Beantwoord

Onbetrouwbare wifi

  • 7 August 2020
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Ik heb al jaren dezelfde draytek modem en hij geeft al enige tijd problemen. De wifi snelheid ligt erg vaak onder de 10mbps maar soms draait hij ineens zonder problemen. Ik heb al meerdere keren met de klantenservice gesproken of ik een nieuwe kon krijgen maar dat was niet mogelijk. Wat kan ik nu doen om weer een beetje fatsoenlijke wifi te krijgen? (Ik wil ook graag 5ghz wifi kunnen gebruiken want zelfs als de modem het goed doet lijkt de verbinding niet snel genoeg voor steam link)

 

Hieronder een hele rits snelheidsmetingen

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 August 2020, 12:34

Bekijk origineel

4 reacties

 De boel was nog niet klaar met uploaden dus ik heb er even een collage van gemaakt:sweat_smile:

(Ik heb nog (veel) meer metingen als dat helpt)

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @George89 

Als je met een laptop bedraad op de Draytek je snelheid meet met de Ookla speedtest app is die dan gewoon goed en stabiel?

Wat je zou kunnen doen is een Acces Point achter de Draytek plaatsen en die de wifi laten uitzenden zodat de wifi op de Draytek uit kan, je kan een Acces Point met 5 GHz wifi nemen :)

Wellicht wilt T-Mobile je een versterker toesturen.

Een fabrieksreset is eventueel ook nog te proberen door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @George89 

Je kan online gewoon een wifi punt aanvragen met 5G zie https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @George89 

Of, je Draytek vervangen met je eigen router (met VLAN).

Wat we dan wel moeten benoemen is, dat de VoIP gegevens, als je VoIP van TMT gebruikt, nog niet vrijgegeven zijn. Dus als je telefoon afneemt van TMT, zal deze niet meer werken.

Als je alleen maar Internet & IPTV afneemt, is dit zeker een optie.

Reageer