Beantwoord

OPENVPN op Netgear R7000 (DD-WRT) achter Huawei HG659

  • 25 October 2018
  • 3 reacties
  • 902 Bekeken

Beste allen,

Ik doe verwoede pogingen om met mijn tweede router (een Netgear R7000 met DD-WRT) verbinding te maken met mijn OPENVPN-provider. Dat lukt tot nu toe niet. Ik heb op de Huawei DMZ geactiveerd voor de Netgear en deze als LAN-to-WAN verbonden. Het lokale IP-adres van de Huawei is 192.168.1.1 en dat van de Netgear 192.168.2.1. Ook heb ik port 1194 geforward naar de Netgear (ik weet niet of dat nog wat bijdraagt...?). Ik krijg het echter niet draaiende. Ik heb dit forum afgestruind maar ben de oplossing nog niet tegengekomen.

Het zou on-ge-lo-fe-lijk fijn zijn als de Huawei er niet meer tussen zou hoeven of in bridge mode zou kunnen. :-(

Wie heeft de gouden tip?
icon

Beste antwoord door johnny_2894 26 October 2018, 08:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Mooi dat het gelukt is! Met twee routers achter elkaar met 2 netwerken heb je ook 2 keer NAT wat overbodig is en altijd wat vertraging oplevert weet ik uit ervaring.

Bridge mode voor de Huawei zou inderdaad mooi zijn.
Hoi Folkert,
Dat is ook een mogelijkheid, maar ik heb liever 2 losse netwerken.
Het is inmiddels overigens gelukt. Zonder DMZ en zonder port forwarding.
De twee verschillende IP-adressen zijn ervoor om conflicten te voorkomen; beide router delen immers IP-adressen uit, maar in een andere range.
Het verbinden met de VPN-server werkt nu.
Feit blijft natuurlijk dat de Huawei een irritant opstakel is. Ik zou er graag vanaf zijn...
Reputatie 7
Badge +3
Beste Johnny,

Heb je de R7000 als router staan? Gezien de IP adressen die je noemt...
Kun je niet beter de R7000 als accesspoint instellen? Eventueel in de Huawei de R7000 een vast IP adres geven zodat je altijd weet via welk IP adres je in de R7000 setup kunt komen.

Ik heb geen T-Mobile thuis maar ik gebruik mijn kabelmodem gewoon standaard als modem + router en een Asus router ingesteld als accesspoint erachter (zit als standaard optie in de Asus firmware).
Op die manier kan ik probleemloos mijn Private Internet Access VPN via OpenVPN bereiken.

Groet, Folkert

Reageer