Beantwoord

Ouderlijk toezicht werkt niet zoals het hoort

  • 4 June 2018
  • 6 reacties
  • 784 Bekeken

Hallo,
Ik probeer al een tijd om de ouderlijk toezicht functie werkend te krijgen voor één van de mobiele apparaten bij ons thuis.
Het idee is dat je regels kunt toevoegen waarin je specificeert op welke tijden dat toestel online kan. Wij hebben ingesteld dat het mobiele apparaat op wifi kan tussen 07:00-09:00 en 17:00-22:30. Een goede oplossing lijkt, maar in de uren dat de toegang wel is toegestaan, is er geen steady wifi verbinding beschikbaar voor dag apparaat, terwijl de andere apparaten in huis (zonder ouderlijk toezicht), wel gewoon wifi hebben. Vaak krijgt het betreffende apparaat pas na een uur of wat toegang, en die toegang wordt dan ook heel random aan en uit gezet, terwijl er staat dat het signaal op volle sterkte is.

Wij hebben al een ander kanaal wifi geprobeerd, het toestel opnieuw opgestart om 17:00 en de klante service gebeld, maar het schijnt een onbekend probleem te zijn en nogal lastig om op te lossen.

Iemand tips?
icon

Beste antwoord door Sander 8 October 2018, 12:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hi Keizer92, ik heb meteen met je meegekeken en het is voor onze technische dienst inderdaad wat lastig achterhalen wat de oorzaak kan zijn. De instellingen in de modem staan goed dus het zou goed moeten werken. Is het voor jou misschien mogelijk om de ouderlijk toezicht functie te testen met een ander apparaat? Op die manier kunnen we testen of het misschien tóch aan de modem ligt of dat het de combinatie met de mobiel is. Mocht het ook bij andere apparaten niet goed functioneren dan kunnen we mogelijk de modem omwisselen. Ik hoor graag wat het resultaat is!
Hi Brian,
Het duurde even, maar ik heb inmiddels het ouderlijk toezicht getest op mijn eigen telefoon, en ook dat levert veel problemen op: het internet is erg traag tijdens de toegestane uren of er is überhaupt geen internet verbinding.
Dit zou dus nu betekenen dat er een nieuwe modem zou moeten komen? Ik hoor graag van je wat ik hiervoor moet doen.
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Hi Keizer92, geen probleem hoor, bedankt voor het testen! Dan lijkt de oorzaak inderdaad in de modem te liggen. Ik heb de bevindingen weer doorgegeven aan de technische dienst, ik verwacht dat we inderdaad de modem om gaan wisselen. We gaan voor je aan de slag!
Hi Brian,

Sinds jouw laatste bericht, heb ik helaas niks meer vernomen van T-Mobile. Gaat inderdaad de modem omgewisseld worden? En moet ik hier zelf even over gaan bellen? Of bellen jullie mij?

Alvast bedankt voor jouw antwoord.
Reputatie 7
Hi Keizer92, mijn collega heeft je op 10 juli een e-mail bericht gestuurd maar zo te horen is deze niet aangekomen. We bieden geen ondersteuning op de ouderlijk toezicht functie, je moet dit eigenlijk zien als een "extra" functie. We kunnen hier de modem dus niet voor omwisselen, sorry.
Reputatie 7
Hoi @Keizer92

Welkom op onze Community! Ik denk graag met je mee om het modem voor bepaalde apparaten offline te gaan. Dit is niet een optie die onze Klantenservice actief ondersteunt, maar ik denk graag met je mee, want het is wel degelijk mogelijk!

Heb je een Huawei modem dan helpt deze handleiding je verder. Dit staat vermeld onder het kopje Parental Control. Ik heb het hier ook nog even geknipplakt:

Controlling Computer Internet Access Your HG659 provides time control function. With this function, you can set limits on the duration of Internet usage. you can confine Internet access to specific computers or deprive specific computers of Internet access.1. Log in to the web management page.2. In the navigation tree, choose Internet > Parental Control > Time Rules.3. Click New time rule.4. In Rule name, enter a new rule name you specified.5. In Times allowed, set the time range that allowed to access the Internet.6. Select the device you want to control.7. Click Save.


Heb je een Draytek modem, dan helpt dit topic je verder: Time Schedule op de Draytek.

Ik hoop dat je hiermee snel de nachtelijke uurtjes offline zet! 🙂 Laat je weten of het gelukt is?

Reageer