Beantwoord

Overstap naar DSL Internet 20 Mb abonnement

  • 26 November 2018
  • 11 reacties
  • 634 Bekeken

Momenteel overweeg ik om over te stappen naar het DSL Internet 20 Mb abonnement.

Hier heb ik echter een paar vragen over:

- Welke modem wordt er bij dit abonnement geleverd (merk/type)?
- Kan ik op deze modem fysiek (d.m.v. een knopje) de wifi uitschakelen?
- Wordt het afgeraden om ’s nachts het modem uit te schakelen? Momenteel heb ik een abonnement bij Telfort en deze geven aan dat ik de modem niet uit moet schakelen in de nacht omdat de provider dan denkt dat er een storing is waardoor de internetsnelheid steeds verlaagd wordt.

Alvast hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vragen.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 26 November 2018, 20:23

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Je krijgt de Huawei H659 als modem/router, dit is een wat men noemt modem/router dat betekent dat deze ook de Wifi verdeeld over de aangesloten apparaten.

De Wifi uitzetten is geen optie, dat schakelt volgens mij de gehele modem/router uit, daarbij maakt de provider 'snachts gebruik van de modem om periodiek onderhoud op afstand te doen op het netwerk en/of tv box.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Sonja,

Het Huawei modem heeft een knopje om de wifi uit te schakelen. Dat is dus geen probleem, het modem / router blijft dan gewoon aan.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Badge +1
Oke dat wist ik niet heb geen Huawei
Reputatie 7
Badge +3
Welkom @TmobileSonja

  • Het geleverde modem is het type Huawei model HG659 met T-Mobile Firmware
  • Er is inderdaad een fisieke knop om je Wifi uit/aan te zetten



Het andere item over het niet uit mogen zetten van je modem/router is nieuw voor mij.
Bij mijn weten is dat totaal geen probleem bij T-Mobile, ook al zou dat kunnen betekenen dat je modem/route op dat moment geen updates via het netwerk kan ontvangen.
Het zal dan gebeuren zodra het modem weer zichzelf meld in het netwerk, zeker als het een belangrijke update betreft.

T-Mobile zal het nooit zien als een storing bij mijn weten en dan je snelheid gaan knijpen.
Er zijn genoeg mensen die hun modem/router gewoon s'nachts uit ztten om stroom te besparen.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik heb nog een aanvullende vraag. Gaat het hier om een ADSL of een VDSL abonnement?
Reputatie 7
Hoi TmobileSonja,

Wat leuk dat je aan ons zit te denken! Ik ontvang je graag met open armen. Ik zie dat Pieter_B je al van een goed, uitgebreid antwoord heeft voorzien, top! Je kunt het modem 's nachts inderdaad gewoon uitschakelen. Het gaat om een ADSL abonnement. Als ik je kan helpen met de overstap, laat me dat dan gerust weten!
Hoi Sterre,

Bedankt voor je reactie. Ik heb voorheen ook een ADSL abonnement gehad, hier haalde ik maximaal 18 Mb/s mee. Kan ik ervan uitgaan dat dit bij T-mobile hetzelfde zal zijn? Met andere woorden, is de maximaal haalbare ADSL snelheid bij iedere provider hetzelfde op mijn adres?

Het 50Mb abonnement, is dit een VDSL abonnement?

Groetjes, Sonja
Reputatie 5
Het is gewoon een VDSL verbinding. ADSL kan niet zo snel :)
Je kunt checken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wat de theoretische maximale snelheid is op je locatie.

Groet,
Reputatie 7
Badge +4
Of het adsl2+ vdsl of vvdsl is hangt af van de wijk centrale. je kan er dan van uit gaan dat de snelheid bij elke provider gelijk is(op dsl)

Bij mij staat er:
Wat
Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
MDF

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
9 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden
Bedankt. Deze gegevens komen er bij mij uit.

Wat
Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
SDF
Wat
FttH
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
110 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Reageer