Beantwoord

NT kastje geen stroom

  • 26 March 2020
  • 20 reacties
  • 1503 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Gisteren was er een internet storing bij ons, zoals velen. Eerst was het wifi icoontje nog te zien op de apparaten maar na een tijdje was die weg. Alle stekkers zijn er uit gegaan, alles is reset. Nu brandt het lichtje van het NT kastje niet, niet het internet knopje maar de powerknop ( zie foto). De media converter heeft wel stroom want die lichtjes branden gewoon. Er is niets veranderd qua kabels dus het probleem ligt niet bij ons. 

Heb vanochtend de klantenservice gebeld, bijna een uur gewacht zonder succes. Belachelijk voor woorden gewoon! Nu zitten we zonder internet thuis, met 2 kinderen die hun schoolopdrachten moeten doen. Wie kan mij helpen?

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 26 March 2020, 09:55

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Volkan,

Het NT kastje doet niet meer mee, dat is de oude kpn converter. (Rechts) De nieuwe media converter neemt dat over. Dat is het probleem dus niet.

Welke lampjes branden er op het modem?

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

 

Dat is mij niet eens opgevallen moet ik zeggen🙈.

De Lan2 knippert alleen af en toe, de rest blijft branden.

Reputatie 7
Badge +2

Je hebt gewoon internet volgens de lampjes, alleen het wifi lampje is uit. Misschien perongeluk het wifi knopje ingedrukt? Rechts aan de zijkant kan je wifi weer aanzetten door de wifi knop even in te drukken. Lukt dat niet probeer een fabrieksreset van het modem. (Paperclip 20 sec in de resetopening)

Ik denk dat ik het gemaakt. Gisteren wist ik niet dat de witte converter niet mee deed, wilde er ook niet aan zitten voor het geval er meer problemen mee zou komen. Ik heb de poortjes van de converter verwisseld. Ze stonden op 3 en 4, ik heb 1 en 6 ook aan gezet. Gisteren ergens gelezen, maar wachtte de storing toen af. Maar hij doet het nu weer, toch bedankt Marcel! 

 

Mvg,

 

Volkan

Reputatie 1

Hallo allemaal, ik heb sinds vanmiddag ook geen internet.

 

Situatie thuis: ik heb een asus modem ingesteld. Sinds paar jaar geen problemen gehad tot vanmiddag. Internetlampje brandde rood. Ik zag een melding "Your ISP DHCP is not working correct". Geprobeerd om dhcp frequentie te veranderen van "agressive" naar "normal" . Geen resultaat.

 

Vervolgens originele zyxel modem aangesloten. Ook geen internet. Rood lampje brandt, zie foto. Ik heb de Tmobile  helpdesk gebeld. Medewerker vroeg of lampje op het NT kastje brandt. Ik gaf aam dat er niks brandt. Hij heeft toen gevraagd om de stroom van media convertor af te halen en stroom van zyxel modem. 30 seconden gewacht en alles weer aangesloten. Geen resultaat. 

 

Medewerker heeft vervolgens de situatie doorgezet maar een collega ter "goedkeuring". Na goedkeuring zou ik een sms/email moeten krijgen om zelf een afspraak te maken met Gideon. Medewerker kon niet aangeven hoenlang dit kam gaan duren.

 

Ondertussen heb ik geen internet terwijl mijn vrouw en ik vanuit huis moeten werken. Ik kan mij dit niet permitteren.

 

Is er iemand die misschien een tip die ik kan gebruiken om zelf internet aan de praat te krijgen? Ter verduidelijking voeg ik foto's toe van de situatie thuis.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sam_81 

De NT/mediaconverter is het kastje op foto 2 en niet die van foto 3, indien het zwarte kastje even stroomloos halen niet helpt dan kan je nog controleren of de switches aan de andere kant van het zwarte kastje goed staan, 3 & 4 of 1 & 6 aan (overige uit).

Reputatie 1

Ik heb net opnieuw gebeld met tmobile. Nu kreeg ik te horen dat de backoffice precies moet kunnen zien waar het probleem ligt. Echter is de backoffice pas vanaf morgenochtend weer te bereiken. Medewerker vermoedt dat het aan de buitenlijn ligt. Het kan zijn dat ik een sms krijg om een afsoraak te maken met kpn, het kan ook zijn dat ik word gebeld door netbeheerder kpn. Het lijkt er op dat ik ben overgeleverd aan de wil van KPN / GIDEON om dit op te lossen en niemand die weet hoe lang dit kam gaan duren:(. Ben ten einde raad. 

Reputatie 1

Hallo @Sam_81 

De NT/mediaconverter is het kastje op foto 2 en niet die van foto 3, indien het zwarte kastje even stroomloos halen niet helpt dan kan je nog controleren of de switches aan de andere kant van het zwarte kastje goed staan, 3 & 4 of 1 & 6 aan (overige uit).

@Waqqas Bedankt voor je tip. Ik zie echter dat de switches op 3&4 staan. Kan het kwaad om deze uit te zetten en te veranderen naar 5&6? Tmobile geeft aan dat het waarschijnlijk aan de buitenlijn ligt, dus vraag mij af of dit dan zou helpen.

Reputatie 7
Badge +15

@Sam_81 

Indien je op WBA zit dan is het 3 4.

Je kan de MC van het stroom halen 3 en 4 uitzetten, 1 en 6 aanzetten om eens te kijken. Anders gewoon weer terugzetten.

Reputatie 1

@Waqqas ik heb dit even geprobeerd, helaas geen positief resultaat:(

Reputatie 7
Badge +14

Dat is heel vervelend. Je kunt de klantenservice ook om een echt Unlimited mobiele data voucher vragen zodat je tot de reparatie thuiswerken via een wifi hotspot op een T-Mobile sim kunt doen.

Reputatie 1

Dat is heel vervelend. Je kunt de klantenservice ook om een echt Unlimited mobiele data voucher vragen zodat je tot de reparatie thuiswerken via een wifi hotspot op een T-Mobile sim kunt doen.

Ja initieel boden ze dat als tussen oplossing. Echter toen ik aan gaf dat mijn vrouw ook daar gebruik van moest maken om thuis te werken, gaf de medewerker aan dat dit waarschijnljjk niet genoeg zou zijn voor twee mensen. Zit een data limiet op? Uiteindelijk geen oplossing dus.

Als dit te lang gaat duren moet ik maar gaan denken aan overstappen. Zou echt jammer zijn, maar ik heb gewoon het internet nodig.

Reputatie 7
Badge +15

@Sam_81 

Er zit geen limiet op de unlimited voucher, het is gewoon 7 dagen unlimited internet maar de snelheid is wel beperkt, die is niet zo hoog.

Reputatie 1

@Sam_81

Er zit geen limiet op de unlimited voucher, het is gewoon 7 dagen unlimited internet maar de snelheid is wel beperkt, die is niet zo hoog.

Ik heb zelf een unlimited account, maar helaas een tiny client PC van het werk zonder een wifi aansluiting. Dus dat gaat niet werken met een hotspot. Ik maak ook veel video calls, dus dat is ook lastig met een lage snelheid. Mijn vrouw heeft geen tmobile/tele2 mobiel abonnement. Heb net weer support gesproken, ze geven aan dat zii daarom geen gebruik kan maken van de voucher. Enige optie zou zijn om zelf een simkaart van Tmobile te kopen. Ik vind dit geen oplossing.

Ik begreep van support medewerker vandaag dat er een ticket is aangemaakt door TMobile.  Ik zou vandaag een mail moeten ontvangen om een afspraak met Gideon te maken, nog niks ontvangen. Geen idee op welke termijn dit gaat gebeuren maar als ik tot komende vrijdag nog geen internet heb, ga ik overstappen naar een andere ISP die een eigen netwerk onderhoudt. Ik heb een beetje het idee dat wel eens heel lang zou kunnen gaan duren op deze manier.

Reputatie 1

Ik kreeg net een uitnodiging van T mobile voor een afspraak met de monteur. Deze kan op zijn vroegst komende Zondag langskomen. Veel te laat wat mij betreft, zeker omdat ik niet verwacht dat het bij T mobile ligt maar bij KPN, werd ook genoemd door support medewerker van T Mobile dat het hoogstwaarschijnlijk aan de buitenlijn ligt ergens in een centrale. Tmobile moet zich aan interne procedure houden vandaar dat ze toch eerst een monteur willen sturen. Echter dit is niet in het belang van mij als klant, ik verlies er alleen tijd mee en zit al die tijd zonder internet.

Dus de monteur zal het probleem waarschijnlijk bij KPN neerleggen als netbeheerder, dan ben ik al deze werkweek verloren.

Dit kan een aantal weken lang gaan duren, en dan nog ervan uitgaande dat KPN geen vingertje gaat wijzen dat het probleem toch bij T mobile apparatuur ligt.

Afgaande op verhalen van klanten die exact hetzelfde probleem melden op dit forum heb ik besloten om over te stappen naar een andere ISP.

Jammer, als het werkt is het goed. Echter komt het serviceniveau pas naar boven als er wat mis gaat. Dan maar een aantal tientje meer betalen voor een beter service niveau.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Sam_81, het is natuurlijk ontzettend spijtig dat je door een aantal misperen qua communicatie en service richting opzeggen geduwd bent, sorry dat je dit overkomen is en sorry dat je zo behandeld bent!

Ik wil voor de duidelijkheid wel graag één en ander verklaren: mijn collega heeft weliswaar Guidion aangestuurd, maar heeft daarmee een zogeheten infra-monteur aangestuurd. Dit zijn monteurs in dienst van Guidion die gediplomeerd zijn om de wijkcentrale in te kunnen en kunnen KPN-gerelateerde issues verhelpen. Dat is overigens ook direct de reden dat er pas op 3 november iemand langs kan komen. Het betreft een select gezelschap aan monteurs en zij hebben alle een redelijk volle agenda. 

Uiteraard heb ik 100 procent respect voor jouw beslissing en kan ik me goed indenken dat dit op dat moment dé juiste keuze was, daarom wens ik je alle goeds en veel plezier toe bij je nieuwe provider. Je bent op de Community nog altijd meer dan welkom en ik hoop je ooit terug te zien bij Thuis, wij gaan er alles aan doen om het serviceniveau omhoog te halen!

Reputatie 1

@Jason bedankt voor je reactie. De monteur is inmiddels langsgeweest. En ja hoor, zoals verwacht legt hij de oorzaak bij kpn. Hij heeft de mediaconvertor en signaal gecontroleerd in de meterkast. Ook heeft hij de aansluiting aan de centrale (pop?) gecontroleerd. Beide kanten geen defect gezien. Dus het ligt volgens hem ergens bij KPN en "die moeten het uitzoeken".

 

Gelukkig heb ik sinds vrijdag al internet van ziggo, die konden wel snel een monteur (notabene ook van guideon) laten komen.

 

Tmobile internet en tv abonnement is inmiddels opgezegd. Ik betaal echter nog steeds t/m 27 november abonnementskosten terwijl ik geen gebruik kan maken van de diensten. Zou het redelijk vinden als TMobile de kosten vanaf 26 oktober t/m het einde van het contract niet in rekening brengt. Ik verwacht namelijk niet dat dit nog voor einde contract wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

@Sam_81 Gelukkig heb je alweer Internet bij je nieuwe provider, maar het verdient zeker niet de schoonheidsprijs inderdaad, sorry voor alle trammelant. 

Ik zal de abonnementskosten voor de periode van 27 oktober 2021 tot en met 27 november 2021 vergoeden. Dat lijkt mij inderdaad ook niet meer dan redelijk. Hier ontvang jij straks een e-mail over met bevestiging. De vergoeding wordt op de eindnota verrekend.

Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken, dan wens ik je een prachtig weekend toe! 

 

Reputatie 1

@Jason Bedankt voor je reactie en toch nog positieve afhandeling. KPN monteurs stonden gisteren inderdaad  (onverwacht en zonder afspraak) voor de deur. Het bleek dat de wijkcentrale verhuisd was en daarbij was de gepatchte lijn veranderd (van groen naar blauw heb ik mij laten vertellen). De monteur heeft de lijn weer teruggeplaatst naar groen want er is wat mis met de blauwe lijn (bereik niet meee dan 20 meter).

Mocht ik ooit in de toekomst weer een kpn lijn moeten gaan gebruiken dan zou ik hier blijkbaar weer rekening mee moeten gaan houden. Ik zit nu dus voorlopig nog even goed bij Ziggo.

 

 

Reputatie 6

Bedankt dat je hier nog van op de hoogte stelt @Sam_81! Weet dat je altijd welkom bent om terug te keren in de toekomst.

Reageer