Beantwoord

Netwerkprobleem

  • 7 May 2018
  • 2 reacties
  • 264 Bekeken

hallo,

ik heb sinds een week of 2 een NAS synology DS118.

Deze zit aangesloten op de Tmobile Vigor2132F Draytek modem/router/wifi

NAS heeft vast IP 192.168.1.14

AC ryan (mediaplayer) heeft vast IP 192.168.1.10

Subnetmasker 255.255.255.0 (standaard waarden)

Het probleem is dat in de mediaplayer de mappen van de NAS niet zichtbaar worden.

Indien ik de mediaplayer en NAS een vast IP geef en deze zonder internet aan elkaar koppel dan zien ze elkaar perfect. Zodra de modem er tussen zit dan zijn de mappen niet meer zichtbaar.

Ik heb gehele probleem ook al besproken via https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1851859

Hierin kwam eigenlijk naar boven om contact met jullie op te nemen.

"En anders T-Mobile maar bellen en een korte samenvatting uit dit topic geven. Het werkt dus vlekkeloos zonder hun DHCP/modem/VLAN"
icon

Beste antwoord door UmbertoR 7 May 2018, 18:00

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Ik heb je thread in tweakers doorgelezen en daar staan een aantal tips in die handig zijn om uit te proberen.

LAN1 en LAN2 zijn voor internet
LAN3 en LAN4 zijn voor digitale TV, die moet je niet gebruiken voor internet.

LAN1 en LAN2 zijn standaard gescheiden wb IP-reeks, nl 192.168.1.x en 192.168.2.x, dat gaat niet lukken. Ik weet ook niet of je LAN1 en LAN2 kunt koppelen in de Draytek
Die moeten in dezelfde reeks zitten.
Als de kabels pas bij elkaar komen bij de Draytek, kun je kijken of je er een switch tussen kunt zetten die je in de LAN 1 van de Draytek drukt

Wat ook belangrijk is om bij de NAS en de Acryan 192.168.1.1 in te vullen bij standard Gateway

Ik ben zelf onlangs overgestapt naar T Mobile en moest bij de apparaten (ook een NAS) dat allemaal aanpassen. De NAS was ik vergeten en daar ben ik ff mee aan het prutsen geweest.
Die kon ik eerst ook niet meer bereiken, maar daar was ik het IP-adres ook vergeten en dat maakte het ff wat makkelijker.
Reputatie 1
Mocht je je NAS helemaal niet kunnen bereiken, dan kun je een soft reset doen, een aantal instellingen worden dan teruggezet, maar je NAS wordt niet gewist.
Het stappenplan
Soft reset: het gebruikersaccount en de netwerkinstellingen opnieuw instellen.

Gebruik de paperclip of pen om de resetknop aan de achterkant van de NAS ongeveer 4 seconden ingedrukt te houden. Laat de knop los als je een pieptoon hoort.
De NAS start nu opnieuw op. Wacht tot je een nieuwe pieptoon hoort. Zodra je de pieptoon hoort is de NAS klaar om weer gebruikt te worden.
Open http://find.synology.com in een internetbrowser. Bijvoorbeeld Google Chrome, Safari, Firefox of Internet Explorer. Maak gebruik van een computer die met hetzelfde netwerk verbonden is.
Stel een nieuw wachtwoord in voor je account.
Volg de verdere stappen op het scherm en je kunt je NAS weer gebruiken.

Reageer