[Opgelost] [28-02-2019] Traag vast internet en geen verbinding PSN en andere services

  • 28 februari 2019
  • 58 reacties
  • 6091 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 3648 reacties

16:45

Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.


4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!


23:15

We zijn nog druk bezig met de oplossing. Het werk gaat onverminderd door.


22:10

Er is meer zicht op een mogelijke oorzaak van het probleem. Onze experts werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.


21:25

We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.


20:08

Een aantal klanten geeft ook aan niet in te kunnen loggen op het Playstation Network We hebben een nieuw topic geopend


16:43

Het onderzoek is nog in volle gang, zodra we meer weten delen we het hier!


15:05

We ontvangen op dit moment meldingen van klanten die last hebben van een trage internetverbinding. Bedankt voor jullie bericht, we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.



58 reacties

Reputatie 1
Het is een route leak geweest vanuit AS200020 / NAWAS, een landelijk DDoS mitigation platform.
Reputatie 6
Badge +5
Wow @Wunk en @Phantium,

Goed researchwerk! Vanuit Thuis kan ik niet veel melden. We hebben geen impact ervaren van onze klanten, het lijkt dus niet echt opgemerkt.
Reputatie 1
Sprak net een Cogent engineer, die gaf aan routes tussen AS50266 en AS174 kwijt te zijn tussen 16:52 en 17:07. Het ging kortstondig via Level3, toen 4 minuten nergens heen en toen stabiliseerde 't weer..

Research continues 😉
Reputatie 1
Zijn er gewoon, google maar op bgplay
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t :)
Nog even aan 't zoeken wat


Klinkt alsof iemand z'n BGP tabel verkloot heeft.. 😁

Zou tof zijn om een systeem op te zetten die dit continue monitored.
Misschien heeft iemand dit al gemaakt. 🤔 Waarschijnlijk niet publiek.
Reputatie 1
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t 🙂
Nog even aan 't zoeken wat
Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..
Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..

FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.
Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:




Hmm, ik heb het ook even bij mij gecheckt. Lijkt in dit geval geen issue voor alle klanten van T-Mobile thuis in ieder geval. Misschien een specifieke FTTH lokatie?

Reputatie 1
Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..
Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..

FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.
Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:

Update: inmiddels is ook mijn internet snelheid weer terug naar wat ik gewend ben van T-Mobile.
16:45 Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen

Ik belde net met jullie klantenservice en ze zeiden dat de storing nog steeds gaande is en niet bekend is wanneer er een oplossing is. En nu zeg je dat alles in orde is? Mag toch iemand uitleggen waarom mijn internet nog steeds langzaam is. Graag contact.
Reputatie 6
Badge +5
16:45 Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen
Reputatie 2


12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.

Waar is dit op gebaseerd? Ik zie nog steeds loss en een langzame verbinding.

Hier ook nog steeds traag internet.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.



Waar is dit op gebaseerd? Ik zie nog steeds loss en een langzame verbinding.
Reputatie 6
Badge +5

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.

Het lijkt weer te werken. Op twitter zag ik Webcare aangeven dat er vanochtend een aanpassing was gedaan waardoor het weer "even" terug kon komen.
Omg T-mobile thuis vanmorgen deed alles het weer na behoren.
(Wat was het probleem?,, Zouden we als klant graag willen weten)
Want rond ca 11:45 kan ik weer mijn playstation netwerk niet benaderen.
Via mij hotspot wel dus probleem ligt weer bij jullie!
Wat is er nu al 2 dagen aan de hand met jullie 750mb glasvezel netwerk ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt.
Inderdaad nog steeds issues... Na 24 uur nog steeds geen stabiele oplossing....
Ook hier zijn de problemen helaas weer terug...
Ook nu is het weer zover dat PSN niet functioneerde, erg vervelend om dit twee dagen achter elkaar te hebben....
Reputatie 1
Te vroeg gejuicht, vanochtend was 't 0% loss, we zijn nu weer terug naar 25-45% packetloss binnen de CW backbone..

Dat word interessant met thuiswerken vandaag, gezien ik nu geen stabiele vpn met 't werk kan krijgen...
Reputatie 2
4:00
Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!


Wat was het nou? Sommige van jullie forum bezoekers zijn hier wel geïnteresseerd in...
Reputatie 1
Loss is weg voor mij idd. thx
4:00
Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!


Helaas, geen verschil. Ik heb nog steeds ongeveer 100/100 ipv de 750/750 waar ik voor betaal.
Reputatie 6
Badge +5
4:00
Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!
Reputatie 4
Badge +3
Het lijkt hier weer goed te werken.

Reageer