Beantwoord

Nieuw Zyxel T50 modem wifi problemen met chromecast


Ivm problemen met mijn vorige (draygor?) modem, heeft een Guideon-monteur vandaag het Zyxel T50 modem geinstalleerd. De wifi was na installatie overal prima. Op mijn telefoon prima internet. Bedraad lijkt het ook te werken. TV's werken.
Maar….. mijn Ipad heeft wel wifi, maar géén internet. Mijn chromecasts werken wel/niet. Het lijkt erop dat als ik de 5ghz band uitschakel, de chromecasts alsnog verbinding krijgen. Na een factory reset stond de 5ghz band weer aan en viel deze verbinding ook weer weg.

Maar op de Ipad geen teken van leven.

Vooralsnog lijk ik van de regen in de drup te zijn beland. Ik lees veel over vergelijkbare problemen met dit modem. Maar geen oplossingen. Heeft iemand misschien tips? 

icon

Beste antwoord door hanzveenendaal 24 July 2020, 06:37

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo hanzveenendaal,

De Zyxel modem heeft standaard 2.4 en 5 Ghz met dezelfde naam, en schakelt automatisch tussen deze twee signalen. Niet alle apparatuur kan daar goed mee overweg. Je kan de 2.4 en 5 Ghz scheiden en daarbij de 5 Ghz een iets afwijkende naam geven. (Vink na het inloggen op het modem eerst uit dat de wifi namen hetzelfde moeten zijn.)

Daarna kan je apart op 2.4 of 5 Ghz inloggen, afhankelijk van het apparaat en hoe ver je van het modem af bent.

Mvg. Marcel

Ik heb een paar van die netwerk extenders die in het stopcontact gaan. Deze nu als test uit het netwerk "gesloopt". Nu werkt de basis. Wil dit een dag of twee aankijken. Als alles dan blijft werken, stap voor stap die extenders weer aansluiten. Hopelijk kan ik zo het probleem indentificeren. 

Ik heb gisteren een wireless router/ accespoint achter de Zyxel geïnstalleerd. (In accespoint-mode.) Met een andere netwerknaam. Hier alle apparaten mee verbonden.

​​​​​​Na alles 1 of 2 keer herstart te hebben, werkt het (tot nu toe) vlekkeloos. Elk apparaat heeft wifi mét internet. De chromecasts werken. En als je weg bent geweest, en weer thuis komt, pakt de smartphone de verbinding vlekkeloos op! 

als het zo blijft, ben ik een blij man. 

(Wel jammer dat T-Mobile weinig bijdraagt aan het vinden van zo'n oplossing) 

Reputatie 7
Badge +15

@hanzveenendaal

En apart van de Zyxel en eigen router is er niks anders in het netwerk?

In een ander topic had iemand dezelfde probleem als jou. Oorzaak was hij had een managed switch met hetzelfde ip als de Zyxel, aangepast en probleem was weg.

Reputatie 7
Badge +2

Probeer de naam van de 2.4 Ghz eens te veranderen en daarna de iPad opnieuw te verbinden.

Succes nu, heb 5g uitgeschakeld !

Dus bij mij is de oplossing het uitschakelen van 5g….alles werkt dan.

Schakel ik 5g weer in dan blokkeerd hij chromecast/samsung smarphone en 

zelfs de bedraade uitgang. Want de chromecast ultra is bedraad,vandaar.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hanzveenendaal 

Bij de meeste mensen werkt werken met aparte netwerken beter ivm de wat mindere mesh. Ik vind vaste kanalen ook wat beter, weet niet of anderen dat ook ervaren.

Je kan het proberen : login op 192.168.1.1 met admin en de wachtwoord die achter de modem staat. Wanneer je bent ingelogd in de modem interface ga naar menu, netwerkinstellingen, draadloos, tabblad Easy mesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Ga naar het tabblad algemeen en haal boven het vinkje weg bij instellingen hetzelfde houden voor.…

Daaronder selecteer bijvoorbeeld kanaal 1, 6 of 11 (20 MHz) en klik op toepassen. Selecteer nu bij band 5 GHz en selecteer kanaal 36, zet achter de SSID bijvoorbeeld 5G zodat er 2 verschillende netwerken zijn en klik op toepassen.

Werkt het zo beter?

Dank beiden. Ik heb het stappenplan van @Waqqas geprobeerd. Maar dit heeft geen effect.

Inmiddels zijn beide chromecasts niet meer bereikbaar en de Ipad maakt geen internet verbinding op zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz band. (dus wel wifi, maar geen internet)

 

Reputatie 7
Badge +15

@hanzveenendaal 

Eventueel netwerk vergeten en weer verbinden of de chromecasts/Ipad herstarten?

@Waqqas 

heb al enkele malen herstart. Bij de Ipad de netwerkinstellingen “hersteld” en opnieuw ingegeven, maar zonder resultaat. Chromecasts hetzelfde.

De Ipad werkte vanochtend op het andere modem nog prima. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik. 

Reputatie 7
Badge +15

@hanzveenendaal 

Mocht bovenstaande niet werken dan zou je eens een fabrieksreset kunnen uitvoeren door het resetknopje achter de modem met een tandenstoker voor ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden.

Hiermee gaan alle instellingen naar standaard.

@Marcel MCi 

Dit nu ook geprobeerd. Resultaat was dat m'n mobiele telefoon die wel verbinding had (Android) ook de internet-verbinding verloor, na aanmelding op het nieuwe netwerk. De Ipad bleef ook zonder internet.

Na herstel naar de originele naam, kreeg de telefoon opnieuw internet verbinding. Bij de Ipad bleef het 0….

 

 

@Waqqas 

Deze reset is vanmiddag ook al gedaan, op advies van de t-mobile helpdesk. Zonder resultaat.

aanvullend: heb net geprobeerd de smartphone van m'n vrouw te verbinden. Een Samsung Galaxy 8. Ook deze heeft wel wifi, geen internet.

ER is nog een probleemdje,elke keer als ik inlog op dit forum komt de melding 

dat het wachtwoord niet klopt. dus naar wachtwoord vergeten….dan krijg je een 

mail voor een nieuw wachtwoord…….tik het zelfde wachtwoord in dan klopt

dat ineens,vraag mij niet van hoezo,ik weet het niet:stuck_out_tongue_winking_eye:

maar voor de rest prima ondanks geen 5g….dus tevreden.

het modem t50 levert op youtube gewoon 4k maar dat dit hij op tele2 ook.

dus gewoon tevreden nu:wink:

Ben dus gek met youtube en vooral met muziek+beeld,en ik denk dat

de sound met de chromecast ultra een betere sound levert dan de

betaalde muziekversie van youtube,plus ik heb er beeld bij in 4k.

heb dan ook vermoedens dat glasvezel 50mb beter en stabieler is

dan 50mb op de analoge lijn van tele2.

Het loggen met chromecast en smartphone lukt maar half.

krijg wel bericht van google/chromecast dat ik in de wifi route AP moet uitschakelen want dat staat

dan ingeschakeld…..Heren mods help mij ik ben daar overvraagt!...wat is AP????

Kan in het t50 wifi modem niets vinden over het in of uitschakelen van de AP isolatie.

Iemand een idee mischien?:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Reputatie 7

Hey @bramsat,

Fijn dat je het werkend hebt gekregen, top! Dat resetten van het wachtwoord is natuurlijk niet handig. Heb je ook al je browsercache en cookies gewist? En krijg je deze melding ook wanneer je het wachtwoord invoert op een andere browser? :relaxed:

Reputatie 7

Hi @bramsat,

 

Als je bekabelde verbinding goed is, dan ligt het gelukkig niet aan de verbinding naar buiten of de wijkkast. Dan moeten we gaan odnerzoeken waar het misgaat. Dat doen we met een uitsluitspelletje. Het modem hebben we al uitgesloten. Als je op 1 apparaat een stabiele Wifi-verbinding hebt, dan kunnen we ook de Wifi module van het modem wegstrepen van de verdachtenlijst. 

 

Als je inlogt op het modem (192.168.1.1) dan kun je zien met welke apparaten het modem verbonden is. Controleer vervolgens of de afzonderlijke apparaten goed werken, juiste softwareversies hebben, de juiste instellingen (netwerk en wachtwoord) en goed geïnstalleerd zijn. Gaat het puur om de Wifi en hoe deze te verbeteren om een beter bereik te behalen, kijk dan deze video: [video] Wifi tips. Hiermee optimaliseer je jouw verbinding. Houd je ons op de hoogte? 

Zo,mijn draadloos oled tv werkt ook weer prima maar wel met de lg youtube app die voordien zoek was.

Dan blijft over de smartphone die bij wifiverbinding meld dat er te weinig signaal binnenkomt.

En uiteindelijk dan de chromecast ultra opnieuw verbinden,en heb bij de gebruiksaanwijzing van

chromecast gelezen van hoe dat moet….dus er is hoop.

En sander in het modem kruipen dat doe ik morgen…...kieken watt wordt.:nerd:

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @bramsat 

Even opzoek geweest binnen de community hier en kwam het volgende topic tegen, waarbij iemand ook problemen had met zijn Chromecast en de Zyxel.

Ben ook opzoek geweest naar de Access Point Isolation setting binnen de Zyxel, maar waar je het normaal zou verwachten .. stat het niet. Zo’n beetje alle sub pagina’s in de Zyxel afgezocht, maar het ook niet kunnen vinden voor nu.

 

Las ook nog van jou deze opmerking;

Ben ingelogd in het modem...weet niet wat ik moet met ONE direct schuifbolletje het bolletje zit op rechts geplaatst maar is grijs….moet ik dat aktiveren? oftewel toepassen?. 

Waar zie je deze info in de Zyxel? (eventueel een plaatje / screendump toevoegen)

Ik zal is naar cookies kijken….wachtwoord op een andere browser helpt 

ook niet. Lees net dat het modem ipv6 niet ondersteund,alleen die heb wel 

aangevinkt….ik ga er van uit dat dat geen kwaad kan of wel piotr?

Alles werkt wel op 4g probeer ik 5g aan te vinken ben ik alles kwijt kwa wifi.

niets werkt dan meer.Dus ik moet mijn laptop dan bedraad aansluiten en in het

modem kruipen om 5 g uit te schakelen….dit is niet normaal!

Dames en heren van dit forum...hebt u hiervoor een verklaring oftewel

een oplossing?? of zit u ook met de handen in uw haar van dat modem dus de

T50 geeft problemen die wij ook niet kunnen oplossen?

Ben ingelogd in het modem...weet niet wat ik moet met ONE direct schuifbolletje het bolletje zit op

rechts geplaatst maar is grijs….moet ik dat aktiveren? oftewel toepassen?. 

Dan de apperaten...chromecast,lg tv,en tv staan wel vermeld maar zijn geblokkeerd.

moet ik de blokkeringen opheffen?

Reageer