Nieuw IP voor wifi om paar minuten krijgen


Kan ik een gesprek voerden met t Mobilie Communty want ja ik wil een nieuw ip of kan ik uitgenodigd worden op een t mobile kantoor

24 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Gassimon

Kun je ons vertellen wat er mis is met het huidige ip ?
Mijn Wi-Fi wordt steeds geboot dus mijn vraag was of ik om de elke 5 min een nieuw ip kon krijgen
Reputatie 2
Kun je eens uitleggen wat je bedoeld met "je WiFi wordt geboot"

Daarbij gezegd als je je t-mobile ip adres wil wijzigen om de 5 minuten zal dit niet mogelijk zijn. Technisch is dit niet haalbaar. Dit heeft meerdere redenen

1. Dhcp lease timeouts staan hoger (weet even niet hoeveel maar denk 24 uur)

2. Standaard zal jouw modem op de helft van de lease timeout proberen te verlengen met hetzelfde IP

3. Het verlagen van de timeout geeft teveel "herrie" op het netwerk wat alle klanten dus raakt.

4. Er zijn ĂĽberhaupt te weinig ipv4 adressen om dit te faciliteren.

Als je je Lan adres bedoeld (interne adressen) zal T-mobile je hier niet mee kunnen helpen omdat dit cliënt side (jouw telefoon, laptop, pc e.d.) ingesteld is hoe apparaten omgaan met lease timeouts.


Verduidelijking van lease timeout:
Een dhcp server (de server die ip adressen uitdeelt) heeft een lease timeout. Dit zorgt ervoor dat als een apparaat een ip adres heeft gekregen van de server en deze vervolgens een maand offline is, dat het gegeven ip adres kan worden "weggegeven" aan een ander apparaat. Dit zorgt ervoor dat ip adressen niet zomaar opraken.
Reputatie 7
Badge +4
lol, nee dat gaat niet werken.
Je kan wel een thorproxy gebruiken heb je elke 10min een ander ip.
Kan ik pleas met iemand praten van t Mobilie dan kan ik het beter uitleggen en pls niet van de klantenservice want hun weten geen Shit
Reputatie 2
Begin eens met een duidelijke uitleg van je preciese probleem. We zijn allemaal zeer bereid je te helpen alleen is je vraag nu nog te onduidelijk. Hierdoor is het voor het webcare team ook moeilijk je te helpen.
Oke het zit zo ik wordt geboot dat houd in dat mensen mijn internet offline halen en dat heel gemakkelijk want als ze je ip hebben is het al gedaan met een app. En ik weet welke apps het zijn daarom wil ik om de 5min een nieuw ip dan lukt het ze niet meer
Reputatie 2
Maar als je om de 5 minuten een ander IP wil hebben en ze halen je snel offline dan zul je toch andere maatregelen moeten treffen ben ik bang. En je internet offline halen met een app gaat niet zo makkelijk hoor 😉 als je een ddos aanval krijgt dan moeten ze je wel hebben maar het enige is zet je modem voor 48 uur uit dan heb je waarschijnlijk een nieuw ip adres. Hebben ze die ook zo te pakken dan moet je ben ik bang toch kijken om een aanval tegen te kunnen houden met een Firewall of iets dergelijks.

Een nieuw ip om de 5 minuten is onmogelijk te doen. Dat kan ik je wel vertellen.

En daarbij is de vraag. Weet je zeker dat er niet iemand is die iets van binnenuit probeert?

En nogmaals een app haalt je internet niet in 1x offline. Er is meer aan de hand. Geloof me ik ben zelf network engineer en er is niet een of andere app waar je een ip adres invult waarbij diegene direct offline is. Anders zouden banken een heel groot probleem hebben. (geef eens een voorbeeld van zo'n app. Ik kan eventueel kijken naar de werking van die app en een manier geven om je te verdedigen)

Probeer eerst uit te sluiten of het niet van binnenuit gebeurd. Probeer je WiFi wachtwoord eens aan te passen als begin.
Reputatie 7
Badge +3
@Gassimon

Heb je al eens geprobeerd om een ander, sterker wachtwoord te gebruiken voor je Wifi.
Want ik krijg toch erg het idee dat je een wachtwoord gebruikt die te eenvoudig is.

Op Beveilig je wifi staan een aantal tips

gA op Google zoeken booter en type dan je ip in dan zie.je wel dat je wifi offline gaat
Reputatie 2
OK je wordt dus ge-ddosd. Verdedigen is lastig als consument. Dus je kan een aantal dingen doen.

1. Probeer uit te vinden waar ze je IP telkens vandaan halen. Is dit van een online game die je speelt waar iemand je probeert te treiteren?

2. Je kan zoals Hidde aangaf een Vpn gebruiken om hiermee je wan adres te maskeren. Dit is denk ik de meest effectieve oplossing.

Helaas is voor ddos niet veel te doen aangezien je bandbreedte al op is voor ze je router bereiken. Dit kan alleen opgelost worden door een flinke duit te betalen voor een provider met anti ddos maatregelen. Deze zijn alleen zodanig duur dat ze niet op consumenten lijntjes mogelijk zijn.

Ik denk dat je het beste op zoek kan gaan naar de bron van dit probleem. Iemand heeft de pik op je vanwege 1 of andere reden. Deze reden ga ik niet speculeren want dat kun je zelf het beste. Maar probeer die reden uit te vissen en op te lossen.

Of gebruik maken van een vpn als het niet met diegene op te lossen is.
JA met online gamen denk ik
Reputatie 7
Badge +3
@Gassimon

Hmm een 'grijs en donker" misbruik tool (betalend) om je IP te stressen (DDOS achtig).
Mijn vraag is nu wel even, gaat heel je internet down en je merkt het omdat je via Wifi niet meer kan internetten?

Ga geen links plaatsen naar dit soort tools, maar het is iets voor kleine "hacker wanna be kids".
De zoekterm "booter stresser" geeft voldoende hits om een indruk te geven van deze betaalde service.
Het is illigaal om dit soort tools te gebruiken, maar de hobby hacker heeft er blijkbaar plezier bij.

De volgende vraag is dan ook nog, heb je hier al lang last van?

Een opmerking on the web ... hoe ziek kun je zijn:
Can we share accounts bro i wanna fuck people routers
JA heel mijn wifi gaat down en het is al 4weken bezig
En er zijn ook apps als je bij een huis in de buurt sta zie je iPps van de huizen waar je sta en ik bezit die app heb het gedownload op een Isg stick. Maar heb het gekregen van een vriend
Reputatie 2
Ben bang dat je er toch weinig aan kunt doen behalve hopen dat ze er niet meer geld aan uit willen geven.

Daarbij denk ook even na of je tijdens een game niet iets heb gedaan wat een ander niet vond kunnen. Er moet een reden voor zijn dat ze de moeite doen om jou aan te vallen.

Voor de rest is het wachten of je modem uitzetten voor een paar dagen voor een kans op een ander ip adres. Maar ja dat betekent een paar dagen geen internet.
Oke kan T-Mobile mijn niet 1 meer mijn ip veranderen en dan set ik northe vpn op mij xbox dan is het win win ik heb een nieuwe ip en ze kunnen mijn niet meer booten
Reputatie 7
Badge +3
@Gassimon

Zoals al is opgemerkt, maak gebruik van een VPN service op je router, hiermee verberg je de eigenlijk WAN IP voor de booter. Maar die optie heeft ook zijn kanttekeningen als het gaat om latency

Lees wel dat veel game kiddies dit gebruiken om andere spelers buiten spel te zetten ... rare wereld die gamers.

Ben wat aan het lezen over de techniek, maar het blijft een duister gebeuren waar betalingen moeten worden gedaan met Bitcoins om tracking tegen te gaan. Servers die dit hosten verdwijnen ook zomaar, om vervolgens bij een nieuwe hosting weer aktief te worden ... zijn net vliegen .. je slaat er 1 dood .. komen er 4 terug.

Onder de streep is er weining tegen te doen als ik tussen alles door lees, je mag hopen dat de 'kiddie' het zat begint te worden en verder zoek naar een nieuw slachtoffer.

Wij als klanten kunnen je hier zeker niet verder mee helpen, maar of TMT zelf je hier een oplossing voor kan aandragen betwijfel ik ook.
Oke kunnen ze die site niet offline halen
Want heb gehoort dat je er aangifte voor kan doen en ik weet wie het zijn
Ik heb bezig hun ip ook maar wil dat de app gewoon offline gaat
Die kinderen die het doen zijn 15 en 16 en ik zelf ben 14
Reputatie 7
Badge +3
@Gassimon

Je kunt altijd een melding doen bij de Cybercrime unit van de polite, in de hoop dat hun het kunnen oppakken.


Isg dank u wel

Reageer