg overladen is. Hoe hier handmatig iets aan te doen weet ik niet, het is in principe een zaak van Netflix+T-Mobile. Om een e.v.t. specifiek probleem met de Netfix App op de TV uit te sluiten, kun je op (nagenoeg) hetzelfde tijdstip dezelfde film eens op TV en Laptop streamen en kijken of op de Laptop hezelfde probleem is.
Het zou kunnen dat de TV nog oude cache inhoud heeft waardoor het een en ander kwa optimaal content downloadpad de mist in gaat. de cache inhoud m.b.t. de Netflix App wissen zou dan moeten helpen, maar dit is zeer algemeen gesteld. Ik heb niet zo'n TV enz, maar misschien geeft het wat hints.
Reputatie 2
@Maikzors De 5GHz WiFi snelheids getallen bevestigen wat ik dacht en denk: Ergens in keten van van Netflix download streamen zit een bottleneck. Een modemwissel kan ook tegelijkertijd voor een ander IP adres gezorgd hebben en kan er ook voor gezorgd hebben dat het pad vanaf een Netflix server nu onder druk staat, b.v. simpelweg overladen is. Hoe hier handmatig iets aan te doen weet ik niet, het is in principe een zaak van Netflix+T-Mobile. Om een e.v.t. specifiek probleem met de Netfix App op de TV uit te sluiten, kun je op (nagenoeg) hetzelfde tijdstip dezelfde film eens op TV en Laptop streamen en kijken of op de Laptop hezelfde probleem is.
Het zou kunnen dat de TV nog oude cache inhoud heeft waardoor het een en ander kwa optimaal content downloadpad de mist in gaat. de cache inhoud m.b.t. de Netflix App wissen zou dan moeten helpen, maar dit is zeer algemeen gesteld. Ik heb niet zo'n TV enz, maar misschien geeft het wat hints.


Vandaag een nieuwe Switch thuis ontvangen, en dit is de snelheid nu op mijn TV. Bedraad dus. 5ghz is dus nog sneller als bedraad. Ping is ook een stuk hoger.

Op advies van @Marcel een switch besteld.

Reageer