Beantwoord

Oude iPad alleen op Wifi gastennetwerk

  • 5 December 2019
  • 8 reacties
  • 850 Bekeken

geen idee waar te beginnen.

alle apparaten werken goed in mijn wifi netwerk behalve één i pad deze kan alleen met gasten netwerk verbinden (ik zie mijn normale wife netwerk wel maar wil niet verbinden) kan dit ergens geblokkeerd worden???

icon

Beste antwoord door yalerta 9 December 2019, 22:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Mike Zelf 

Ondersteund je iPad 2,4 GHZ of 2,4 en 5 GHZ?

Zou je misschien eens 2,4 en 5 GHZ apart instellen met het vinkje weg bij instellingen hetzelfde houden voor 2,4 GHZ en 5 GHZ. Easy mesh uitschakelen eerst anders lukt het niet.

Als je de standaard instellingen hebt probeer dan bovenstaande.

Reputatie 7
Badge +16

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal: vaak werkt het met deze methode. Op welke IOS versie draait je iPad trouwens?

is een oude i pad 6.1.00 en werkt plots alleen op gasten netwerk zowel 2,4 als 5ghz en ik kom er zojuist achter dat een oud mobieltje van schoonmoeder hetzelfde op mijn wifi netwerk reageert.

ik denk eigenlijk dat de Tmobile router niet voor oudere modellen apparaten geschikt (meer) is…

of kan het iets met poorten en adressen zijn dan word het nog weer anders

Reputatie 7
Badge +5

Verwacht eerder dat die oudere apparaten onvoldoende toegerust zijn voor het beveiliging-protocol op het eigen netwerk gedeelte.

Het gast netwerk kan bijvoorbeeld ingesteld zijn op oudere (minder veilige) protocols. In de modem kan aleen maar WPA2-PSK ingesteld worden voor zowel gast als eigen netwerk. Maar is dit werkelijk zo?

Er kan in de Zyxel wel een toegangsscenario (profiel) in gesteld worden voor het gastnetwerk.

Wat maakt het uit dat die oudere apparaten niet met het eigen netwerk kunnen verbinden? Moet vanaf die apparaten geprint worden, bestanden uitgewisseld?

Reputatie 7
Badge +15

Laat het gewoon hierbij, wifi = wifi 👍

tja… de chromecast hangt in het andere netwerk! ;-( en daar was het om te doen (oude i pad voor netlix/ youtube) 

dus ja dat is wel wifi maar wel andere wifi

 

maar bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +5

@Mike Zelf 

Wees maar zuinig op de Netflix / Youtube installatie op die oude iPad.

Als je ooit een factory reset op die iPad doet en het weer een werkend apparaat wil maken ga je flink de mist in. Ik ben daar zelf flink mee gepakt doordat Apple en de App makers beslissen dat een app na zo'n reset helaas niet meer werkt. Soms, heel soms is er een oudere versie beschikbaar.

Jammer dat de Zyxel modem geen andere beveiligings instelling zoals WPA-TKIP of WPA-AES toelaat hiermee was het misschien mogelijk geweest om de iPad in het “eigen” netwerk te verbinden.

Ja, ook de “wijze” mensen die beslissen wat er voor de gebruiker in een modem toegankelijk mag of kan zijn hebben dezelfde trekjes als de eerder genoemde Apple mensen en App makers.

/sarcame aan : Een iPad van 2013 is toch antiek, toch? /sarcasme modus uit.

Reputatie 7

Hi @Mike Zelf

 

Een interessante puzzel! Om het allemaal werkend te krijgen, kun je de Chromecast ook op het gastennetwerk zetten. Op die manier kun je de oude iPad nog steeds gebruiken om te streamen. 

 

Wellicht kun je in het modem kijken naar de instellingen van het gastennetwerk en die van het hoofdnetwerk. Misschien dat daar inderdaad net een ander beveiligingsprotocol achter zit, maar dar zou mij eerlijk gezegd verbazen. Houd je ons op de hoogte of en hoe je het werkend krijgt?

Reageer