Beantwoord

Netgear R7800 achter Zyxel T-50 (DSL)

  • 30 July 2019
  • 6 reacties
  • 1278 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Beste allen,

Ik ben in het bezit van een Netgear R7800(AC2600 Nighthawk X4S). Voorheen hing deze achter Ziggo modem die in Bridge-modus stond. Werkte prima. Nu overgestapt naar T-Mobile thuis en de Zyxel T-50 modem ontvangen. Deze werkt via DSL. Bevalt me opzich best goed, alleen de WiFi afstanden vind ik toch wat karig.


Nu wil ik graag mijn Netgear er weer achter hangen, maar begrijp dat de Zyxel niet in Bridge-modus kan. Opzich niet zo'n probleem leek me, dus heb de Nighthawk aan Lan 1 van de Zyxel gehangen en was van plan om het WiFi signaal van de Zyxel uit te zetten.

Maar nu komt het probleem: Alles gaat goed, behalve dat mijn Netgear aangeeft dat deze geen internet signaal krijgt. Het lampje blijft oranje knipperen(wat wit hoort te zijn). Ik kan met telefoon/laptop connecten op de Netgear, maar kan inderdaad niet met internet verbinden.


Nu vraag ik me af of dit de juiste manier om te handelen is. Zijn er "betere" manieren om de Netgear erachter te hangen of moet ik iets anders instellen?


Alle tips & tricks zijn welkom!

icon

Beste antwoord door rachidachellal 30 July 2019, 09:24

Bekijk origineel

6 reacties

Hoe heb je de netwerkkabel aangesloten op de netgear?
Is dit op de internet poort?

Daarnaast is het aan te raden om een aparte ip range te gebruiken op je netgear router.
Dit is omdat er conflicten kan ontstaan met je modem.

Heb je overige apparaten aangesloten op de modem? Hou rekening mee dat de routering van je netwerk goed moet staan zodat ze elkaar kunnen zien
Ik heb netwerkkabel aangesloten op de internetpoort inderdaad. Dus van de Zyxel Lan1 poort naar de Netgear Internet poort.

Ik zal eens naar die ip range van de Netgear kijken, dank voor de tip!

Ja, er zitten meerdere apparaten op. In ieder geval 1x netwerk switch (Netgear GS105). Aan de switch hangen mijn televisie en PS4. Hoe weet ik of de routering goed staat?
Op de netgear zal het automatisch goed werken. Alles wordt doorgerouteerd via internet poort.
Op de Zyxel zou je een static route moeten aanmaken richting de netgear. Hier moet je de ip range opgeven van Netgear
Reputatie 7
Badge +3
@Seltaeb

Waarom stel je de Netgear niet in als Access Point (AP)?

How do I change my Nighthawk router to AP mode after I’ve already run setup?


Door voor deze setup te gaan, regelt de Zyxel de DHCP en is het in of meer een soort van 'extensie' van de Zyxel.
@Pieter_B Hey, dat is ook een goede, nog helemaal niet aan gedacht!
Dat kan ik vanavond wel eens proberen, lijkt me goed te doen. Enig waarmee ik zit, gaan beide WiFi signalen niet door elkaar lopen, of word dat dan vanuit de Zyxel geregelt(pakt ie automagisch het sterkste signaal)?

Excuus, moet wellicht iets beter lezen:
"You can set up a router to run as an access point (AP) on the same local network as another existing router to expand the wireless coverage in your home."
Reputatie 7
Badge +3
@Seltaeb

Je hebt 2 opties;
  1. Beide routers de Wifi met eenzelfde SSID gebruiken of
  2. het AP het Wifi verkeer laten doen
Hangt een beetje af van wat je wilt bereiken, optie 1 geeft een grotere en betere dekking.

Reageer