Beantwoord

Oude E-Mail adres koppelen aan nieuw account


In Februari van dit jaar zouden we gaan verhuizen. Bij T-Mobile-Thuis een verhuizing aangevraagd. Omdat het vor ons een eis was dat op beide locaties er internet beschikbaar was, was het niet mogelijk een bestaand account te verhuizen, want een verhuizing betekent altijd maar op 1 locatie tegelijk een verbinding. De klantenservice raadde aldus aan om op de nieuwe locatie een nieuw abonnement af te sluiten, en na de verhuizing het oude abonnement op te zeggen. Mij werd toen gegarandeerd dat na de opzegging van het oude abonnement het e-mail adres daarvan overgezet kon worden naar het nieuwe abonnement.

Afijn, we zijn 3 maanden verder, het oude abonnement is opgezegd, en ondertussen is ook de oude mailbox niet meer benaderbaar. Maar toch kan ik het oude e-mail adres niet meer koppelen aan mijn nieuwe account, want het systeem zegt dat dit adres al in gebruik is. 

Ook de klantenservice zegdt dat ze dit niet kunnen regeln, terwijl diezelfde klantenservice 3 maanden geleden mij VERZEKERDE dat dit geen probleem zou zijn.

Graag oplossen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 July 2020, 15:09

Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Tommie,

Bedankt voor het navragen. 

Groet Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Peterx2, ik heb het nagevraagd maar dit is inderdaad niet mogelijk. Ik heb nog een omweg geprobeerd maar hier lukt het ook niet. Excuus voor het ongemak.

Hoi Tommie, bedankt voor je antwoord.

Goed om te weten dat alles weg is, echter ik kan dus hetzelfde adres ook niet meer opnieuw aanmaken ook niet als alias. De server geeft aan dat het emailadres al in gebruik is.

Groet Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Peterx2, na een opzegging blijft de mailbox 6 maanden bestaan, daarna is hij weg en niet meer terug te halen. Alles wat in je mailbox zat, zal ook verloren gaan.

Ik kan de alias voor je op een andere manier proberen aan te maken, echter weet ik niet of dit zal lukken. 

Ik bedoel mijn oude t-mobilethuis adres van mijn vorige woonplaats. Telfort heeft hier niets mee te maken.

Reputatie 3

Dat zou je bij je oude provider Telfort moeten navragen, maar ik ben bang van niet. 

Is er nog een andere manier om bij mijn oude mailadres te komen?

Reputatie 3

Dank voor je antwoord.

Ik ging er vanuit dat ik na 6 maanden mijn emailadres opnieuw kon aanmaken en was vervallen. Ik weet niet meer waarom ik er niet meer in kan. Ik heb ook nog een oud telfort account en kan daar nog steeds email van ophalen. De pst heb ik overgezet.

Tja Telfort zal dan haar shit niet op orde gehad hebben. KPN heeft zo nog 11 maanden mijn Spotify account in de lucht gehouden. Normaal als je bij een provider weggaat moet je een forward instellen, maar is het verschillend hoe lang de provider deze in leven houden. Ik vind de T-mobile email adressen irritant. Gebruik hem helemaal niet, werkt prima met Gmail en Hotmail. 

Dank voor je antwoord.

Ik ging er vanuit dat ik na 6 maanden mijn emailadres opnieuw kon aanmaken en was vervallen. Ik weet niet meer waarom ik er niet meer in kan. Ik heb ook nog een oud telfort account en kan daar nog steeds email van ophalen. De pst heb ik overgezet.

Reputatie 3

Ik haal dit toppic even aan omdat deze in de sugesties naar voren kwam bij het intypen van het onderwerp en het probleem soortgelijk is.

Mij was verteld dat ik mijn oude emailadres ook kon overzetten. Later belde ik met de klantenservice en die vertelde mij dat ik 6 maanden moest wachten en het oude emailadres dan weer werd vrij gegeven en ik deze weer kon aanmaken.

Dit laatste is mij niet gelukt, ook niet na veel bellen met de klantenservice.

Is dit wel mogelijk?

Kunnen jullie mijn email van mijn oude adres forwarden naar mijn nieuwe t-mobilethuis adres? Ik kan er namelijk niet mee bij.

Vriendelijke groet,

Peter

Welk domein is het en waarom kom je er niet meer in? Een forward instellen van een ander domein kan T-mobile sowieso niet. Je kan alleen in je Outlook een PST maken en die in je nieuwe inbox importeren of koppelen. Net wat je leuk vind. 

Ik haal dit toppic even aan omdat deze in de sugesties naar voren kwam bij het intypen van het onderwerp en het probleem soortgelijk is.

Mij was verteld dat ik mijn oude emailadres ook kon overzetten. Later belde ik met de klantenservice en die vertelde mij dat ik 6 maanden moest wachten en het oude emailadres dan weer werd vrij gegeven en ik deze weer kon aanmaken.

Dit laatste is mij niet gelukt, ook niet na veel bellen met de klantenservice.

Is dit wel mogelijk?

Kunnen jullie mijn email van mijn oude adres forwarden naar mijn nieuwe t-mobilethuis adres? Ik kan er namelijk niet mee bij.

Vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +16

@bharskamp Daar heb je helemaal gelijk in, goed punt en mooi aangedragen oplossing! 😁👍

Dat neemt overigens niet weg, dat de initiële vraag: “Kan ik mijn oude account meenemen?” niet mogelijk is, maar met een beetje creativiteit komen we al een heel eind. Lekker bezig en top dat je dit deelt!

Reputatie 3

@Jason Je kan toch een PST trekken en die importeren in de nieuwe Outlook account? In webmail lastig, maar in Outlook niet heel moeilijk. Die PST komt na importeren gewoon onder de Inbox te hangen.

Dat hij al een jaar oud was, had ik niet gezien. Ik was aan het lezen en kijken of ik nog ergens kon assisteren ;)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bharskamp, je kunt zeer zeker aliassen aanmaken. Het is echter niet mogelijk om je oude e-mailadres over te hevelen op je nieuwe inbox, zo werkt het niet. Maar met een beetje doorsturen/doorverwijzen vanuit je vorige inbox kom je al een heel eind! 

Ik denk dat er verwarring ontstaan is destijds over wat mijn collega bedoelde aan de telefoon en hoe dit geïnterpreteerd werd nadien. Elke nieuwe aanvraag, heeft een eigen My T-Mobile Thuis account én een eigen @t-mobilethuis.nl inbox. Daar kun je niet omheen. Ook vervalt een oude mailbox automatisch na zes maanden, dat geldt sinds eind 2020 voor elke provider trouwens.

Misschien een gekke vraag, maar is er een specifieke reden waarom je dit topic ruim anderhalf jaar na dato aanhaalt? Kan ik je ergens mee helpen of kwam je dit topic tegen toen je op zoek was? 😄

Reputatie 3

Je kunt je PST/OST toch gewoon koppelen in je nieuwe email?

Oke het is niet je oude email adres, maar je bent in ieder geval je mails niet kwijt. @Jason is het ook niet mogelijk om bij afsluiten van het ene mail adres een alias aan te maken? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TimBrom, het advies om een nieuw abonnement aan te vragen voor je nieuwe adres en het ‘oude’ abonnement te behouden totdat Internet op het vorige adres niet meer nodig is, is een goed advies geweest! Ik vind het daarentegen oprecht erg spijtig dat verzekerd is dat je jouw e-mailadres kunt meenemen naar het nieuwe abonnement. Dit is niet mogelijk en is ook nooit mogelijk geweest, mijn oprechte excuses voor dit misverstand. Wel blijft een e-mailadres drie maanden actief om een eventuele overstap makkelijker te laten verlopen. Binnenkort zal dit zelfs verlengd worden tot zes maanden.

Dat het meenemen van een mailbox niet mogelijk is ligt ten grondslag aan twee hoofdredenen: 

  1. Wegens de privacywetgeving (AVG en Europese GDPR) zijn we verplicht persoonsgegevens te beschermen. Daarom kun je geen inactieve mailboxen meenemen naar een ander abonnement. Dit zou namelijk betekenen dat iedereen het T-Mobile Thuis e-mailadres van een ander zou kunnen doorgeven bij een nieuw abonnement en dan middels wachtwoordwijziging alles kan beheren en inzien met betrekking tot die mailbox.
  2. Het is technisch ook niet mogelijk: jouw T-Mobile Thuis e-mailadres is gekoppeld aan je klantnummer en daarmee aan de aansluiting op een specifiek adres. Het systeem kan eenzelfde e-mailadres (voor de duidelijkheid @t-mobilethuis) niet koppelen aan twee klantnummers of twee abonnementen, omdat dit systeemtechnisch dan niet herkend wordt. De uitzondering hierop is: wanneer je een verhuizing doorgeeft en daarmee niet een losstaand, nieuw abonnement aanvraagt op het nieuwe adres, kan deze mailbox wel worden meegenomen omdat dit gezien wordt als een abonnementswijziging en niet een nieuw contract - sec systeemtechnisch bedoel ik. 

Los van bovenstaande uitleg, vind ik het kwalijk dat er foutief geïnformeerd is. Ik vind het oprecht jammer dat ik je geen goed nieuws kan brengen, maar ik wil wel 100% eerlijk tegen je zijn; ik kan het e-mailadres niet herstellen en daardoor het probleem niet oplossen. Dat gezegd hebbende, wil ik er wel alles aan doen om je toch te kunnen helpen. Is er iets waarmee ik je blij kan maken?

Reageer