Beantwoord

Ontevreden na overstap. Na installatie download snelheid 3 Mb (up 6 Mb)

  • 9 September 2020
  • 22 reacties
  • 553 Bekeken

Op de dag van overgang bleek er buiten de deur iets niet goed te zijn (in de centrale) daardoor eerst een week niets, geen telefoon, geen internet en geen televisie.  Monteur geweest en die heeft het opgelost toe hadden we signaal.

In de week erna tijdens een teams vergadering ineens geen signaal meer, storing in de buurt. Fijn als je thuis aan het werk bent.

Download snelheid is al die tijd niet boven de 3 Mb geweest, dus daarover weer gebeld met de servicedesk, die ook in zijn metingen zag dat er een en ander niet klopte, daar moest weer een monteur op af. Het is maar wat je fast internet noemt. 

Vandaag weer een langdurige internet storing ( enkele uren). Wederom niet kunnen werken.

Ja, ik heb het modem gereset (stekker eruit, al een keer of 5), ik heb andere kabels geprobeerd en andere poorten. (Het modem blijft vandaag flikkeren als of het een discolamp is) alles is bedraad aangesloten met minimaal cat 5e

Ik zit nu 14 dagen bij T-Mobile maar ik vraag me af of ik hier goed aan gedaan heb. Nog even en ik ga weer opzeggen wegens wanprestatie.

Ik hoor graag of ik de enige ben en of iemand nog een idee heeft, want hier zitten we echt niet op te wachten

 

Groet 

Paul Hoogmoed

icon

Beste antwoord door Brian 9 October 2020, 10:23

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @phoogmoed,

Allereerst bedankt voor de uitgebreide informatie en excuus voor de problemen die je tot nu toe hebt ervaren. Dit is zeker niet de bedoeling, en na het oplossen van deze problemen zal je zorgeloos gebruik kunnen maken van onze diensten. Wij meten dat het inkomende signaal al een tijd rond de 30 Mbit/s is, waar dit 100 Mbit/s hoort te zijn, en dat het soms keldert naar de snelheden die jij noemt. Dit gaan wij sowieso oplossen en wij zijn nu samen met de lijnbeheerder aan het monitoren waar dit aan kan liggen. Heb je het modem aangesloten in de meterkast of op een andere plek bij jou thuis? Vrijwel altijd werkt het aansluitpunt in de meterkast namelijk het beste. Het kan zeker geen kwaad en ik raad je graag aan om dit te proberen, maar momenteel heb ik weinig twijfels dat het hier fout zal gaan. Ondertussen doen wij onze uiterste best om dit voor eens en voor altijd op te lossen!

Beste Cal,

Ik haal nu inderdaad met jullie snelheidstest 30 Mbit. Vreemd dat SAB niet hoger komt dan 4 Mbit.

Mijn isra punt zit in de woonkamer en daar staat dus ook het modem. Alles zit bekabeld aangesloten, dus ik denk dat plaatsen in de meterkast niets oplost. Ik heb draadloos uitgeschakeld omdat ik daarvoor een Mesh (T-LINK) heb. 

 

De modem lampjes blijven aan en uit gaan , ook het internet (wereldbolletje)

Ik hoop dat het snel gefikst wordt.

@Cal 

3 dagen lang heb ik al geen internet sinds ik me bij tmobile heb aangemeld en het installatie pakket heb ontvangen. Blijkt dat het te maken heeft met de buitenverbinding die geen verbinding met de modem maakt en de binnen verbinding? Ik zou graag willen weten of de technische dienst er al mee bezig is. Ik kan nu thuis helemaal niks en ben overgestapt naar jullie dus de vorige provider is al opgegeven. Ik vind het onacceptabel dat het nu nog 7 dagen kan duren als ik nu al 3 dagen met niks zit. 
 

hoe gaan we dit oplossen? Want dit is natuurlijk niet goed en sta op het punt alles te retouren want hier heb ik niks aan. Krijg ook nergens reactie.

 

Zes dagen geleden dit probleem gemeld maar nog niet opgelost. weet ook niet wat er wel gedaan wordt. De snelheid is nu 30 Mbit  terwijl ik betaal voor Fastinternet 100 Mbit. 

Zoals gezegd de week daarvoor werkte helemaal niets.

Ik hoor graag welke concrete actie er gedaan is of wat ik kan verwachten. 

Ik stel ook voor dat ik maar een derde van de factuur betaal wegens niet geleverde diensten

 

Paul

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @phoogmoed,

Bedankt voor de uitgebreide informatie. De reden dat ik je aanraad om, bij wijze van test, het modem aan te sluiten op het aansluitpunt in de meterkast is omdat dit vrijwel altijd het hoofdaansluitpunt is, en andere aansluitpunten in een huis hier vaak een verlenging van zijn. Dit wordt ook wel een bridge tap genoemd en veroorzaakt vaak traag internet en / of complete uitval. Meer informatie over een bridge tap kan je terugvinden in het volgende topic: Alles over 'bridge taps'. Hierdoor is de kans erg groot dat je (veel) betere resultaten haalt op het aansluitpunt in de meterkast.

Ondertussen zijn wij nog druk voor je bezig om jouw internetlijn te monitoren en om erachter te komen waar het precies mis gaat, en zodra wij meer weten stellen wij jou als eerste op de hoogte. Excuus, normaliter zijn wij hier een stuk sneller in, alleen momenteel hebben wij het erg druk. Nadat wij het probleem hebben opgelost, zullen wij zeker voor een compensatie zorgen. Geen zorgen, wij zullen je zeker niet uit het oog verliezen en wij rusten niet totdat dit is opgelost!

Hoi @CGJ, ik ben blij om te zien dat je al geholpen wordt door Brian in het volgende topic: nog steeds geen INTERNET en interactieve TV.

Er is een monteur van KPN bij geweest en ook ik ben er van overtuigd dat het ISRA prunt in de kamer zit en niet in de meterkast. Maar laat anders iemand dit controleren die er meer verstand van heeft.

Het is nu 9 dagen nadat ik het probleem gemeld heb en mijn werk lijdt hieronder. Als het niet snel opgelost wordt ga ik weer terug naar ZIggo.

@CalWaarom ga je er vanuit dat de ISRA  in de meterkast zit, dit in veel gevallen namelijk niet zo en zit die ergens anders in de woning.

Bij mijn ouderlijk huis zat die zelfs helemaal aan de andere kant als de meterkast, en in een vorig huis waar ik gewoond heb zat die in de woonkamer en veel oude apartementen zit die gewoon bij de voorgevel.

Wil je het zeker weten, vraag een foto en stop met tijd rekken of vertragings technieken, niet elke klant weet alles ieder heeft zijn eigen specialiteit.

@phoogmoed , zou je een foto kunnen plaatsen van de aansluiting, en voor cal een foto van de meterkast.

Meterkast en aansluiting in de kamer, aangesloten door KPN monteur
 

 

Het huis is in 1904 gebouwd, toen was er zelfs geen stroom in huis.

Op foto 3 zit links de oude lasdop en rechts de nieuwe opbouw ISRA.

Normaliter wordt die lasdop helemaal vervangen. Maar aan de hand van de foto's is lastig te zeggen of de ‘doorlus’ wegens een te korte invoer kabel of gebrek aan ruimte/toegankelijkheid, terecht is. Als ik het goed zie komt die invoerkabel uit een soort buis, en is er niet meer veel ruimte om die kabel te buigen en in te korten om het netjes op een opbouw ISRA af te monteren, dus is er voor gekozen om deze door te lussen. Ziet er verder prima.

Modem zou je dus op het witte kastje rechts waar KPN op staat moeten aansluiten. 

Dat zit hij ook, zoals gezegd deze aansluiting is door een monteur van KPN gemaakt.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @phoogmoed,

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Inmiddels is onze technische dienst tot de conclusie gekomen dat wij graag een monteur van Guidion bij je langs sturen, en hiervoor heb je iets meer dan een uur geleden een email en SMS ontvangen. Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat heel graag.

 

De aansluiting ziet er inderdaad goed uit! Erg fijn dat je mee hebt kunnen kijken @prodigy, en bedankt voor het scherpe oog @Doornekamp33:smile: Je hebt inderdaad gelijk dat ik in mijn bericht had moeten zetten “Als je een aansluiting in de meterkast hebt...” Het klopt inderdaad dat in genoeg huizen geen aansluiting aanwezig is in de meterkast, maar in mijn ervaring is die er vaak wél, én werkt de aansluiting in de meterkast vaak een stuk beter, als (:stuck_out_tongue_winking_eye:) er klanten voorbij komen met problemen omtrent wegvallende diensten en lage bitrates. Ik kan best geloven dat ik een onevenredige indruk heb van het aantal hoofdaansluitingen dat in de meterkast uitkomt, aangezien ik in deze functie vooral naar klanten die problemen ervaren met het internet kijk, en niet naar de klanten die altijd gewoon een goede verbinding hebben, en ik heb hier ook geen cijfers voor (gevonden) die meer kunnen vertellen over de gebruikelijke locatie van een aansluiting.

Zelf had ik dit op basis van bepaalde informatie uit onze systemen de kans al erg klein geschat in het geval van phoogmoed, maar het is eigenlijk een erg makkelijke en snelle oplossing als het blijkt dat de andere aansluiting gewoon goed werkt. Het is natuurlijk alleen weer wat lastiger als je een hele opstelling hebt staan die afgestemd is voor de locatie in de woonkamer, alleen is het lastige natuurlijk dat daadwerkelijke bridge taps vaak lastig gratis op te lossen zijn.

Hopelijk heb ik mijzelf hiermee kunnen verduidelijken en aanvullen. :relaxed:  

@Cal , Je hebt met het aantal ISRA’s in meterkasten ronduit gelijk, zal rond de 90/95% van de gevallen ook zo zijn, zal alleen in de vraagstelling duidelijk moeten gevraagd of zoals hier een foto waaruit blijkt dat er een rare situatie is gecreeerd door KPNnetwerk door de oude isra er tussen te laten.

 

Ik heb een afspraak gemaakt, wel pas op 2 oktober dus nog twee weken ellende.

Er van uitgaand dat het dan opgelost is heeft het dus meer dan een maand geduurd om te leveren wat beloofd is.

Ik hoop dit snel achter ons te laten

Helaas, monteur heeft de lijn doorgemeten geconstateerd dat het een groot drama was, ongeveer eleke 20 seconden een storingsmelding. Heeft dit doorgegeven en nu weer max 7 dagen wachten of KPN hier iets aan gaat doen. 

Ondertussen ingebrekestelling verzonden, want het is te gek voor woorden. Dagelijks storingen, uitval van het netwerk. Heel fijn als je wegens corona thuis moet werken. Vanaf 30 augustus nog geen dag zonder storingen. Call center zegt niks te kunnen doen, na een uur wachttijd. Ook zij geeft aan bij meting dat de lijn erg slecht is. Waarom dit niet eerder doorgegeven aan KPN. Ik heb dit toch al een maand geleden aangegeven. Spoed kent T-Mobile niet.

 

Staat 1 foutje in de brief, T-Mobile verplicht zich niet tot het leveren van een verbinding van 100Mbps maar een verbinding tot 100Mbps, dit omdat DSL in tegenstelling tot glasvezel nogal van wat factoren afhankelijk is welke snelheid haalbaar is.

 

En voor de volledigheid, je behoort hem ook aangetekend te versturen voor de rechtsgeldigheid.

Fijn dat T-mobile ons zo op de hoogte houd van de vorderingen.  Niet dus, laatste bericht van 20 dagen geleden en geen enkele voortgang in het oplossen van onze problemen.

Reputatie 7

Hi @phoogmoed, excuses dat het wat langer duurde maar geen zorgen, we hebben in de tussentijd niet stil gezeten. De netbeheerder is aan de slag met verbinding vanuit de centrale en eergisteren hebben we ook weer een monteur vanuit onze kant aangestuurd om je verbinding na te lopen zodra de netbeheerder klaar is met hun werkzaamheden. Ik heb er alle vertrouwen in dat je snel kan genieten van een goede verbinding!

Vandaag had ik mijn derde afspraak met een monteur (nu weer KPN) tussen 12 en 14.00. Weer tien dagen voorbij sinds de vorig mislukte actie.

Alle spullen aan de kant zodat de monteur goed bij het ISRA punt kan. En dan om 12.10 een telefoontje, Er zijn monteurs ziek en mijn monteur kan niet komen. 

Dus nog langer met een steeds uitvallend netwerk op een minimale snelheid. 

Voorrang, spoed het zijn woorden die T-Mobile niet kent.

Nu maar afwachten of de volgende afspraak wel door gaat, raar he, maar ik geloof er niet meer in dat dit goedkomt. 

Ze hebben nog 3 dagen tot het 16 oktober is, ik vrees dat je een andere provider moet opzoeken als je je aan de ingebreke stelling houd.

Vandaag de derde monteur (2e van KPN) geweest die het zelfde constateerde als de eerste twee, de lijn deugt niet. Deze stelde voor om monteur 4 en 5 te laten komen (volgende week) om te proberen de kabel te repareren.

Helaas de maat is vol, ik heb de stekker er uit getrokken. Na verschillende lagen in het telefoon support gesproken te hebben, heeft T-Mobile toegegeven dat wat ze verkocht hebben, niet gaat werken. En het contract ontbonden wordt. Let wel, verkoop en support hebben gedaan wat ze kunnen, maar dit was een wedstrijd die niet gewonnen kon worden. 

Hiermee sluiten we het boek.

Reputatie 7

Hi @phoogmoed Ai dat is balen om te horen. :disappointed: Hopelijk verloopt het wat soepeler bij je volgende provider en mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen laat het dan zeker weten!

Reageer