Beantwoord

nieuwe modem bij verlenging

  • 12 September 2019
  • 9 reacties
  • 1446 Bekeken

Ik heb afgelopen week mijn contract verlengd met internet 750Mbit/s. Echter, omdat wij al meerdere jaren klant zijn, maken wij gebruik van de VIGOR 2132FVN router met maximale WiFi snelheid 300 Mbit/s op 2,4GHz.

Ik zou graag gebruik willen maken van de maximale snelheid, wat zijn hierin de mogelijkheden?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 12 September 2019, 09:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wilalexa, ik heb je een privĂ©bericht gestuurd en ben in overleg met onze technische toppers! 😉

De wifi van de draytek gebruik ik niet meer, dat werd te langzaam. Ik heb daar een alternatief acces point voor aangeschaft. Daarnaast heeft de zyxel apas (any port any service), waarbij er meer poorten vrij komen voor gebruik. De draytek is inderdaad niet defect, maar is wel aan het verouderen en met slechts 2 poorten beschikbaar voor data enigszins minder functioneel. Dank voor de  informatie. Ik denk dat ik een overstap ga maken.

Reputatie 7
Badge +16

Top dat je het aangeeft @wilalexa! 😎 Tenzij de Draytek echter defect is, kunnen we die niet omruilen voor een vervangend modem. Wat is voor jou de reden dat je graag een Zyxel modem zou ontvangen? 

Beste Jason,

Dank voor je reactie. Aangezien ik momenteel de draytek router heb, vroeg ik me af of het mogelijk was om deze in te ruilen voor de zyxel, bij een verlenging van het contract.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wilalexa, wat gaaf dat je overweegt om te verlengen, we houden je graag nog een jaartje bij de club! 😄👍 Wat kan ik precies voor je doen? Ik ben dan weliswaar mijn kundige collega Brian niet, maar ik beloof je wel dat ik er alles aan zal doen om je te helpen!

Je kunt wanneer je wilt verlengen het beste contact opnemen met onze toppers via 0800-0419. Mijn collega's staan je graag te woord en kunnen er samen met jou voor zorgen dat jij het best passende aanbod krijgt. Laat me weten hoe ik je kan helpen, dan schiet ik zo snel mogelijk te hulp. Succes en veel plezier met de verlenging! 😊

Beste Brian,

Ik zit in dezelfde situatie als JeroenLu.

Ik overweeg om te verlengen en ik heb momenteel een draytek vigor modem.

Kan jij iets voor mij betekenen?

 

Reputatie 7
Hi @JeroenLu, inmiddels hebben we via privébericht contact gehad, als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten!
Hoi @Hidden.nld

Het is nog even bekijken of ik blijf. De bekabeling waar jij over spreekt is in theorie een betere optie, maar in de praktijk natuurlijk niet voor elk apparaat en locatie een optie. Daarnaast is de 5GHz qua bezitting in mijn woonomgeving ook een betere optie en waar het allemaal om gaat en wat jij ook aangeeft een stuk sneller.

Kortom nogmaals mijn vraag:

Wat zijn de mogelijkheden om een “nieuw model” router te krijgen? Of moet ik hiervoor echt overstappen naar een andere provider?
Reputatie 7
Hallo @JeroenLu,

Leuk dat je blijft!
Begrijpelijk dat je vragen heb over de wifi, Het klopt dat de Vigor alleen 2,4Ghz heeft en een maximale theoretische snelheid heeft van 300Mbit. De nieuwe Zyxel T50 heeft een maximale theoretische snelheid van 1750Mbit door gebruik van meerdere kanalen op de 5Ghz. echter is je internet zo snel als de zwakste schakel als je apparaat niet zo snel kan haal je het ook niet.

een provider kan de snelheid alleen garanderen via een bekabelde verbinding. via de wifi gaan providers niet hoger dan 20mbit. als ze al een wifi garantie geven. de lat ligt meestal lager dan een klant verwacht. het is niet uitgesloten dat je 750 op de wifi kan halen maar veel mensen hebben bekabeld al problemen omdat hun eigen apparatuur het niet aan kan.

Alle modems van TMobile kunnen 1000Mbit halen. de vigor zelfs een beetje meer dan de huawei en zyxel op een bekabelde verbinding.

Reageer