Beantwoord

Nieuwe klant, modem herstart meerdere keren per dag


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds ik klant ben (sinds 24 juli, 2 dagen geleden) herstart de modem meerdere keren per dag, in de webinterface is dan ook telkens een vrij lage uptime te vinden en al mijn apparaten klagen meerdere malen per dag minutenlang dat ze geen internetverbinding hebben. Kan het zijn dat de modem defect is? Hiervoor KPN als provider gehad en eigenlijk nooit dit soort problemen gezien (beiden DSL). 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 26 July 2020, 22:12

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo NW2,

Heb je op de lampjes op het modem gelet?

Gaat het powerlampje dan ook uit, waardoor het modem opnieuw opstart? Of mogelijk valt alleen het signaal weg (wan lampje, internet lampje), waardoor het modem opnieuw de verbinding moet opbouwen.

Is het modem rechtstreeks op het isra punt aangesloten met een korte dsl kabel?

Mvg. Marcel

Geen idee wat er gebeurt aangezien het op willekeurige momenten is, de modem is aangesloten met de meegeleverde kabel direct op het isra punt. Zojuist weer gebeurt, vandaag staat de teller op minimaal 5 keer, begint erg vervelend te worden 😑

Overigens zinvol om nogmaals te vermelden: ik kom bij kpn vandaan, zelfde isra punt zelfde kabel (hoewel ik de kpn kabel tussen isra en modem inmiddels heb vervangen door de kabel die meegeleverd is door t-mobile), lijkt me heel erg stug dat dit een bekabeling / isra kwestie is

Reputatie 7
Badge +2

Het betreft een Zyxel modem neem ik aan?

Probeer uit te sluiten dat het de stroomtoevoer van het modem is. (Ander stopcontact e.d.)

Als dat in orde is kan het een instabiele lijn of een modem/voeding probleem zijn.

Tsja, het stroompunt is exact hetzelfde stroompunt als waar de kpn modem een aantal jaar aan heeft gehangen, geen problemen mee gehad. 

Stond er nu toevallig bij maar hij herstart denk ik volledig, enkel het power lampje brand dan en het LAN lampje knippert, pas later gaat het 2e en of 3e lampje knipperen

 

Reputatie 7
Badge +15

hallo @NW2 

In wat voor een woning woon je precies en zou je eens een foto kunnen plaatsen van het ISRA punt?

Ik mis de relevantie even, ik ga de helpdesk morgen maar eens bellen. Voor de 3e keer: jarenlang KPN klant geweest zonder problemen. Overigens een isra2 punt. 

Reputatie 7
Badge +15

Het was duidelijk dat je geen klachten had bij KPN.

Er zijn wel meerdere klanten die geen problemen hadden bij hun vorige provider en juist wel bij T-mobile door bijvoorbeeld de afstand tussen hoofdaansluiting en aansluitpunt.

Een ISRA 2 punt zou geen problemen moeten geven wanneer de modem hierop is aangesloten.

Reputatie 7

Hey @NW2,

Hoe meer we weten, hoe sneller we je aan een oplossing kunnen helpen. De vragen van Marcel en Waqqas dragen bij in de zoektocht naar een zo snel mogelijke oplossing. :smiley: Ik zie ook dat je inmiddels contact hebt opgenomen met mijn collega en dat onze techneuten op afstand zijn aangestuurd. Zij gaan dit probleem voor je analyseren en oplossen! Zodra er een update volgt, brengen we je gelijk op de hoogte. Bedankt voor je geduld!

Helaas vandaag na een modemswap op 7-8 weer contact opgenomen met de klantsenservice, dezelfde problemen treden ook op met het vervangende modem, logische vervolgstap zou zijn het isra punt laten doormeten; ik krijg alleen te horen dat dit weer een nieuw ticket is bij de backoffice en de wachttijd op reactie inmiddels is opgelopen naar 10 dagen ( dit was 7 voor de modemswap). Nu ben ik zeer geduldig geweest en verwacht ik écht niet dat het in een dag geregeld is maar ik ben nu 17 dagen abonnee, heb nog 0 dagen een goed werkende verbinding gehad en dat getal gaat dus minimaal naar 27 dagen; de medewerkster die ik aan de lijn had maakte vermelding dat ik eventueel kon opzeggen omdat ik nog in mijn bedenktermijn zit, iets wat ik in overweging zou nemen en ik heb opgehangen. Even later teruggebeld om dan maar gewoon op te zeggen en over te stappen op bijv. Ziggo maar ik kreeg (terecht overigens) te horen dat ik net buiten de bedenktermijn val en dat ik toch echt 10 dagen moet wachten omdat het niet werkend van de nieuwe modem een nieuwe ‘ticket’ is en niet valt onder het oude ‘ticket’.

Aangezien ik een beetje zie aankomen waar dit heengaat maar een in gebrekestelling brief opgesteld en verzonden, ik hoop oprecht dat dit nog goedkomt maar heb er op dit moment 0 vertrouwen in.

Reputatie 7

Hey @NW2,

Ik had gehoopt dat het nieuwe modem het probleem zou oplossen op jouw adres. :disappointed: Jammer genoeg ligt de oorzaak buiten het modem en dienen onze techneuten dit verder te onderzoeken. Mijn verwachting is dat zij de netwerkbeheerder aansturen om dit probleem voor je op te lossen. We houden je hiervan per e-mail van op de hoogte. En als er een afspraak gemaakt moet worden dan wordt je daar telefonisch over gecontacteerd. Ik hoop oprecht dat je ons de kans geeft om dit alsnog voor je op te lossen zodat ook jij binnenkort van je T-Mobile Thuis abonnement kunt gaan genieten. Je hoort nog van ons!

Reputatie 7
Badge +3

@NW2 

Wat ik uit het verhaal zo opmaak is het volgende;

  1. Modem herstart spontaan zonder vaste interval
  2. Modem uitgewisseld => geen verbetering merkbaar
  3. IRSA punt hetzelfde als bij de KPN, nooit problemen gehad
  4. Voedingspunt is hetzelfde als van het KPN modem, nooit problemen

Je hebt een nieuw modem, maar heb je ook de voedings adapter omgeruild? Of heb je de oude adapter laten zitten en daarop je nieuwe modem aangesloten? 

Reageer