Beantwoord

Nieuw Zyxel T50 modem wifi problemen met chromecast


Ivm problemen met mijn vorige (draygor?) modem, heeft een Guideon-monteur vandaag het Zyxel T50 modem geinstalleerd. De wifi was na installatie overal prima. Op mijn telefoon prima internet. Bedraad lijkt het ook te werken. TV's werken.
Maar….. mijn Ipad heeft wel wifi, maar géén internet. Mijn chromecasts werken wel/niet. Het lijkt erop dat als ik de 5ghz band uitschakel, de chromecasts alsnog verbinding krijgen. Na een factory reset stond de 5ghz band weer aan en viel deze verbinding ook weer weg.

Maar op de Ipad geen teken van leven.

Vooralsnog lijk ik van de regen in de drup te zijn beland. Ik lees veel over vergelijkbare problemen met dit modem. Maar geen oplossingen. Heeft iemand misschien tips? 

icon

Beste antwoord door hanzveenendaal 24 July 2020, 06:37

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@bramsat geef de 2.4Ghz wifi en de 5Ghz wifi een andere naam indien jouw apparatuur in samenwerking met de Zyxel modem zoveel problemen oplevert.

In dit topic een uitleg

 

Alles werkt wel op 4g probeer ik 5g aan te vinken ben ik alles kwijt kwa wifi.

niets werkt dan meer.Dus ik moet mijn laptop dan bedraad aansluiten en in het

modem kruipen om 5 g uit te schakelen….dit is niet normaal!

Dames en heren van dit forum...hebt u hiervoor een verklaring oftewel

een oplossing?? of zit u ook met de handen in uw haar van dat modem dus de

T50 geeft problemen die wij ook niet kunnen oplossen?

Reputatie 7

Hey @bramsat,

Ok fijn, ben benieuwd of dat wel werkt! Het klopt dat we op dit moment IPv6 niet ondersteunen. Het vinkje dat je nu hebt aangevinkt zal dan ook geen effect teweeg brengen. :relaxed:

Ik zal is naar cookies kijken….wachtwoord op een andere browser helpt 

ook niet. Lees net dat het modem ipv6 niet ondersteund,alleen die heb wel 

aangevinkt….ik ga er van uit dat dat geen kwaad kan of wel piotr?

Reputatie 7

Hey @bramsat,

Fijn dat je het werkend hebt gekregen, top! Dat resetten van het wachtwoord is natuurlijk niet handig. Heb je ook al je browsercache en cookies gewist? En krijg je deze melding ook wanneer je het wachtwoord invoert op een andere browser? :relaxed:

ER is nog een probleemdje,elke keer als ik inlog op dit forum komt de melding 

dat het wachtwoord niet klopt. dus naar wachtwoord vergeten….dan krijg je een 

mail voor een nieuw wachtwoord…….tik het zelfde wachtwoord in dan klopt

dat ineens,vraag mij niet van hoezo,ik weet het niet:stuck_out_tongue_winking_eye:

maar voor de rest prima ondanks geen 5g….dus tevreden.

het modem t50 levert op youtube gewoon 4k maar dat dit hij op tele2 ook.

dus gewoon tevreden nu:wink:

Ben dus gek met youtube en vooral met muziek+beeld,en ik denk dat

de sound met de chromecast ultra een betere sound levert dan de

betaalde muziekversie van youtube,plus ik heb er beeld bij in 4k.

heb dan ook vermoedens dat glasvezel 50mb beter en stabieler is

dan 50mb op de analoge lijn van tele2.

Dus bij mij is de oplossing het uitschakelen van 5g….alles werkt dan.

Schakel ik 5g weer in dan blokkeerd hij chromecast/samsung smarphone en 

zelfs de bedraade uitgang. Want de chromecast ultra is bedraad,vandaar.

Succes nu, heb 5g uitgeschakeld !

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @bramsat 

Even opzoek geweest binnen de community hier en kwam het volgende topic tegen, waarbij iemand ook problemen had met zijn Chromecast en de Zyxel.

Ben ook opzoek geweest naar de Access Point Isolation setting binnen de Zyxel, maar waar je het normaal zou verwachten .. stat het niet. Zo’n beetje alle sub pagina’s in de Zyxel afgezocht, maar het ook niet kunnen vinden voor nu.

 

Las ook nog van jou deze opmerking;

Ben ingelogd in het modem...weet niet wat ik moet met ONE direct schuifbolletje het bolletje zit op rechts geplaatst maar is grijs….moet ik dat aktiveren? oftewel toepassen?. 

Waar zie je deze info in de Zyxel? (eventueel een plaatje / screendump toevoegen)

Kan in het t50 wifi modem niets vinden over het in of uitschakelen van de AP isolatie.

Iemand een idee mischien?:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Het loggen met chromecast en smartphone lukt maar half.

krijg wel bericht van google/chromecast dat ik in de wifi route AP moet uitschakelen want dat staat

dan ingeschakeld…..Heren mods help mij ik ben daar overvraagt!...wat is AP????

Ben ingelogd in het modem...weet niet wat ik moet met ONE direct schuifbolletje het bolletje zit op

rechts geplaatst maar is grijs….moet ik dat aktiveren? oftewel toepassen?. 

Dan de apperaten...chromecast,lg tv,en tv staan wel vermeld maar zijn geblokkeerd.

moet ik de blokkeringen opheffen?

Zo,mijn draadloos oled tv werkt ook weer prima maar wel met de lg youtube app die voordien zoek was.

Dan blijft over de smartphone die bij wifiverbinding meld dat er te weinig signaal binnenkomt.

En uiteindelijk dan de chromecast ultra opnieuw verbinden,en heb bij de gebruiksaanwijzing van

chromecast gelezen van hoe dat moet….dus er is hoop.

En sander in het modem kruipen dat doe ik morgen…...kieken watt wordt.:nerd:

 

 

Reputatie 7

Hi @bramsat,

 

Als je bekabelde verbinding goed is, dan ligt het gelukkig niet aan de verbinding naar buiten of de wijkkast. Dan moeten we gaan odnerzoeken waar het misgaat. Dat doen we met een uitsluitspelletje. Het modem hebben we al uitgesloten. Als je op 1 apparaat een stabiele Wifi-verbinding hebt, dan kunnen we ook de Wifi module van het modem wegstrepen van de verdachtenlijst. 

 

Als je inlogt op het modem (192.168.1.1) dan kun je zien met welke apparaten het modem verbonden is. Controleer vervolgens of de afzonderlijke apparaten goed werken, juiste softwareversies hebben, de juiste instellingen (netwerk en wachtwoord) en goed geïnstalleerd zijn. Gaat het puur om de Wifi en hoe deze te verbeteren om een beter bereik te behalen, kijk dan deze video: [video] Wifi tips. Hiermee optimaliseer je jouw verbinding. Houd je ons op de hoogte? 

Gezien dat kpn-monteurs het wel rond kregen en gezien er ook mensen zijn die van kpn glasvezel

overgestapt zijn naar t mobile glasvezel en toen last kregen van haperingen met dezelfde lijn heb ik zo 

mijn vermoedens dat het daar in de centrale kpn post mis gaat.

Ik zit 80 mtr van dit verdeelstation,heb veelvuldig gesprekken zowel met kpn monteurs alswel met

niet kpnmonteurs.En de veelvuldige klachten van kpnners is die anderen klooien maar aan

en wij moeten het allemaal weer repareren.

Punt is dat ik mijn internetsnelheid prima is, alleen met de wifi daar gaat het helemaal mis.

het vreemde is ook dat mijn laptop het goed doet met de wifi  maar de smartphone+oled lgtv+ mijn

chromecast ultra dat daar de verbinding hapert….dus weinig signaal.:joy:

Nadat ik die netwerk extenders uit het netwerk gehaald had, en de router en het accespoint gereset had, werkte alles prima. En bleef ook werken. Wifi is snel en de verbindingen zijn stabiel. 

Na enkele dagen heb ik de eerste extender terug geplaatst, en een paar dagen later de 2e. Ook toen bleef alles werken. En het werkt nog steeds uitstekend. Geen verbindingsproblemen meer gehad. 

Het enige apparaat wat eerder wel in het netwerk zat, en nu nog niet, is een fritzbox 1750 wifi extender. Maar dat laat ik zo. Blij dat alles nu goed werkt. 

Het bovenstaande probleem heb ik ook,chromecast youtube smartphone zijn niet vooruit te branden

of er is geen verbinding of het hapert van alle kanten...dit moet toch bekend zijn bij tmobile???.

Guideonmonteur kreeg het ook niet voorelkaar dus er kwam een kpn monteur aan te pas en alles werkte

prima! maar dat duurde dus precies 1 dag en sinds 14 july een bar slechte wifi verbinding.

morgen maar weer is bellen…...:slight_frown:

Ik heb een paar van die netwerk extenders die in het stopcontact gaan. Deze nu als test uit het netwerk "gesloopt". Nu werkt de basis. Wil dit een dag of twee aankijken. Als alles dan blijft werken, stap voor stap die extenders weer aansluiten. Hopelijk kan ik zo het probleem indentificeren. 

Reputatie 7
Badge +15

@hanzveenendaal

En apart van de Zyxel en eigen router is er niks anders in het netwerk?

In een ander topic had iemand dezelfde probleem als jou. Oorzaak was hij had een managed switch met hetzelfde ip als de Zyxel, aangepast en probleem was weg.

Het tweede apparaat staat in accespoint-mode, krijgt volgens mij z’n ip adres van de Zyxel. Dat zal ik voor de zekerheid nog eens nakijken. 

Reputatie 7
Badge +15

@hanzveenendaal

Indien de router hetzelfde ip adres als de Zyxel heeft dus 192.168.1.1 dan zorgt dat voor het wegvallen van de verbinding.

Indien dit zo is pas het aan aan in de router interface.

The story continues.…

het heeft 2 dagen goed gefunctioneerd. Nadien weer allerlei problemen. Apparaten hebben wisselend wel/geen internet over de wifi. Ook chromecasts werken soms wel, soms niet. Het probleem wta ze dan melden is… geen internet.

maar ook bedraad internet blijkt regelmatig niet te werken, terwijl er dan weer wel internet op de Ipad verschijnt, via de wifi.

Ik snap er niks meer van. Het wordt tijd voor een provider met een werkend modem……. 

Ik heb gisteren een wireless router/ accespoint achter de Zyxel geïnstalleerd. (In accespoint-mode.) Met een andere netwerknaam. Hier alle apparaten mee verbonden.

​​​​​​Na alles 1 of 2 keer herstart te hebben, werkt het (tot nu toe) vlekkeloos. Elk apparaat heeft wifi mét internet. De chromecasts werken. En als je weg bent geweest, en weer thuis komt, pakt de smartphone de verbinding vlekkeloos op! 

als het zo blijft, ben ik een blij man. 

(Wel jammer dat T-Mobile weinig bijdraagt aan het vinden van zo'n oplossing) 

Reputatie 7
Badge +2

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. In dit geval dus een "Accespoint", of een router die in "Accespoint mode" wordt ingesteld. (Of een router waar minimaal de DHCP wordt uitgeschakeld, om IP conflicten te voorkomen)

 

Nieuwe ontwikkelingen. Gisteravond werkte om onduidelijke redenen de Ipad ineens wel, na zoveelste verbindings poging. Ook 1 van de chromcasts ging verbinden. De mobiel van mijn vrouw, ook verbonden.
Nu, net thuis van werk, is alles weer anders. Ipad werkt wel, beide smartphones geen verbinding (= wel wifi, geen internet). Chromecasts ben ik niet aantoe gekomen….…

Als het aan het Zyxel modem ligt (wat volgens mij niet anders kan), zou het dan een optie zijn om de wifi in het zyxel modem uit te schakelen, en een losse wifi-router of wifi-extender liefst bedraad aan het modem te koppelen? 

Reageer