Beantwoord

onmogelijke bridge tap

  • 30 June 2020
  • 4 reacties
  • 216 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedenavond,

Wij hebben al enige tijd problemen met het internet, twee weken geleden (17-06) is de monteur van guidion langsgekomen om de lijn te meten . De monteur constateerde dat de lijn instabiel is. KPN zou binnen twee dagen contact met ons opnemen. Na twee weken niets te hebben vernomen informeerde ik vandaag bij de klantenservice wat de status is. Hier kreeg ik te horen dat de technische dienst had gemeten en had geconstateerd dat er een bridge tab aanwezig is en dit dus geen probleem van t-mobile is maar van mij en ik maar guidion moet bellen zodat die (weer) langs kunnen komen. Dit heb ik geprobeerd maar opgegeven naar 30 minuten in de wacht te hebben gezien. Bovendien zit er geen vertakking in de lijn ,het modem is direct aan het ISRA punt aangesloten via de grijze kabel die jullie hebben geleverd. Het modem  is ook meteen het enige wat aan het ISRA punt is aangesloten. Aangezien het probleem dus in het ISRA punt zelf moet zitten is dit wel een probleem van t-mobile c.q. KPN aangezien dit aansluitpunt bij de infrastructuur hoort en niet bij mijn installatie. Daarnaast vind ik het hooguit klantonvriendelijke dat er geen status updates komen vanuit jullie kant en dat de klant zelf het maar moet uitzoeken wat er aan de hand is. Voor de situatie zie ook de bijgevoegde foto. Rechter kabel is de kabel die uit de grond komt , ik heb een eengezinswoning dus er zit ook niemand onder mij. Linker kabel die gaat naar de modem. Dus resumerend er zit niets maar dan ook niets behalve het modem aangesloten op het ISRA punt. Graag wil ik dat mijn internet problemen worden opgelost.

 

icon

Beste antwoord door Brian 3 July 2020, 10:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Goed dat je deze foto bijvoegd 👍🏼

Moet voldoende zijn om aan te tonen dat er in jouw thuisinstallatie niks mis is.

T-mobile zou nu actie moeten ondernemen.

Reputatie 7

Hi @materie, duidelijke foto, dank daarvoor! Ik zie hier inderdaad geen bridge tap, wat mij wel opvalt is de uitgaande kabel. Is dit de kabel met het ‘DSL’ label die door ons is geleverd (van ongeveer 1,5m) of is dit de langere netwerkkabel? Deze laatste moet je namelijk niet gebruiken om de modem aan te sluiten op het ISRA-punt, dit kan voor storing zorgen.

Laat het mij nog even weten, als de modem aangesloten is met de (juiste) korte kabel dan ga ik opnieuw KPN voor je inschakelen via een spoedopdracht! 

Hoi @Brian bedankt voor je reactie.

Ik heb de kabel even nagemeten hij is inderdaad ongeveer 1.5 meter lang. De kabel werd destijds geleverd samen met het modem.

 

 

Reputatie 7

Hi @materie, top, dank je voor het nakijken. Ik heb opnieuw een opdracht uitgezet richting KPN met toelichting en de foto die je eerder hebt gemaakt. Ze nemen begin volgende week contact met je op om een afspraak met een monteur te maken! 

Reageer