Beantwoord

Netgear r7000 achter modem

  • 8 February 2019
  • 10 reacties
  • 780 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb vandaag mijn glasvezel gekregen, de modem heb ik oo bridge mode kunnen doen, maar de Netgear router herstart zich telkens opnieuw op, wat zou het probleem kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Folkert 8 February 2019, 14:45

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik zou eerst een fabrieks-reset uitvoeren op de R7000, als het probleem dan niet opgelost is een andere router testen. Verder kun je 1 bedrade pc aansluiten op je modem, die moet dan het buiten IP adres toegewezen krijgen.
Reputatie 2
Het is gelukt! Maar nu heb ik geen internet, via mijn Netgear r7000...
Reputatie 2
Heb ik het ĂĽberhaupt wel goed gedaan, door de modem in bridge mode te doen, ik bedoel heb het eerder gedaan met andere modems en toen lukte het, maar bij tmobile heb ik meegekregen dat het niet kon, maar op het moment ik inlogde in de modem, kreeg ik een optie bridge mode, maar nu heb ik geen internet via de Netgear??
Reputatie 7
Badge +3
Staat ie wel in bridge mode? Dat kun je eenvoudig zien aan het IP adres dat 1 pc krijgt als je die aansluit direct op het modem.
Reputatie 2
Ik heb iig geen internet meer van de modem maar dus ook niet van de Netgear router
Reputatie 2
Ben de hele avond bezig geweest met mijn xbox en internet, geen idee hoe ik mijn xbox kan laten regelen door mijn Netgear router. Heb mijn router een eigen op adres gegeven(192.168.1.143?) maar de xbox pakt hem niet, eigenlijk heb ik geen idee wat ik aan het doen ben,
Reputatie 7
Badge +3
Je moet, als het modem in bridge mode staat, sowieso internet hebben op 1 pc. Als dat niet zo is dan moet TM naar het modem kijken.

Als je een Windows pc koppelt direct aan het modem, wat voor resultaten krijg je dan als je in een command window het commando ipconfig uitvoert?

De R7000 een fabriek reset geven, kleine knopje met pen indrukken meestal, vervolgens niet met lokale ip adressen gaan rommelen, algemeen gaat dat automatisch goed.
Na een fabriek reset zal ie altijd automatisch een ip adres opvragen aan het modem en automatisch lokale ip adressen uitdelen aan jouw apparatuur.
Reputatie 6
Ik heb vandaag mijn glasvezel gekregen, de modem heb ik oo bridge mode kunnen doen, maar de Netgear router herstart zich telkens opnieuw op, wat zou het probleem kunnen zijn?
De HG659 die je bij T-Mobile Thuis in bruikleen krijgt, kan niet in bridge-mode. Of je bedoelt dat je de HG659 niet gebruikt en de R7000 direct op de mediaconverter aansluit.

Werken de zaken al naar wens?
Zoniet, hoe heb je de verschillende apparaten op elkaar aangesloten?
Reputatie 2
Het werkt voor geen meter, wat de xbox betreft... Het geeft aan een dubbele nat te hebben, met andere woorden de andere modem is ook nog in het spel. Ik gebruik de Hg659 nog steeds inderdaad en zonder de bridge mode. En inderdaad niet rechtstreeks van uit de mediaconverter, de monteur zei dat je de modem perse nodig hebt, terwijl ik in topics anders heb vernomen. Maar dan nog vind ik het lastig om de topics te begrijpen, omdat de instellingen op de tplink anders zijn dan op mijn Netgear
Reputatie 6
Het werkt voor geen meter, wat de xbox betreft... Het geeft aan een dubbele nat te hebben, met andere woorden de andere modem is ook nog in het spel. Ik gebruik de Hg659 nog steeds inderdaad en zonder de bridge mode. En inderdaad niet rechtstreeks van uit de mediaconverter, de monteur zei dat je de modem perse nodig hebt, terwijl ik in topics anders heb vernomen. Maar dan nog vind ik het lastig om de topics te begrijpen, omdat de instellingen op de tplink anders zijn dan op mijn Netgear
OK. Ik zie nu ook weer je andere topic. Als je het niet aandurft om alleen die R7000 te gebruiken, dan kun je misschien nog beter gewoon de HG659 gebruiken. Er zijn genoeg topics hoe een Xbox daarmee optimaal kan samenwerken. Maar een R7000 met de HG659 er nog tussen is eerder nog complexer dan alleen die R7000 werkend maken. Ik zou gewoon een rustig de handleiding doornemen en dan misschien iemand ter plekke vragen om wat zaken uit te leggen. Zorg in ieder geval dat je begrijpt wat je doet als je instellingen in de R7000 gaat aanpassen.
Je kan in ieder geval de HG659 naabootsen met de R7000. Het is makkelijk wisselen tussen de beide.

Reageer