Nieuw modem op de markt: Draytek Vigor 2133FVac

  • 22 March 2018
  • 7 reacties
  • 2228 Bekeken

Daar is ie dan, de nieuwe Draytek voor glasvezel (met 5 Ghz band)
Mooi begin voor T-MOBILE voor uitrol ervan...en voor de mensen die in flats wonen (uiteraard iedereen) zullen er dankbaar voor zijn om eindelijk eens een rustig stukje band (5 GHz) te krijgen inplaats van de over en overvolle 2.4 GHz band.
http://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2133fvac/

7 reacties

Reputatie 4
Ik hoop echt dat T-mobile dit model (of soortgelijk) overweegt.
De huidige draytek dat wordt aangeboden is qua WIFI standaarden echt niet meer van deze tijd.
50 Mbps over WIFI.... lol, dat moet echt beter kunnen.

En hoop dan dat T-mobille opgeven moment ook de oude Drayteks bij bestaande klanten komen vervangen.
Reputatie 7
Badge +4
5Ghz is zeker een gemis bij de huidige Draytek.
Een accesspoint met 5Ghz is in mijn ogen een beter alternatief dan te kiezen voor een ander modem. het voordeel hiervan is dat je dan de WiFi op een betere plaats kan laten uitkomen.

Een modem hoort naar mijn mening in de meterkast. (in de meeste gevallen)
Alleen dat is niet altijd de beste plaats voor de WiFi. Met een alles in een apparaat moet je meestal een compromie sluiten.
Reputatie 7
Mooie vondst en een prima modem, Glasvezel_User! Ik hoor geen signalen dat wij dit modem gaan voeren. Vooralsnog voldoet het huidige modem aan de eisen. In de gevallen waar een 5G netwerk wenselijk is, werken we met het accesspoint zoals Hidden.nld beschrijft. Op die manier heb je 'the best of both worlds'. 🆒
Reputatie 3
Badge
Mooie vondst en een prima modem, Glasvezel_User! Ik hoor geen signalen dat wij dit modem gaan voeren. Vooralsnog voldoet het huidige modem aan de eisen. In de gevallen waar een 5G netwerk wenselijk is, werken we met het accesspoint zoals Hidden.nld beschrijft. Op die manier heb je 'the best of both worlds'. 🆒

En wat zijn dan de eisen waar het modem aan moet voldoen?
Draakteks staan nu niet bekend om hun stabiliteit en gebruikers gemak.

Er bestaat natuurlijk ook nog zojuist als vooruitgang. Stilstaan is immers achtergang. Jullie worden aan alle kanten ingehaald. KPN (en dochters) leveren de V10 of Fritzbox, Tweak ook de fritzbox. Solcon ok een fritzbox, Bij netrebel leveren ze zelfs geen apparatuur. Dat mag helemaal zelf kiezen (zoals het hoort). Alle geleverde modems van de correntie bieden allen 5Ghz wifi.

Persoonlijk zou ik het geweldig vinden om eigen apparatuur te installeren. Zoals een Edgerouter X SFP en Unifi pro van Ubiquiti. Ideale combi. Zeer stabiel en prima wifi dekking.

Dus ja. De eisen die t-mobile stelt aan apparatuur hoeven niet altijd de eisen te zijn die een gebruiker stelt aan zijn apparatuur. Als er geregeld geklaagd wordt over het modem, moeten jullie toch een keer achter de oren krabben en een ander produckt omarmen.

Ik krijg vanaf vrijdag tmobile, maar als de draaktek niet bevalt, gaat de linea recta de opslag in het voordeel van de ubiguiti oplossing. Dan maar geen thuis telefonie.
Reputatie 7
Mooi gevonden Draaktek! 😂 Het is een modem gericht op de zakelijke markt. Een degelijk modem, maar wellicht wat ingewikkeld voor de gewone gebruiker. Wat betreft de Fritzbox, die gebruiken wij ook. Mocht je er echt niet uitkomen met de Wifi, dan helpen wij je graag verder. Zie Wifi topic.

@martva

Kun je uitleggen wat je van het modem verwacht en wat je ermee wilt doen? Wellicht dat ik (of de Community) je kan helpen om de Draytek zo in te stellen zodat het voldoet aan je verwachtingen! Kortom: we staan voor je klaar.
Reputatie 7
Badge +4
@Sander Hij bedoelt de Fritz!box 5490 glasvezel modem. T-Mobile gebruikt volgens mij alleen de Mesh repeaters 310 en 1750E van Fritz
De Fritz!Box 5490 is geschikt voor T-Mobile. Tweedehandsje op Marktplaats scoren (nieuw zijn ze nogal aan de prijs) en je bent van (bijna) alle problemen af. Met de volgende update worden de laatste bugs eruit gehaald en komt de ondersteuning van mesh wifi. Perfect in combinatie met de 1750E. Je verliest alleen vast bellen.

Reageer