Beantwoord

omruilen Fritz!Wlan 1750E voor een Zyxel WAP6807

  • 13 June 2020
  • 8 reacties
  • 744 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 15 reacties

zou het mogelijk zijn de Fritz!Wlan 1750E repeater om te ruilen voor een Zyxel WAP6807 ?

De combinatie Fritz!Wlan 1750E en de Zyxel T-50 bevalt niet heel erg goed namelijk.

Volgens de de installateur zou het mesh zijn maar dat is in deze combinatie helemaal niet mogelijk.

De verbinding valt regelmatig weg met de repeater. Als ik de repeater uitzet schakelt hij over nar de modem maar dat signaal is echt te zwak en onwerkbaar, Ook zie ik vaak mijn telefoons overschakelen van 4g naar WIFI…. Zonder de repeater heb ik daar totaal geen last van.

 

In mijn ogen zou een Zyxel WAP6807 beter moeten gaan want deze is compatible met easymesh wat de router ondersteunt. Ik verwacht daarmee minder wegvallers in de wifi.

Zou dit tot de mogelijkheden kunnen horen (omruilen)? Of zit ik aan een niet goed werkende Frtit!-T50 combo vast?

icon

Beste antwoord door Piotr 14 June 2020, 11:26

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hey @ColinD,

Ik denk graag met je mee! De Fritz versterker heeft inderdaad geen mesh functie in combinatie met het Zyxel modem, maar ook met de Zyxel versterker is mesh vooralsnog niet mogelijk. Verder ben ik benieuwd of je je versterker draadloos of bekabeld hebt aangesloten met je modem? Ik kan je aanraden om de Fritz versterker bekabeld als accesspoint op je modem aan te sluiten. Daarmee zorg je wél voor een stabiele verbinding. Merk je hierna geen verbetering dan kan ik je adviseren om je versterker van een reset te voorzien zoals hieronder staat beschreven:

  1. Haal de UTP-kabel uit de versterker.
  2. Zet de versterker aan.
    Wacht totdat het 'Power'-lampje blijft branden.
  3. Druk de 'WPS'-knop minimaal 15 seconden in.
    Wacht tot alle lampjes knipperen.

De repeater wordt opnieuw gestart (+/- 1 minuut). De fabrieksinstellingen worden geladen.
Wacht nu tot het 'Power' lampje en het 'WLAN' lampje branden.

Laat ons weten of dit stappenplan heeft geholpen!  

 

Reputatie 1

Omdat het bij mij onmogelijk is om kabels te trekken zal het toch echt wireless moeten.

De Fritz werkt niet heel fijn dan, eigenlijk gewoon niet. 

Ik ben mezelf aan het orienteren op triband mesh systemen (wifi-backhaul) en lees daar goede berichten over. Hoopte dat de Zyxel repeater met easymesh uitgerust was maar nog niet dus. Ik kan ook nergens de specs vinden van dit T-mobile/Zyxel colab device.

 

Reputatie 7
Badge +15

@ColinD

De Zyxel repeater kan je ook het best bedraad aansluiten, draadloos werkt hij mogelijk minder goed of juist niet.

Bekijk ook dit topic eens :

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/het-grote-wifi-topic-juni-2020-324456

Nieuwe modellen hebben easy mesh volgens mij.

Reputatie 1

Zoals ik lees staat daar inderdaad easy mesh! Dus nogmaals mijn vraag @TMobile @Piotr , zou het omruilen mogelijk zijn nu de easymesh beschikbaar is op de repeater!! En nee bedraad lukt echt niet en ja ik weet dat dat beter is. 

Reputatie 6

@ColinD Het modem ondersteunt inderdaad easy mesh maar we bieden het op dit moment nog niet actief aan. Op dit moment heeft het omruilen voor een andere WAP dus nog geen resultaat. Maar houd onze website en community de komende tijd in de gaten, we komen heel binnenkort met een nieuwe Wifi oplossing die ideaal is voor jouw situatie!

Reputatie 1

Is er al een nieuwe ontwikkeling betreffendede huidige easymesh AP’s ? Is er al een mogelijkheid de Fritz repeater om te ruilen??? 

Reputatie 7

@ColinD ja easymesh werkt inmiddels. Echter kost een wap €2,50 per maand per stuk. Met een maximum van 3 waps.

Hoeveel heb je er nodig?

Reputatie 1

@ColinD ja easymesh werkt inmiddels. Echter kost een wap €2,50 per maand per stuk. Met een maximum van 3 waps.

Hoeveel heb je er nodig?

Is het een dual band of een tri-band WAP? Ik ga hem namelijk niet bekabeld aansluiten maar draadloos.

DUs een tri-band met draadloze backhaul zou mooi zijn…

 

Reageer