Beantwoord

Overstappen wordt niet makkelijk gemaakt

  • 12 July 2019
  • 4 reacties
  • 336 Bekeken

Op 4 juni zou de monteur komen om alles te installeren, maar het pakket zou 2 uur na de monteur komen. Deze afspraak heb ik 3 juni geannuleerd bij Guidion (meer dan een uur in de wacht gestaan) en ik moest de volgende dag even terugbellen voor een nieuwe afspraak, want de monteur zou nog de hele week in mijn woonplaats aan het werk zijn en aangezien t-mobile achterliep met pakketten versturen, zou ik vast wel even ergens tussendoor kunnen. Zo gezegd, zo gedaan. Volgende dag teruggebeld met Guidion (53 minuten in de wacht dit keer)."Sorry, mevrouw, maar ik kan pas een afspraak maken voor eind juni." * Sarcasme aan*: Gelukkig kun je bij Guidion altijd terecht voor snelle service *sarcasme uit*.

Echter, omdat ik gebruik had gemaakt van de overstapservice, besloot Online om mij 4 juni af te sluiten. Dus, en mijn belminuten weg, en nog geen oplossing. Daarop heb ik t-mobile gebeld en ondanks dat Marlin het allemaal erg vervelend voor mij vond, kon hij niets voor mij doen, behalve een voucher voor onbeperkt internet op mijn gsm aanbieden. Deze bleek maar 7 dagen geldig en aangezien het nog geen eind juni was, heb ik nogmaals gebeld. Ik kreeg nog een voucher, jippie!! En de week erop nog 1, whoehoee.

Ondertussen was het pakket binnengekomen en bleek dat de ontvanger van de tv al gebruikt was. Krasjes erop en de afstandsbediening was ronduit vies. Ook hiervoor hebben we contact opgenomen met de klantenservice. Van het kastje was jammer, maar konden ze niks mee doen. Ik kreeg wel een nieuwe afstandsbediening opgestuurd.

Eindelijk was daar de monteur! Alles netjes aangesloten en toen....verkeerde adapter bijgeleverd... De monteur kon niets anders doen dan een nieuwe adapter aanvragen, die zou worden opgestuurd. Waar we overigens nog steeds op wachten. Adapter geregeld ergens en toen bleek na contact met de klantenservice dat het modem defect was. Maar, nu kregen zowel mijn partner als ik een voucher voor onbeperkt internet op onze telefoons.

Na een paar dagen kwam eindelijk het nieuwe modem en het deed wat ie moest doen, dus sinds 6 juli hebben we eindelijk weer tv en internet! Nog net geen 'welkom-thuis feest' georganiseerd.

Online besloot om toch juni en juli af te schrijven. Deze heb ik laten storneren, maar dat hadden ze snel door! Ik ontving mail van een betalingsachterstand.Gebeld met Online en zij wilden van mij (of t-mobile) een overstapverklaring oid. Maandag gebeld met t-mobile en ze zouden het regelen. Vandaag ontving ik een mail dat de overstapdatum 13 juli is. Ook is mijn installatiepakket onderweg......

Weer gebeld met de klantenservice, maar ipv dat Wesley mij probeert te helpen in het hele verhaal, houdt ie vast aan de overstapdatum welke nu in het systeem staat en dat is 13 juli. Ik kon geen leidinggevende spreken en moest maar een mail sturen naar de klantenservice, die het zouden doorsturen naar de overstapservice. Na alle ellende die we al gehad hebben, moeten we dus straks Online gaan betalen voor iets dat ze niet geleverd hebben, omdat t-mobile loopt te kloten (kan het helaas niet anders verwoorden) met alles? Werkelijk alles wat mis kan gaan, is volgens mij misgegaan. Dan zou je toch denken dat t-mobile er alles aan doet om mij nu wel tevreden te houden? Maar nee, ik moet het zelf allemaal maar uitvogelen en daarom nu deze post, want ik ben het zat!!!!! Doe eindelijk eens iets om mij te helpen.

En ja, Online heeft in hun systeem staan dat ik al vanaf 4 juni geen signaal meer van hen krijg, maar denk je dat ze dat zien als een reden om mij juni en juli niet af te schrijven? Nee hoor, want t-mobile geeft ze steeds een andere datum door en daarom blijven ze gewoon afschrijven.

Ik probeer het nu nog 1 keer door deze post op jullie eigen site en anders gaat dit hele verhaal naar alle consumentensites die ik kan vinden en dat zijn er nogal wat, want ik heb zelf meer dan 15 jaar op de klantenservice gewerkt van een grote consumentenelectronicazaak. Hopend op toch nog een goede afloop....
icon

Beste antwoord door Brian 16 July 2019, 17:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
@JessicaW Welkom op het klant helpt klant forum, met ondersteuning van T-Mobile.

Wat een geklooi weer zeg, zou er ook kwaad van worden. Als Online in hun computer 4 juni hebben staan dat er geen signaal meer is, dan als je van alle bewijzen een screenshot en foto's maakt, sta je gewoon sterk als dit voor een deurwaarder, incassobureau of zelfs rechter komt. Waarom zou je betalen als ze geen diensten leveren? Helemaal gek zijn ze.

Echter vind ik wel, dat als T-Mobile dit op zou kunnen lossen door de overstapdatum te veranderen, dit gewoon moeten doen. Je zit niet voor niets sinds 4 juni zonder internet. Dus iemand heeft dit veroorzaakt.

Nu is het zo dat veel problemen wijzelf wel op kunnen lossen. Soms is webcare (T-Mobile) nodig, zoals in jouw geval.

Het kan 24/48 duren voor webcare reageert, maar door drukte kan het uitlopen. Je zal nog even geduld moeten hebben, ze lezen mee.

Mijn ervaring inmiddels hier van webcare, is dat ze vrij coulant zijn en je echt proberen te helpen. Dus ik hoop ook dat jouw probleem wordt gelost.
Reputatie 7
Hi @JessicaW, oei wat een verhaal! Gezien het eerdere "gestuntel" en de miscommunicatie tussen ons en Guidion en je vorige provider gaan we niet moeilijk doen en stel ik je het volgende voor: Stuur mij de factuur van Online door voor de periode 04-06 tm 13-07 en dan ga ik deze kosten voor je vergoeden. Ik heb je een privébericht gestuurd met het e-mailadres waar je de factuur naar toe kan sturen. Laat het mij even weten in dit topic zodra je de factuur door hebt gestuurd, dan ga ik er meteen mee aan de slag! Excuses voor de gang van zaken Jessica, dit had simpelweg beter gemoeten!
Brian, wat goed! Ik stuur je meteen de mail door. Wat fijn dat jij mij wel kan helpen. 👍🏼
Reputatie 7
Graag gedaan @JessicaW! Ik heb je e-mail ontvangen en hier inmiddels op gereageerd. Ik hoor graag van je!

Reageer