Beantwoord

Overstappen kpn - T-Mobile.=> snelheid glasvezel

  • 26 October 2020
  • 7 reacties
  • 468 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

al jaren T-Mobile mobiel en wil nu ook thuis overstappen. Hebben nu KPN glasvezel alles in een 500/500Mb . Nu biedt T-Mobile alleen maar 100/100mb aan. Wil graag premium 1000/1000 hebben.

Hoe kan dat T-Mobile alleen een lagere snelheid aanbiedt?

Hoor graag

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 October 2020, 14:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fred r 

Over het KPN glasvezel netwerk levert T-Mobile maximaal 100 Mbit en 1000 Mbit is alleen mogelijk als je op het T-Mobile glasvezel netwerk zit.

Dit is een bewuste keuze van T-Mobile met als doel alle glasvezel klanten op het eigen glasvezel netwerk aansluiten zodat zij ook van 1000 Mbit kunnen genieten, zoveel mogelijk klanten dan.

Voor nu is er dus maximaal 100 Mbit beschikbaar.

ok begrijp. maar hoe weet ik wanneer t-mobile glasvezel bij mij beschikbaar komt? 

Reputatie 7
Badge +15

@Fred r 

T-Mobile pakt vooral grote steden aan die T-Mobile glasvezel krijgen, hier op de community of op de website zal vaak wel bekend worden gemaakt waar T-Mobile aan de slag gaat.

Met de belofte erg snel internet te krijgen voor een goede prijs heb ik een jaar geleden ook T-Mobile thuis afgesloten. Aanvankelijk had ik een snelheid van 200 Mbit, maar na een paar maanden - ivm alles onbeperkt - is dit teruggeschroefd naar 100Mbit. Met inmiddels 3 gamende, thuis les ontvangende pubers en 2 thuis lesgevende docenten begint dat krap te worden.

Als ik eerlijk ben, ben ik niet enorm tevreden over de stabiliteit van de verbinding, regelmatig heb ik geen internet. In veel gevallen leidt het aan/uit schakelen van het modem tot oplossing van het probleem, echter heb ik daar een probleem mee. Ik ben niet gewend dat ik dit zeker 3x per maand moet doen, tenminste eens per 2 maanden met de klantenservice moet bellen en dat de belofte van 1 Gb internet maar niet wordt ingelost. Als ik kijk naar andere aanbieders op mijn adres, dan wordt hier - via KPN - een hogere dan de door T-Mobile beschikbare snelheid van 100 Mbit aangeboden. Anno 2020 komt mij dat enorm achterhaald over. Daarbij, in deze tijd van Corona lijkt het mij dat onze roze vriend(in) nog wat harder de best moet doen om de boel soepel draaiend te houden.

Ik overweeg in ieder geval om mijn abonnementen allemaal op te zeggen, ben inmiddels wel een beetje klaar met alle gedoe…..

Zo voorvarend Vodafone met ODF aan de slag ging, zo snel heeft T-Mobile na de overname dit terug geschroeft, het ligt of helemaal stil omdat ze nu zelf, nou ja zelf een inversterings maatschappij, een netwerk aan het opzetten zijn, begonnen met een stukje in Den Haag en nu ook Eindhoven, of het gaat erg traag door.

Ik zou er de komende jaren in ieder geval niet op rekenen dat de snelle verbindingen via de KPN glasvezel snel naar je toe komen je blijft tot die tijd steken op die 100Mb.

En KPN kan ook nog weigeren, de rechter heeft bepaald dat het netweek niet meer open hoeft voor de concurentie.

Reputatie 7
Badge +1

Het klopt dat T-Mobile de uitrol van ODF op een zeeeer laag pitje heeft gezet, ik heb wel gezien dat ze onlangs Nijmegen e.o. hebben overgezet maar het gaat inderdaad heeeel traag.

Als men sneller internet wil blijft o.a. KPN en enkele andere over, in sommige plaatsen levert KPN ook 1000mb over glasvezel op onderstaande kan men dit zien.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 7

op dit moment zijn Nijmegen en Schijndel toegevoegd aan ODF. ik vermoed dat de komende tijd nog meer ODF word uitgerold. misschien dat @Brian daar meer over kan vertellen :)

Reageer