Beantwoord

Nieuwe modem glasvezel?

  • 30 May 2019
  • 5 reacties
  • 5662 Bekeken

Beste allemaal,

Ik zie bij de glasvezel internet pagina dat er een nieuw dual-band modem is voor glasvezel klanten.
Welk modem is dit dan? En is het mogelijk om de oude Vigor (die we destijdens hebben gehad van Vodafone) te vervangen door dit modem?

Wij hebben nu eigen apparatuur hangen (MC220L + eigen router), maar het zou super zijn als ik die router ergens anders kan zetten en in de meterkast te vervangen met het nieuwe modem.

Mvg
icon

Beste antwoord door Folkert 30 May 2019, 12:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hoi @Jordytjes

Nieuwe klanten krijgen inderdaad een Zyxel modem, zie dit sticky topic voor alle details. Maar bestaande klanten behouden gewoon hun huidige modem zolang dat goed werkt, er komt geen grote omruil actie.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +1
Toch blijft het een vreemde zaak waarom klanten die vaak al jaren klant bij een provider zijn, en nog de vaak technisch volkomen apparatuur hebben, geen gebruik mogen maken van een omruil.

Daar in tegen krijgen nieuwe klanten die nog nooit een cent hebben bijgedragen wel de nieuwste apparatuur.
Als ze daar aan zouden beginnen lopen de kosten aardig aardig op, en word er modems afgeschreven die nog prima functioneren.
En soms moet je het geeneens willen, ik kreeg bij Telfort de nieuwe experia V10a, ik heb retesnel een V10 gekocht via Mp die ten eerste veel stabieler was en de wifi ook nog eens een stuk beter, de V10a heeft nog een hoop kinderziektes.
En als die nieuwe Zyxel hier problemen krijgt vraag ik me af hoe snel ze dat oplossen, en jij zit met een instabiele set-up.
Reputatie 7
Badge +1
Daar heeft u in beginsel gelijk in, maar vergeet niet dat de vervangingswaarde voor een provider niet zo hoog is, voorbeeld: de Draytek die veel klanten hebben kost als ik deze in de winkel zou kopen laten we zeggen als voorbeeld 200€ T-Mobile betaald door grote afname en kortingen hooguit 75€ of waarschijnlijk nog minder.

En ook op de nieuwste Zyxel zal men door grote afname een behoorlijke korting bedingen wat natuurlijk ook geldt voor de nieuwe tv box, ook andere providers zullen hoge kortingen krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
en dan moet er nog remote management bij. custom firmware. support contract.... zoveel voordeliger zal het echt niet zijn. klanten die vakkundig het hele apparaat omzet helpen...

Reageer