Beantwoord

online gamen port forwarden

  • 19 September 2020
  • 17 reacties
  • 1307 Bekeken

ik heb nu sinds een paar maanden internet thuis bij tmobile, echter sinds ik overgestapt ben kan ik niet meer normaal gamen! Constant vertraging en ben ik bijna altijd te laat. Nu heb ik al van alles  geprobeerd alles is opnieuw vervangen! Ps4 Zelfs al 2x! Modem kabels enz enz. Nu ook al meerdere keren monteur hier gehad, de snelheid is goed, en de Ping is volgens de test ook goed! Nu heb ik ook al geprobeerd poorten open te zetten! Firewall eraf en op de laagste stand te zetten! Het maakt allemaal niks uit!

wel zie ik bij de UPnP telkens de poort 3074 staan, en dan staat er demoneware portmapping bij, geen idee wat dat inhoud!

is er iemand maar dan ook iemand in dat hele ******* bedrijf 😝 die mij kan helpen, zodat ik weer gewoon normaal Call of Duty kan spelen!

please help mij ben de wanhoop nabij hahaha

 

Met vriendelijke groet,

Aron

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 September 2020, 15:08

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Aronn-m, welkom op de Community!

Ik heb rondgesnuffeld in alle topics en kom tot dit antwoord:

Zorg er als eerste voor dat je PS4 een vast lokaal IP adres krijgt. Dat IP adres moet je gebruiken bij portforwarding. Kun je regelen in je router, vaste IP adressen reserveren. Herstart je PS4 nadat je dat geregeld hebt en controleer of ie werkelijk dat IP adres heeft gekregen.

Volgens deze site moet je de volgende poorten doorschakelen:

NBA 2K20 - Playstation 4
TCP: 1935,3478-3480
UDP: 3074,3478-3479

Onze Superuser Folkert heeft dit antwoord gegeven in het volgende topic: Poorten openzetten voor PS4 gaming. → Als het goed is moet de configuratie die hierboven staat de sleutel zijn tot solid gamen op de PS4. Als dit niet zo is, let me know. Dan zorg ik ervoor dat ik je zo snel mogelijk te hulp schiet! 

Hey jason,

 

dit bovenstaande heb ik allemaal al geprobeerd!

Groeten

 

Aron

Reputatie 7

Hi @Aronn-m, bij demonware denk ik meteen aan die ouderwetse third party programma’s waarmee je emulators kon draaien maar dat is het vast niet. :stuck_out_tongue: Als je de poorten goed open hebt gezet dan zou je in ieder geval NAT type 2 moeten hebben, is dit bij jou het geval? Even een dubbelcheck, het gaat om de Playstation in dit geval (je hebt het namelijk over een firewall)? Is de Playstation rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem? Als er een router of switch tussen zit dan maakt dit het soms lastiger. Ervaar je ook problemen met andere apparaten en games of is echt alleen Call of Duty?

Is het mogelijk een screenshot van je netwerkinstellingen te posten? Dan kijk ik graag met je mee of we dit op kunnen lossen!

Hey @Brian 

 

ja het gaat om een bekabelde Ps4, en gebeurd bij meerdere Call of Duty’s en of Battlefield.

andere apparaten gebruik ik niet om te gamen en boeit mij dus ook niet met alle respect. 

Ook meerdere ps4 geprobeerd mocht ook niet zo zijn.

als het goed is heb ik de screenshots erbij nu

 

groeten,

 

Aron

 

 

Reputatie 7

Hi @Aronn-m, dank voor de toelichting, dat zijn in ieder geval de juiste poorten. Als je een netwerk test doet vanaf de Playstation 4, zie je dan ook Type 2 staan? Zo op het oog zie ik eigenlijk niet waar het mis zou gaan, zoals al eerder gezegd ziet de verbinding er prima uit. Zou je eens een traceroute uit willen voeren, misschien dat we hier nog wat uit op kunnen maken. De reden dat ik vroeg of het ook met andere apparaten gebeurt is omdat dit een indicatie geeft van wat de mogelijke oorzaak is. Als je ook verbindingsproblemen hebt met andere apparaten dan is de kans groter dat het aan de modem of de verbinding ligt. Als het alleen de Playstation is dan moeten we hier de oorzaak zoeken. Ik hoor het graag!

Hey @Brian 

Hierbij een foto klopt dit zo?

het klopt trouwens dat mij ip adres nu 57 is op het einde, heb alles netjes aangepast, voor het geval dat je daar over valt.

heb me laten vertellen dat dit niet oke is

maar ik hoor het wel

groeten

Aron

 

Reputatie 7

zou je ook een traceroute van de gameserver kunnen geven ? dit is je lokale netwerk :)

Hierbij ook de Ping naar mijn ps4

 

@Hidden.nld 

 

dit goed?

 

En hierbij ook gelijk de Ping naar de gameserver

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Aronn-m 

Je staat nog steeds binnen je eigen netwerk, wat we willen weten welke exterene WWW gameserver je gebruikt.

Voorbeeld eerste server

 

@Pieter_B 

het enige ip adres wat ik via mijn ps4 kan vinden is 31.21.189.25 en dat heb ik dus al gedaan.

Reputatie 7
Badge +3

@Aronn-m 

Die 31.21 reeks, is met grote waarschijnlijkheid je WAN IP. Je ziet ook dat de ping deze IP resolved als je glasvezel provider.

Ik weet dus niet of je Game gebruik maakt van een ‘dedicated server, of dat jij, als je de game start, de server bent. Ben totaal geen gamer, dus ik laat het hier dan ook maar over aan de doorgewinterde community gamers om je eventueel verder te kunnen helpen.

Kleine side note, er zijn wel berichten in de community dat de Zyxel voor gamers niet een top toestel is. Er zijn ook berichten dat na het vervangen van de Zyxel door een eigen router .. veel problemen waren verdwenen.

Heb nu ook een nieuw modem geprobeerd, het is wel beter maar nog steeds waardeloos. Snap er niks meer van niemand kan mij helpen. En zelf heb ik er ook niet genoeg verstand van. Zit je dan nog lekker tot juni vast aan een contract en niet normaal kunnen gamen! Waardeloos dit.

Reputatie 1

@Aronn-m 

Voeg deze regels toe (4 regels dus) als je Port forwarding wilt gebruiken en schakel UPNP en DMZ uit als je Port Forwarding gaat gebruiken, of schakel alleen UPNP in dan Port Forwarding (geen regels daar) en DMZ uit.

Of als laatste wat je kan proberen zet UPNP en Port Forwarding uit dan zet je het IP-adres van je PS4 in DMZ dan zijn al je poorten van de PS4 open, maak wel altijd het IP van je PS statisch.

Onderstaande Port Forwarding regels zijn voor Call of Duty Black Ops Cold War, Modern Warfare en Warzone zowel voor de PS4 als de PS5, voor de XBOX en PC gelden andere Port Forwarding regels.

TCP 1935

         3478 - 3480

UDP 3074

         3478 - 3479

En haal de 80, 443 weg want die poorten gebruikt de PS voor game downloads en patches.

Demonware servers zijn de matchmaking servers voor Call of Duty die zitten in Ierland en Polen die hebben verder geen invloed op je multiplayer online game zijn puur om zeg maar in te loggen op de game en je stats en achievements (camo's, unlocks bij te houden).

Call of Duty heeft door heel Europa (Amsterdam,  London, Parijs, Frankfurt, Madrid, Bologna, en ook in andere steden in dezelfde landen) Dedicated Servers bij verschillende bedrijven (Choopa, Vultr, Gameservers.com, Clouvider, en nog veel meer.)

Bekijk de foto voor enkele IP-adressen van servers die door Call of Duty gebruikt worden voor MW, Warzone en BO CW.

 

Reageer