Beantwoord

nu al 3 weken dns config problemen en email

  • 9 September 2020
  • 19 reacties
  • 610 Bekeken

Nu al 3 weken heb ik een probleem met mijn internet aansluiting.  2 keer is er een monteur zonder kennis langsgekomen, die elkaar ook nog eens tegenspreken.. Ik krijg steeds een DNS configuratie error. Soms moet ik de pagina wel 6 keer refreshen eer de het juiste iP adres geresolved wordt. Volgens de klantenservice heb ik een Huawei modem, maar ik heb een Zyxel. Sinds gisteren geeft mijn bijna lege mailbox aan dat die vol zou zijn. De helpdesk is vrijwel onbereikbaar. Terwijl ik dit intype is er een wachttijd van 30 minuten. Gisteren heb ik 40 minuten gewacht ( helaas langer dan u van ons gewend bent...pff echt niet)j. Nu dan de vraag. Via welk adres kan ik Tmobile bereiken om ze in gebreke te kunnen stellen, het abonnementsgeld van afgelopen maand terug te vorderen en verder betalingen op te schorten?

icon

Beste antwoord door diangelorob 14 September 2020, 17:21

Bekijk origineel

19 reacties

Nog steeds geen reactie van ze?!

Dat kan hier wel even duren, het is een forum geen chat kanaal.

Ze komen vanzelf een keer aan dit topic toe.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @younesel Welkom, zit jij met hetzelfde probleem dan? Waar is jouw onderwerp te lezen?

De moderators reageren op volgorde van binnenkomst berichten dus helaas nog even geduld.

Prettige dag verder👍🏻

@CrisTien ik heb inderdaad eenzelfde soort probleem. Op dit moment heb ik alleen van de SD te horen gekregen dat er een storing is, maar ik wil de status van de storing hier op de community kunnen bijhouden, zoals de SD dat ook heeft aangegeven. Nu lijkt 't alsof er geen storing is...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @diangelorob, het Zyxel modem kan (nog) niet geregistreerd worden op het netwerk en traint daarom niet in. In tegenstelling tot het ‘oude’ Huawei modem, dat nog wel aangemeld wordt. Dat is de reden dat de laatste monteur bij modems achtergelaten heeft. 

Voor zowel het mailbox issue als het DHCP/DNS probleem hebben mijn collega's de technische dienst benaderd en zullen beide problemen opgepakt worden. Een wachttijd van 30 tot 40 minuten is buitensporig lang, goed dat je het daarom ook meldt op de Community.

Ik zie dat je het maandbedrag inmiddels gestorneerd hebt, alhoewel ik je beslissing zeker begrijp, raad ik je af dit te doen bij een volgende incassopoging. We zullen zodra de problemen opgelost zijn met een passende compensatie komen. Wanneer je blijft storneren, komen er op een gegeven moment buitengerechtelijke incassokosten aan te pas en dat willen we voorkomen. 

T-Mobile in gebreke stellen kan middels een aangetekende brief, een voorbeeld hiervan vind je hier: Consuwijzer.

@younesel Ik pak het zo snel mogelijk op in jouw topic!

Voor alle duidelijkheid: mijn “oude” modem (2 maanden geleden gekregen) was hetzelfde model Zyxel als het “nieuwe” modem, dat door de monteur was achtergelaten en die wil dus geen internetverbinding maken. Mijn modem is echter geregistreerd als Huawei. Ik heb echter GEEN HUAWEI!!!

Vandaag (11-sep-20: 11:30) WEER de klantenservice gebeld. Dit keer kreeg ik binnen 5 minuten iemand aan de lijn ( ik schrok ervan - dat was ik niet gewend). Wat mij enorm stoort is dat de medewerker van de klantenservice WEER belooft dat ik vandaag teruggebeld  zou worden door de backoffice en ….je kan wel raden...dat dan niet gebeurt.

Nou wil ik niet beweren dat het allemaal zo slecht is. Toen ik pas omschakelde van KPN naar Tmobile, was het echt een ramp. Er is veel verbeterd. De klantenservice heeft meer mogelijkheden om mee te kijken, mogen de back-office benaderen (wat een jaar geleden blijkbaar niet mocht), Internet en TV kunnen nu over één kabel, IP loopback is nu mogelijk enz. Jammer dat afspraken nakomen nog een issue is en er blijkbaar niemand van wakker ligt als een klant al 3 weken geen goed werkend internet heeft.

 

Reputatie 7
Badge +16

@diangelorob Het oude modem staat dan inderdaad te boek als Huawei, kun je mij het MAC-adres en serienummer van dit modem toesturen? Ik voer graag een check uit en ga dan naar of hier het euvel in zit. De verwerkingstijd bij onze technische dienst is maximaal tien dagen op dit moment, mocht ik de situatie kunnen bespoedigen, dan doe ik dit meteen. 

Kleine sidenote: wanneer ik het MAC-adres van het zogenaamde Huawei modem intyp bij ons zoeksysteem en dan door https://macvendors.com/ heen gooi, dan komt er echt een Huawei modem uit. Kun je een foto maken van het modem en dan hier in het topic posten? Dan weten we in elk geval 100% zeker dat wij een fout geregistreerd modem hebben staan. Ook in het monteursrapport staat namelijk een Huawei (als oud modem dan).

Ik wil ook nog zeggen dat je echt heel meewerkend bent, dank daarvoor. Het is best lastig om continu zelf overal achteraan te moeten en ik vind het oprecht zeer jammer om te lezen dat gemeld wordt dat onze backoffice (technische dienst) op de dag zelf zou terugbellen. Er wordt zelden door hen direct gebeld, tenzij echt strict noodzakelijk - en al helemaal niet binnen één dag of op dezelfde dag. Sorry voor deze misinformatie/miscommunicatie.

Hi Jason,

het zijn ECHT 2 Zijxel. Mijn eerst modem was een Huawei, maar die heb ik al maanden niet meer. Op het kaartje (met wachtwoorden enz) staat VMG8825-T50 als type. Op de BEIDE modems die nu in mijn bezit zijn staat ZYXEL en linksonder T-50. Ja, ik kan lezen hoor…..:wink:

Vanochtend werkte het nieuwere modem ineens. Alles weer even geconfigureerd. Maar wel treedt er nu een heel raar verschijnsel op. Via WiFi maakt mijn laptop wel verbinding met het internet, maar alle SAMSUNG mobiele telefoons (en dat zijn er nogal wat) niet. Op de One Plus mobiele telefoon van mijn zoon werkt internet WEL. Het is gewoon bizar. De SAMSUNG telefoons maken wel verbinding, maar  zonder internet connectie. Het wordt nog gekker, want de SAMSUNG telefoons kunnen wel internet  verbinding krijgen via het WiFi gastaccount (en ook dus met het internet). 

Nu het nieuwe modem min of meer werkt, zal ik deze even grondig testen en uitproberen (portforwarding nog niet ingesteld) . Als dat goed werkt zal ik het oudere modem weer terugzetten en kijken of het nog steeds goed is.

Mail geeft nog steeds aan dat de mailbox vol is, terwijl de box bijna leeg is. Maar daar kan ik nog wel even mee leven. Ik heb het gevoel dat de melding op dit forum toch nuttig is…..:thinking:

**** update **** na een paar uur prutsen (zonde op deze zonnige dag) werkt alles en met 95% zekerheid kan ik melden dat de oorspronkelijke fout is verdwenen (behalve het issue met de mailbox)

  • blijkbaar heb ik een nieuw globaal ip adres gekregen
  • het inloggen van mijn mobieltjes op het wifi guest account was geen groot succes: blijkbaar is het dan niet mogelijk om de spullenboel die ik aan mijn LAN heb hangen te bereiken (webcam/streamersd/NASsen). Dus dat is geen goede oplossing
  • over het issue met de SAMSUNG mobieltjes (S4 tot S10): na verandering van het Wifi naam op router kreeg ik wel internet verbinding. de verklaring die ik kan bedenken is dat de verbinding onder de oude Wifi naam nog steeds terugvalt op het oude globale IP adres. Aan de andere kant lijkt me dat ook weer raar, omdat Tmobile pseudo statische ip adressen uitdeelt  (dus geen echt vaste-) , dus zouden er toch wel meer klachten binnenkomen van samsung gebruikers als het ip adres verandert (en de Wifi naam hetzelfde is)
  • omdat het probleem zo te zien van de baan is zal ik braaf het gestorneerde bedrag weer terugstorten
  • wellicht dat ik de “oude” Zyxel nog even probeer. zo niet, dan geef ik die een factory reset en kan die weer opgehaald worden.
Reputatie 7
Badge +5

@diangelorob 

Spam map van de mailbox gecontroleerd of die “vol” zit?

Helaas. De problemen zijn niet opgelost. Nu blijkt dat na het resetten van het modem via wifi geen internet meer werkt. Ik moest wel een reset geven, want bepaalde devices, zoals mijn CV en zonnepanelen kregen geen IP adres toegewezen. Overigens blijkt nu dat het globale IP adres niet line-tied is, maar modemonafhankelijk. Terug naar af dus

Het schijnt dat bij DHCP een DNS IP adres van 192.168.2.254 wordt uitgedeeld op een wifi verbinding. als ik handmatig de verbinding configureer en de primiare DNS instel op 192,168.1.1 en de secundaire op 8.8.8.8 (is geoof ik google dns, maar dat maakt niet uit) dan werkt het wel. Hoe het kan dat bij DHCP een idioot adres wordt uitgegeven voor de DNS is mijn een raadsel, maar ik kan mij herinneren dat dat een week geleden ook speelde bij mijn nieuwe mediastreamer, maar toen dacht ik dat dat een bug was in die streamer..

Verder is het vreemd dat mijn CV thermostaat wel via WiFi DHCP wel een adres heeft gekregen maar niet in de lijst “Verbondenheid” voorkomt. Het lijkt wel of het hele DHCP gebeuren (bij beide modems) niet goed werkt

We gaan week 4 in met de problemen. Overigens bij Tmobile staat mijn ZYXEL modem nog steeds geregistreerd als een HUAWEI volgens de helpdesk. En uiteraard werd mij weer beloofd dat de backoffice DEZE WEEK zou terugbellen

 

Reputatie 7
Badge +5

192.168.2.254 is een standaard instel range van een (KPN) Experiabox.
Misschien dat een of meer van jouw wifi apparaten een verbinding maken via buren?

Lijkt me echt een geval om met een fabrieksreset te beginnen en alle wifi apparaten ontkoppelen en opnieuw aanmelden. En heel specifiek de geresette modem een IP adres als b.v. 192.168.192.1 te geven en daarna de andere apparaten aan te (laten) melden in die range. De DHCP server zal dan adressen uit gaan delen in die 192.168.192.xxx range. Pas als die verbindingen opgezet zijn bekijken of het nog nodig is om met de DNS server settings te rommelen.

Of zit er soms een dubbele user op jouw lijn, ik weet geen eens of dat mogelijk is. Een buur-man/vrouw (nee we discimineren niet) die op jouw aansluiting meelift? Of KPN die een ander op jouw draadjes erbij heeft verbonden?

Tsja en de terugbel-stilte, leer er mee leven. En de ingehuurde technische personen die als roepnaam monteur meekrijgen en aan jouw deur verschijnen hoef je geen echte kennis van te verwachten zoals jezelf al aangaf.

Maar dit alles is jammer genoeg de bedrijfs-insteek waarmee Tmobile de boel draaiend houdt. Een echte calamiteit insteek is ver te zoeken, ik heb hem in de 15 maanden dat ik op deze zelfhelpdesk mee lees nog geen sporen van gevonden.

Hi Yalerta

bedankt voor je reactie. Het fenomeen treedt op na een factory reset (dus jouw suggestie is al gevolgd - ook met een ander subnet blijft het probleem bestaan) . Voor dat ik een  reset geef,  heb ik wifi-namen ingesteld voor mijn verbindingen. Na de reset kan ik dezelfde namen niet gebruiken, want dan heb ik geen toegang tot internet. Dus heb ik na de reset weer andere wifi namen bedacht en ingesteld. Dat gaat een tijdje goed, maar ineens heb ik geen internet meer. Als ik dan kijk welke eigenschappen de wifi verbinding heeft, dan is 192.168.2.254 weer terug als DNS adress. Stel ik de verbinding zelf in (statisch IP), dan werkt het weer. Het gekke is dat een pas gekochte mediastreamer ook via DHCP dat DNS-adres krijgt  En dat apparaat is nog nooit verbonden geweest met een KPN router. Het moet dus komen uit mijn Zyxel router.

Uiteraard heeft de helpdesk WEER niet teruggebeld. Ik ga mij nu maar oriënteren op een ander provider.

Reputatie 7
Badge +4

@diangelorob 

wat zie je als je naar http://192.168.2.254 gaat wanneer deze in je dns staat ?

Hi Hidden,

dan krijg ik een “connection time out”. kan geen verbinding krijgen via dat adres.

de Wifi guest account werkt trouwens gewoon goed. het lijkt wel of een ander apparaat als DHCP server optreedt.

Reputatie 7
Badge +5

Als ik dan kijk welke eigenschappen de wifi verbinding heeft, dan is 192.168.2.254 weer terug als DNS adress

En bedraad aangesloten apparaten?

. Stel ik de verbinding zelf in (statisch IP), dan werkt het weer. Het gekke is dat een pas gekochte mediastreamer ook via DHCP dat DNS-adres krijgt.

Mediastreamer via WiFi of bedraad? Trad probleem al op voor de aanschaf van de straemer?

Uiteraard heeft de helpdesk WEER niet teruggebeld. Ik ga mij nu maar oriënteren op een ander provider.

Begrijpelijk.

Maar ik vraag mijzelf af of een aansluiting gekaapt ofwel dubbel bezet kan worden. Ik begrijp dat het een DSL aansluiting is. En dat er in de wijkkast of centrale een dubbele verbinding ontstaan is of misschien zelfs een triple omdat er ook nog een Huawei modem gedetecteerd wordt.

Hi Yalenta,

Vraag 1: bedraad ook 192.168.2.254

Vraag 2: de mediastreamer heb ik bedraad aangesloten. dat werkte niet goed. maar toen heb ik statisch ipv dynamische config gedaan en toen werkte het wel. Ook zag ik dat 192.168.2.254 als DNS server was geconfigureerd.  Toendertijd dacht ik dat het een eigenaardigheidje was van de streamer, maar nu weet ik wel beter

Ik heb enige tijd de DHCP server uitgezet van het modem en toen een eigen DHCP server geactiveerd. Dat werkte helemaal goed. Na een dag proberen heb ik besloten de modem te vervangen. Ook dat werkte (tot nu aan toe) goed. 

De Mailbox geeft nog steeds aan dat ie vol is terwijl er bijna geen mail inzit. Wel is mijn password veranderd of whatever want ik kan ineens niet meer iinloggen….

Reputatie 7

Hi @diangelorob, er staat inmiddels een melding uit bij onze technische dienst en de collega’s zijn er nog mee bezig.

Wat betreft de e-mail, we zijn kortgeleden overgestapt naar een ‘ single sign-on’ voor My T-Mobile Thuis. Als je nu inlogt op My T-Mobile Thuis dan kan je één hoofd e-mailadres kiezen. Ik vermoed dat je daarna ook weer in kan loggen op je mailbox.

Reageer